Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail Outlook 2011 naar Exchange --> Indeling corrupt

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Ik zit met hem probleem dat ik een mailbox op een Exchange 2007 server heb (geen beheerderstoegang tot die server) met daarbij een Mac met Outlook 2011 als client. Er waren wat problemen en naar aanleiding daarvan is de mailbox verwijderd en opnieuw aangemaakt. Om de mail (en het gaat dan om enkele duizenden mails in een mappenstructuur) veilig te stellen is er eerst een export gemaakt naar een OLM bestand, de Mac variant van de PST zeg maar. Het idee was om op de nieuwe mailbox deze mail weer te importeren in Outlook en vervolgens te syncen met de server.

En precies daar gaat het hele feestje niet door. Het importeren ging goed en de mail is leesbaar in Outlook. Echter, wanneer ik inlog op de webmail is de indeling van elke mail helemaal aan gort. Er staat bovenaan de mail dat het niet ondersteunde MIME indeling ging o.i.d. Gevolg, de mail heeft een verrotte opmaak en zowel afzender als ontvanger zijn niet meer af te lezen. Ook de mappenstructuur is verdwenen. Als andere clients met Outlook 2011 (of welke dan ook) proberen te syncen geeft dit ook een partij onleesbare mails.Het moge duidelijk zijn dat Exchange niet om kan gaan met het formaat waarin de mails in Outlook worden gezet.

Toch zou ik deze mails weer netjes terug op de server willen krijgen zodat ze over alle clients gesynced kunnen worden en ook de webmail weer bruikbaar is. Er zwerven wel wat zeldzame converters rond maar die kosten een pak geld en dan heb ik nog niet de garantie dat het ook echt goed werkt.

Wat is nog meer een optie? Ik zat al te denken om een andere server als tussenstation te gebruiken, maar welke? Ik sta voor alles open!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Waarom vraag je de administrator van de Exchange server niet om een restore te maken van de originele mailbox?

Een client-side export icm Exchange is sowieso nooit aan te raden; dat kan je veel beter direct via de Exchange server zelf doen (PowerShell). Voor importeren geldt precies hetzelfde verhaal.

Wat waren overigens je oorspronkelijke problemen waardoor je besloot om de mailbox opnieuw aan te maken? Als het probleem client-side was, dan kan dat ook de reden zijn geweest waarom je olm-export niet fatsoenlijk te restoren valt.

Je kan eventueel nog proberen om je olm-bestand te importeren in een niet-Exchange map. Vervolgens kun je dan een paar van deze mails naar de Exchange mailbox verplaatsen en kijken of ze goed overkomen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info