Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktop start niet

Pagina: 1
Acties:

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Het tweakers,

Ik heb na het volgen van het BBG gamesysteem topic zelf alle onderdelen besteld voor een game pc. Ik heb alles zorgvuldig in elkaar gezet, maar toch loopt er iets mis bij het opstarten van het systeem. Als ik op de power knop duw draaien alle ventilatoren even (van de voeding, moederbord, gpu, cpu en case ventilator), maar daarna valt alles stil en gebeurt er niets meer.

De onderdelen zijn als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Merc Alpha€ 32,70€ 32,70
1Logitech MK260 Wireless Combo€ 19,-€ 19,-
1Intel Core i5 2400€ 162,-€ 162,-
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 212,45€ 212,45
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,85€ 49,85
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 73,99€ 73,99
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,50€ 37,50
1MSI H61MA-E35 (B3)€ 50,75€ 50,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 638,24

Het enige waar ik aan twijfelde bij het aansluiten van de componenten is de voeding en het moederbord. Op het moederbord zit een 24 pin slot en een 4 pin slot. In het boekje staat dat er op de 24 pin slot ook een 20 pin connector aangesloten mag worden, zodat er 4 van de 24 ingangen onbedekt blijven.

Aan de voeding hangt een kabel met een 20 pin connector met net ernaast een 4 pin connector die in de 20 pin connector geklikt kan worden zodat het in totaal een 24 pin connector wordt. Het probleem is echter dat de kabels van deze 20+4 pin connector samen in een sleeve zitten en ik onmogelijk de 20 pin connector in het 24 pin slot kan steken en de 4 pin connector in het 4 pin slot. Ik dacht dat dit op hetzelfde neer kwam. Ik dacht met andere woorden dat de keuze lag bij 24 pin connector in 24 pin slot OF 20 pin connector in 24 pin slot en 4 pin connector in 4 pin slot.

Het 4 pin slot is blijkbaar bedoeld voor stroom te geven aan de processor, verklaart dit het simpelweg stilvallen van het systeem wanneer ik het probeer te starten (de reden zijnde dat de processor dus geen energie krijgt)? En hoe kan ik mijn probleem het beste oplossen, het enige dat ik kan bedenken is de sleeve waar de kabels door lopen openknippen, maar als dit het probleem niet blijkt te zijn wil ik dit uiteraard vermijden.

Bedankt!

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 21:11
In de 24-pins aansluiting doe je gewoon de 20+4 connector die je er nu al in hebt zitten, die geeft stroom aan alle componenten op het moederbord.
En die andere 4-pins voeding geeft stroom aan de processor.
Als dat in ieder geval duidelijk is!

Er zit ook nog een andere losse 4-pins, of soms 4+4-pins, op je voeding die in die aparte 4-pins aansluiting moet.
Al zoek de die op en sluit je hem aan moet hij het gewoon doen.

Omdat er nu niet genoeg stroom naar je processor gaat, doet hij het simpelweg niet!

• minimals
Excuses, ik heb die 4+4 pin connector over het hoofd gezien. De 20 + 4 connector was oorspronkelijk nog niet in elkaar geklikt, maar de 4+4 pin connector wel dus ik ging er van uit dat ik enkel nog een 8 pin connector had. Een beetje dom dat ik het niet gezien heb, maar je moet het maar weten!

• jackorobot
Geen probleem, zo een 4+4 lijkt inderdaad veel op een 8-pins PCI-e connector oid.
Veel plezier met je nieuwe pc, ziet er specificatiegewijs goed uit!

• minimals
Ja hij draait nu lekker! Het enige dat me opvalt is dat de cpu wel vrij hoorbaar is, maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat de kast volledig open naast me op oorhoogte op mijn bureau staat ;-).

Bedankt voor de snelle reactie!

• jackorobot
minimals schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:30:
Ja hij draait nu lekker! Het enige dat me opvalt is dat de cpu wel vrij hoorbaar is, maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat de kast volledig open naast me op oorhoogte op mijn bureau staat ;-).
Dat heb je al snel met een stock koeler, minimum om je processor in zijn temperatuurbereik te houden, en niet altijd even stil terwijl hij dat doet!
Als je echt stil wilt werken, denk dan aan een aftermarket cooler die met grotere heatsinks, stillere fans e.d. uitgerust zijn.
Maar een open kast houd natuurlijk ook geen geluid tegen :P

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:11
En even speedfan installeren zodat die automatisch je fan's regelt :)
Pagina: 1