In een poging mijn Virtuele Machine met Windows steeds minder te gebruiken ben ik voor mijn facturen voor mijn bedrijfje ook overgegaan op LibreOffice. Nu heb ik een opgemaakte achtergrond PDF die ik voorheen met Bullzip PDF aan mijn pdf toevoegde. Na speuren op internet kwam ik erachter dat ik met pdftk hetzelfde kon doen.
Ik heb me verdiept in de documentatie van pdtfk en weet met succes de pdf met mijn factuurachtergrond aan te maken. Ik heb een shell script gemaakt en met de Menu Editor (alacarte) in Unity (Ubuntu) mooi een launcher aan de dock toegevoegd. Zo ver dus alles prima.
Maar... Ik loop alleen tegen het probleem aan waar ik ondanks zoeken op internet niet uit kom.
Mijn code voor mij shell script is als volgt:
Probleem
Bovenstaand script werkt, maar ik zou graag van wildcards gebruik willen maken zodat alle pdfs in de PDFTK folder worden omgezet als ik het script draai. Ik heb de volgend code geprobeert:
Dit blijkt alleen niet te werken, pdfk geeft dan een input error. Ik heb vanalles al geprobeerd door ' i.p.v. " te gebruiken, variaties als "/home/{username}/Downloads/PDFTK/"*.pdf maar ook dit biedt geen soelaas.
Kan iemand van jullie mij vertellen wat ik fout doe? Ik kan op internet niks hierover vinden en loop daarom vast.
Ik heb me verdiept in de documentatie van pdtfk en weet met succes de pdf met mijn factuurachtergrond aan te maken. Ik heb een shell script gemaakt en met de Menu Editor (alacarte) in Unity (Ubuntu) mooi een launcher aan de dock toegevoegd. Zo ver dus alles prima.
Maar... Ik loop alleen tegen het probleem aan waar ik ondanks zoeken op internet niet uit kom.
Mijn code voor mij shell script is als volgt:
code:
1
| pdftk "/home/{username}/Downloads/PDFTK/test.pdf" background "/home/{username}/Documents/Zakelijk/{bedrijfsnaam}/Diensten - Grafisch/{bedrijfsnaam}/Huisstijl 2010/Factuur/Factuur_achtergrond_2010.pdf" output "/home/{username}/Downloads/PDFTK/test_gelukt.pdf" |
Probleem
Bovenstaand script werkt, maar ik zou graag van wildcards gebruik willen maken zodat alle pdfs in de PDFTK folder worden omgezet als ik het script draai. Ik heb de volgend code geprobeert:
code:
1
| pdftk "/home/{username}/Downloads/PDFTK/*.pdf" background "/home/{username}/Documents/Zakelijk/{bedrijfsnaam}/Diensten - Grafisch/{bedrijfsnaam}/Huisstijl 2010/Factuur/Factuur_achtergrond_2010.pdf" output "/home/{username}/Downloads/PDFTK/*_A1b.pdf" |
Dit blijkt alleen niet te werken, pdfk geeft dan een input error. Ik heb vanalles al geprobeerd door ' i.p.v. " te gebruiken, variaties als "/home/{username}/Downloads/PDFTK/"*.pdf maar ook dit biedt geen soelaas.
Kan iemand van jullie mij vertellen wat ik fout doe? Ik kan op internet niks hierover vinden en loop daarom vast.
[ Voor 3% gewijzigd door Rebunted op 06-06-2014 15:07 ]