Spam die van Marktplaats pretendeert te zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 14:22

mvh

State Governor

Topicstarter
Zojuist ontvang ik het volgende bericht in mijn inbox, geadresseerd aan het emailadres dat ik normaal niet voor marktplaats gebruik:
Beste Maarten,

Onlangs heeft u een advertentie op Marktplaats geplaatst in de rubriek Boeken. Om uw advertentie te voorzien van extra informatie heeft u gebruik gemaakt van de ISBN-functie. Deze ISBN-functie is binnenkort niet meer beschikbaar als u een advertentie plaatst in de rubriek Boeken.

De techniek van Marktplaats wordt opnieuw gebouwd. Deze verbeterslag vindt plaats, om de bestaande kwaliteit van de website te waarborgen. De technische maatregelen die nodig zijn om dit in goede banen te leiden, hebben helaas als gevolg dat de ISBN-functie definitief wordt uitgezet.

Wat betekent dit voor u?
Vanaf 17 mei is de ISBN-functie niet meer beschikbaar voor nieuwe advertenties in de rubriek Boeken. U kunt uw boeken vanaf die datum aanbieden door zelf teksten en beeldmateriaal toe te voegen aan de advertentie.

Vanaf 30 juni wordt de koppeling met de ISBN-databank helemaal uitgezet.

Als u bestaande advertenties ongewijzigd op Marktplaats laat staan, verdwijnen de foto's, die automatisch zijn ingevuld door de ISBN-database, uit uw advertentie. Het is daarom aan te raden om bestaande advertenties vóór 30 juni te voorzien van eigen foto's.

Voor meer informatie klik hier

Met vriendelijke groet,
Het team van Marktplaats
Deze email is afkomstig van info@e-mail.marktplaats.com, terwijl hun normale communicatie bij mijn weten altijd door info@marktplaats.nl (com -> nl, geen "e-mail.") wordt verstuurd.

Edit: bovendien heb ik nog nooit een boek verkocht/te koop gezet op marktplaats, alleen een of twee keer een boek aangeschaft...

Ik heb het doorgegeven aan marktplaats, zijn er meer mensen met deze vraag?

[ Voor 3% gewijzigd door mvh op 10-05-2012 22:03 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik krijg wel meer marktplaats mail vanaf dat adres, eigenlijk alle mail welke niet gekoppeld is aan advertenties volgens mij. Echter, dat van die boeken (ik kreeg deze mail ook) snap ik ook niet. Die heb ik nooit op marktplaats proberen te slijten.

Ik denk zelf dus dat de mail wel van marktplaats komt maar dat hun query voor de verzendadressen niet correct was.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik verwacht een fout in communicatie. Als je reageert gaat het naar marktplaats@marktplaats.nl en als je inlogt op normale marktplaats ben je ook ingelogd op de support pagina die inderdaad op http://marktplaats.custhe...g/php/enduser/std_alp.php zit.

Heb zelf ook een mail gestuurd. Nu dat ik hier een reply over hetzelfde zie denk ik dat ze een screwup hebben gemaakt ;)

edit: zucht, na 1 uur krijg ik pas een reactie dat je niks mag mailen

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 11-05-2012 09:32 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mail heb ik ook gekregen, vond het ook al vreemd en heb het gerapporteerd als spam bij Gmail, omdat ik niet eens boeken heb aangeboden via Marktplaats.

Ik heb trouwens niet goed gekeken naar het linkje in de e-mail, waar verwijst dat naar toe?

[ Voor 18% gewijzigd door RomeoJ op 10-05-2012 22:10 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
De link:
code:
1
http://e-mail.marktplaats.com/optiext/optiextension.dll?id=RfORnqmiE9GEPuSluPzDCzh9JQUNos1Oih02T3_j1WvUgjJl4

dus als e-mail.marktplaats.com verdacht is ga ik er niet op klikken :). Het kan voor mij net zo goed een spambericht zijn dat authentiek probeert over te komen, maar evenzogoed kan het een authentiek bericht zijn en dan horen we dat ook gauw genoeg van Marktplaats.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
marktplaats.com redirect ook netjes naar marktplaats.nl en in de whois van marktplaats.com staat ook netjes Marktplaats B.V. en Ebay vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Sowieso zou het anders niet zomaar spam zijn, want ze hebben ook de database dan in handen. Mijn username klopte in elk geval. Aangezien marktplaats.com en marktplaats.nl beide gebruikt worden op de site en de rest ook klopt denk ik gewoon een fout in communicatie.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die mail is echt en komt bij MP vandaan, maar de inhoud klopt inderdaad niet. Ik heb nog nooit van m'n leven een boek te koop aangeboden op marktplaats en ik heb 'm ook. Ze hebben gewoon een foutje gemaakt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magistus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 11:57
foutje? heb me nu al tot 3x toe, ondanks dat ik bij mail nummer 1 mijzelf direct heb uitgeschreven, rotzooi gehad. Volgende ronde gaat het naar de OPTA. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 08:31

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik heb deze email ook gekregen, op het email adres dat ik voor marktplaats gebruik. Ik heb op dit moment helemaal geen advertenties op marktplaats geplaatst, dus deze email is wel verdacht.

Ik mag hopen dat Marktplaats niet gehacked is en dat het een foutje is

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Hier de mail ook gehad, wel eens een boek aangeboden via Marktplaats maar dat is alweer even geleden..
Zou het vreemd vinden als deze inhoud als spam gestuurd wordt, het is gewoon een informatieve mail :o

Terzijde: een ' verbeterslag' als de koppeling met de ISBN-database verwijderd wordt? Lijkt mij alles behalve een verbetering :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het had gekunnen. Hopen dat mensen inloggen via de linkjes die gegeven zijn, maar niet dat ze dan veel kunnen. Maar ik verwacht gewoon een fout.

Ik heb nog geen reactie van marktplaats zelf.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik had net een email dat Marktplaats een fout had gemaakt.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kreeg net een rectificatie-mail van Marktplaats:
Beste Marktplaats-gebruiker,

Wij hebben een fout gemaakt. Bij het verzenden van een mailing op donderdag 10 mei 2012 hebben wij per abuis een verkeerde selectie gemaakt van de groep ontvangers. Hierdoor heeft u een e-mail ontvangen die niet voor u bestemd was.

Het was onze bedoeling om alleen de Marktplaats-gebruikers te mailen die sinds 1 maart 2012 meerdere advertenties voor boeken hebben geplaatst met behulp van de ISBN-functie. Helaas is deze mail nu ook naar gebruikers verstuurd die nog nooit een advertentie hebben geplaatst in de rubriek boeken. Onze excuses voor de verwarring.

We hebben meerdere reacties ontvangen op deze mail van bezorgde gebruikers. Met zekerheid kunnen wij zeggen dat er geen oneigenlijk gebruik is gemaakt van uw Marktplaats-account, maar dat wij een vergissing hebben gemaakt. Dit bericht was afkomstig van een correct Marktplaats e-mailadres: info@e-mail.marktplaats.nl.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Het team van Marktplaats
Tevens ook het eerste mailtje ontvangen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Dat is wel weer bijzonder, ik heb geen herstelmail ontvangen... toch goed om te weten dat het een foutje en geen gevaar was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Reactie op support via website - veel blabla over veiligheid
* Dit is een automatisch bericht. Als dit bericht uw vraag niet beantwoord, reageer dan a.ub. op dit bericht. *
Gereageerd en daarna:
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

info@marktplaats.nl
Gaat lekker :S

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Tjezus wat zijn we allemaal paranoïde hier zeg.
Een perongeluk verzonden mailtje naar de gebruikers oeeeee spannund.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Strunkie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:13:
Ik zou willen zeggen: voorzichtig, niet paranoïde.

Je kunt natuurlijk je schouders ophalen en denken dat het een foutje is (wat het gelukkig ook was) maar voor het zelfde geld was het het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:37
Strunkie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:13:
Kan je wel lekker dom reageren.. maar ik heb bv nooit een boek aangeboden op marktplaats. Dus ik heb direct mijn account aangepast omdat ik bang was dat iemand m'n username/wachtwoord had gestolen/onderschept. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik daarin niet de enige ben geweest.

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1