[PC] Cross of the Dutchman

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Cross of the Dutchman

Ik zag dat er nog geen topic voor deze game is. Dus bij deze zou ik graag de discussie willen openen.

Reden hiervoor is dat er een game in ontwikkeling is door een nederlandse game studio, Triangle Studios. Deze mensen maken meestal games in opdracht, maar zijn nu met hun (volgens mij) tweede echte IP bezig. Omdat er nog niet zoveel aandacht aan besteed is (wel een nieuws artikel) en ik denk dat dat onterecht is ;) Daarnaast zijn een deel van de mensen die werkzaam zijn bij Triangle Studios actief op dit forum, dus het leek mij handig om een discussieplek te hebben zodat ze eventuele vragen zouden kunnen beantwoorden :) En tenslotte natuurlijk om wat meer welverdiende aandacht naar hun Kickstarter campaign te trekken. Belangrijk detail is dat het spel er hoe dan ook komt, maar dat ze door middel van deze campagne extra features, zoals co-op, extra muziek/voiceovers/missies en dat soort dingen willen maken.

Ik zal hier proberen een klein beetje te schrijven over de game, maar natuurlijk kunnen ze dit zelf beter verwoorden. Daarom hier een paar links:
Verhaal:
Het spel gaat over een Friese volksheld, die Grutte Pier (Pier Gerlofs Donia) heet, en speelt zich af rond de 15e/16e eeuw. Pier's vrouw wordt vermoord, waardoor Pier zo boos wordt dat hij een groep boeren met zich meeneemt in een wraaktocht door Friesland.
Gameplay:
In Cross of the Dutchman speel je de rol van Pier, die samen met een groep boeren dorpen en steden bevrijdt van verschillende groepen onderdrukkers. Naarmate je vordert door het spel wordt je groep volgelingen steeds groter.

Naar wat ik kan zien gaan er een soort politieke elementen in het spel zitten, zodat je acties effect hebben op hoe andere groepen je zien.

Qua besturing lijkt het erop dat het vechten dynamisch is, en dat je timing bepaalt of je raakt/mist en geraakt wordt/ontwijkt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld WoW, waar je als je een actie eenmaal gestart hebt hem ook afmaakt (als de tegenstander wegloopt raak je hem daar bijvoorbeeld alsnog). Lijkt mij een fijne manier om te spelen :) Meer actie daar dus.

Ook lijkt het erop dat er grote veldslagen in de game zullen zitten. Volgens de site ondersteunen ze bijvoorbeeld gevechten met 200 karakters. Ook zou de wereld "persistent" moeten zijn, wat betekent dat lijken van tegenstanders die je achterlaat zullen blijven liggen totdat een dorpeling ze verplaatst / verwijdert.
Beelden:
Het spel is al een tijdje in ontwikkeling, maar ze zijn nog niet klaar. Toch zijn er (volgens mij vandaag) wat beelden losgelaten. Op de kickstarter pagina staan ook een paar animated gifs, die ik hier niet zal hotlinken aangezien ze best groot zijn.

Klik voor grotere versie =)

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~egrimm/CotD_Screenshot_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~egrimm/CotD_Screenshot_05.jpg

Tot slot:
Ik hoop dat ik de interesse van wat mensen heb kunnen wekken :) Nederlandse game ontwikkelaars zijn er niet zo veel, dus ik denk dat het belangrijk is dat we de paar die er zijn stimuleren. Ik zal de jongen uit de kickstarter promo video ook naar deze topic halen zodat hij eventuele vragen kan beantwoorden :) Hopelijk heeft hij binnenkort meer nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Leuke een game van nederlandse bodem, beetje jammer van het verhaal dan! Wel leuk maar niet echt speciaal. Van alle nederlandse geschiedenis had ik toch wel een paar andere veldtochten of personen kunnen bedenken die misschien interesanter waren geweest en beter bekend! Zo'n fries is leuk maar zegt niemand iets toch? Niet om te negatief te doen hoor, ik wil alleen zeg dat ik het een wat vreemde keuze vindt een relatief zo onbekend iemand te pakken terwijl de Nederlandse geschiedenis echt wel wat grootheden/heden/anti-helden heeft voortgebracht die bekender zijn (of de context!)

In ieder geval houdt ik games van nederlandse bodem altijd in de gaten en de art style ziet er goed uit! Komt het ook op XBLA? En zoals ik het begrijp is het puur een actie game?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schijnbaar is er juist in Amerika wel wat interesse, omdat hij op een andere bekende volksheld lijkt - William Wallace. Ik hoop dat dat ervoor gaat zorgen dat hij ook buiten Nederland populair wordt :) Ik had zelf ook nog nooit van Pier gehoord, maar op zich maakt me dat weinig uit als het een leuke game wordt.

Vooralsnog komt de game alleen op Steam uit, maar ze zijn wel op zoek naar publishers om hem ook op de 360 en PS3 uit te brengen volgens mij. Of dat dan op XBLA wordt weet ik niet, maar zou ik me kunnen voorstellen. Er zijn echter wel behoorlijk strenge regels voor XBLA en, nog belangrijker, een beperkt aantal slots per week. Die slots worden vaak door grote publishers al maanden van tevoren ingekocht.

Triangle Studios heeft trouwens afgelopen vrijdag hun tweede "Game Jam" gehouden, waarin medewerkers zelf ideeën mogen aandragen, waar dan op gestemd wordt. De populairste ideeën worden op de dag zelf uitgewerkt tot een speelbaar concept. Dat heeft wat leuke beelden opgeleverd die misschien ook leuk zijn voor hier:

http://www.crossofthedutc...5/liveblog-cotd-game-jam/
Eerste bewegende beelden die naar het publiek gebracht zijn volgens mij (naast de animated gifs dan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ha, tof dat er ook op GoT een topic is over de game. Ik ben een van de oprichters van Triangle Studios en hou me bezig met de ontwikkeling van Cross of the Dutchman. Momenteel wordt veel van mijn aandacht opgezogen door de Kickstarter actie, maar ik zal proberen zo veel mogelijk vragen te beantwoorden.

Egrimm, bedankt voor de geweldige topicstart! Ik zie dat veel van de informatie al direct gelinkt is, zodra we nieuws gaan plaatsen op onze website of op de Kickstarter pagina, zal ik dat hier ook melden :-)

@Postius, Het verhaal van Grutte Pier spreekt ons zelf natuurlijk enorm aan, het was nooit de bedoeling om "het mooiste nederlandse verhaal" te vertellen, maar juist doordat dit ons zo dichtbij staat denk ik dat we er iets heel moois van kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

@rsp is er een mogelijkheid dat je de spraak kunt in stellen naar het fries? dat zou het wel realistischer maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Yep! We willen de voice acting in ieder geval in Fries en Engels doen, daarna is het afhankelijk van ons budget of we meer kunnen doen dan dat. Natuurlijk zal het wel gewoon in alle bekende talen ondertiteld worden (EFIGS+D) en voor de mensen die het gesproken Fries niet goed kunnen volgen, doen we er ook Friesche teksten in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik vind het stijltje en het verhaal echt supertof! En ik wil ook heel graag doneren (naam in de credits, vet! :P)

Maar ik wil toch eerst wat meer weten over de gameplay, zit er bijv. een rpg-systeem in, kan je looten? Dat soort dingen. Word daar binnenkort misschien meer over bekend gemaakt?

Heel tof project in ieder geval!

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:46:
Leuke een game van nederlandse bodem, beetje jammer van het verhaal dan! Wel leuk maar niet echt speciaal. Van alle nederlandse geschiedenis had ik toch wel een paar andere veldtochten of personen kunnen bedenken die misschien interesanter waren geweest en beter bekend! Zo'n fries is leuk maar zegt niemand iets toch? Niet om te negatief te doen hoor, ik wil alleen zeg dat ik het een wat vreemde keuze vindt een relatief zo onbekend iemand te pakken terwijl de Nederlandse geschiedenis echt wel wat grootheden/heden/anti-helden heeft voortgebracht die bekender zijn (of de context!)
Dit heb ik ook een beetje. Het voelt een beetje alsof iemand zijn eigen pet project de wereld in wil helpen, of anderen daar nu op zitten te wachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

RSP schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:31:
Yep! We willen de voice acting in ieder geval in Fries en Engels doen, daarna is het afhankelijk van ons budget of we meer kunnen doen dan dat. Natuurlijk zal het wel gewoon in alle bekende talen ondertiteld worden (EFIGS+D) en voor de mensen die het gesproken Fries niet goed kunnen volgen, doen we er ook Friesche teksten in :-)
welk dialect van het fries komt er dan in? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 02:44:
[...]

Dit heb ik ook een beetje. Het voelt een beetje alsof iemand zijn eigen pet project de wereld in wil helpen, of anderen daar nu op zitten te wachten of niet.
Ons doel is nooit geweest om het meest bekende Nederlandse verhaal te vertellen, maar het verhaal dat ons het meeste aanspreekt. Dat is natuurlijk het leuke van game development, we mogen doen wat we willen :-)
hardcoresmurf schreef op zondag 13 mei 2012 @ 08:13:
[...]

welk dialect van het fries komt er dan in? :)
Dat is een beetje afhankelijk van de karakters, zo zal ook niet iedereen Fries spreken, maar ook Nederlands, Duits, Engels of anders aan de hand van waar ze vandaan komen. Het verhaal zelf maakt veel gebruik van Kleifries, maar doordat onze schrijver, Ate Grypstra, lang in Zwaagwesteinde gewoond heeft, zal het ook Woudfries bevatten.
Avioto schreef op zondag 13 mei 2012 @ 01:42:
Ik vind het stijltje en het verhaal echt supertof! En ik wil ook heel graag doneren (naam in de credits, vet! :P)

Maar ik wil toch eerst wat meer weten over de gameplay, zit er bijv. een rpg-systeem in, kan je looten? Dat soort dingen. Word daar binnenkort misschien meer over bekend gemaakt?

Heel tof project in ieder geval!
Ah, wat betreft de gameplay heb ik op de Kickstarter page een wat langer stuk gezet, maar ik probeer even wat speerpunten uiteen te zetten;

* Voor ons is de game een mix tussen games als Fable en Zelda, dat betekend Aktie en Avontuur.
* De speler bestuurt zelf Grutte Pier, maar ook zijn leger door middel van een aantal handige commandos.
* Het doel is om de steden en dorpen te bevrijden van de bezetters.
* Er zijn een aantal hoofd factions, waaronder Friezen, Saksen en Hollanders.
* Pier strijd niet tegen een volk, maar met name tegen de landsheren van die tijd.
* Er zijn verschillende missie-doelen die steeds gecombineerd en afgewisseld worden.
* Pier "levelt" niet heel visueel, maar kan wel een steeds groter leger met zich meenemen.
* Pier hoeft ook niet te "looten" maar kan wel diverse objecten verzamelen om meer van de tijd en geschiedenis te weten te komen.
* Vechten gebeurt door een eenvoudig, maar erg prettig Combo-systeem van harde (maar trage) en snel (maar zwakke) slagen, aangevuld met diverse taunts om Pier extra te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Komen we nog Klei en Woud friezen tegen die ruzie krijgen over de verschillen tussen mekaar (Buitenlandse zakenman die de taal probeert de leren van een Woud en Klei Fries?)

Bewijze van?

En hoe word Pier trouwens neer gezet? gezien hij wel wat een wrede sadist was (waarschijnlijk ook wegens de dood van zijn gezin.)

Of zijn dit te specifieke vragen?
Woon zelf toevallig in LWD, Spreek fries en bijna accentloos engels :) (veel games gespeeld) dus weet niet of jullie nog stemmen zoeken?
Zoek geen grote rol, niet dat ik er iets op tegen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Psyonara schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:02:
Komen we nog Klei en Woud friezen tegen die ruzie krijgen over de verschillen tussen mekaar (Buitenlandse zakenman die de taal probeert de leren van een Woud en Klei Fries?)
Nee, wat dat betreft is Cross of the Dutchman geen taalkundig project. We gebruiken het Fries om de sfeer en achtergrond van het spel te benadrukken, maar we zijn niet bang voor foutjes in taalgebruik links en rechts.
En hoe word Pier trouwens neer gezet? gezien hij wel wat een wrede sadist was (waarschijnlijk ook wegens de dood van zijn gezin.)

Of zijn dit te specifieke vragen?
Woon zelf toevallig in LWD, Spreek fries en bijna accentloos engels :) (veel games gespeeld) dus weet niet of jullie nog stemmen zoeken?
Zoek geen grote rol, niet dat ik er iets op tegen heb.
Voor de mensen die het niet weten; Pier heeft met zijn leger een serie enorm wrede roofmoorden gepleegd. Dit komt ook in het spel naar voren, maar als ik hier te ver op in zou gaan zou ik wellicht teveel van het plot al verklappen. In de Friese bosatlas zijn echter diverse veld en zeeslagen van Pier gedocumenteerd.

Wat betreft de stem, we hebben al een tijdje een wedstrijd op het blog voor de "Voice of Pier"! We hebben een aantal zinnen opgeschreven die ingesproken kunnen worden. Youtube filmpjes zetten we op het blog, en zodra we gaan opnemen laten we onze volgers kiezen voor de beste stem, je maakt dus een kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
Is de game dus vergelijkbaar qua gameplay met games als torchlight of diablo, maar dan met longsword vechten en soldaten als mobs?
En zal het ook skills hebben voor je zwaard, met nieuwe moves enzo?

Verder vond ik de setting met het schip al erg geslaagd in dit filmpje, kan me nu quests voorstellen met schepen overnemen van de vijand/ je eigen schip verdedigen tegen plunderaars :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VS1lfuriEtI]

Alleen die kerk vond ik dan wel weer een beetje simpeltjes :P

[ Voor 6% gewijzigd door Daan61 op 18-05-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Let op, dat filmpje is dus wel uit de Game Jam, de omgevingen hebben daar veel minder aandacht gekregen dan normaal 't geval zou zijn in de game. Het is wel leuk om te zien hoe even een horde soldaten omver gemaaid worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
Oh, dat schip dus ook?
En ja lol, arme nog weerloze soldaten, worden door dat super lange zwaardje zo omver gestoten. :P
Ik neem aan dat het toch moeilijk wordt om zoveel van die gasten in je eentje te verslaan. (of heb je altijd boeren mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
Deze game gaat het niet worden helaas. Nog ruim 42000 te gaan in 12 dagen. Ze hebben nog maar 8,8 binnen gehaald.

Kon een erg leuke game worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

G.Scholtens schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:46:
Deze game gaat het niet worden helaas. Nog ruim 42000 te gaan in 12 dagen. Ze hebben nog maar 8,8 binnen gehaald.

Kon een erg leuke game worden
whut? ik kan niet volgen, moeten ze geld ophalen ofzo?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
Ja, ze hebben een kickstarter project waarmee je geld kan doneren. (kan ook via hun site met paypal)
http://www.kickstarter.co...184/cross-of-the-dutchman

En ik weet niet of ze het gaan halen.. het ligt er vooral aan welke grote sites aandacht gaan geven aan ze, dat zou namelijke tot veel donaties kunnen leiden ;)
Het is jammer dat er nog niet echt gameplay is nu, anders zou je het ook nog bij sommige youtube kanalen kunnen proberen, zoals de kicksmarter series van totalbiscuit, zoiets zou ook erg helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

We houden hoop! We hebben nog een aantal behoorlijke updates te gaan, en de eerste "echte" gameplay video zit er dan nu ook echt aan te komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Dat zijn wel de leuke projecten waar je het van moet hebben! Een project beginnen en dan binnen een bepaalde tijdslimiet proberen zoveel mogelijk geld binnen te halen, voor een 'officiele' release.. Dat is toch wel gaaf..

Jammer dat er maar zo weinig aandacht voor is! Moet toch meer voor te regelen zijn zou je zeggen.. Al geprobeerd om bij bijvoorbeeld 24/7 te komen vanavond? Of kort bij De Wereld Draait Door? Die zullen er zeker wel aandacht voor hebben, gezien het over een Nederlands (Fries) boek gaat en het spel ontwikkeld wordt door Nederlandse mensen!

Enkele minuten op tv kan het animo flink vergroten. Er valt ook aan acties via Social Media te denken natuurlijk, bij zoveel volgers wordt er dit en dat verloot etc!

[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 21-05-2012 20:58 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op zondag 13 mei 2012 @ 08:59:
Ons doel is nooit geweest om het meest bekende Nederlandse verhaal te vertellen, maar het verhaal dat ons het meeste aanspreekt. Dat is natuurlijk het leuke van game development, we mogen doen wat we willen :-)
Dat is dus wel een beetje wat ik al zei. Vergeet niet dat je bij game development kunt doen wat je wil, maar dat je daarmee nog geen brood op de plank hebt :P Je hoeft helemaal niet op de gebaande paden te blijven, integendeel, maar de opzet lijkt me toch wel dat van een nicheproduct.

Aan de andere kant laat ik me graag verrassen :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:55
Gynnad schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:57:
Of kort bij De Wereld Draait Door? Die zullen er zeker wel aandacht voor hebben, gezien het over een Nederlands (Fries) boek gaat en het spel ontwikkeld wordt door Nederlandse mensen!
Bij DWDD, geniaal! :o
Niet geschoten is altijd mis toch?

VARA Publieksservice 0900-0123 (10ct/min)
http://www.alexanderklopp...87904/dwdd-zoekt-startups
http://dewerelddraaitdoor...t-TV-redactie.2482.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Vandaag hebben we een mooie boost gekregen doordat we in het Kickstarter project Legend of Eisenwald zijn genoemd. Dit was even een herinnering aan hoe snel de situatie kan veranderen, en daarmee is dan ook officieel de laatste week van de campagne ingegaan.

We beginnen de week goed met de officiele gameplay trailer! Je kunt 'm zien op Youtube (http://youtu.be/DRmE5IIGFUA), of door direct te downloaden van onze server (http://www.crossofthedutchman.com/kickstarter/cotd_gameplay_720p.mov).

Het dagelijks updaten van de Kickstarter page kost 'n hoop tijd en energie, maar ik probeer ook dit topic op GoT zo goed mogelijk geïnformeerd te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Melkunie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:53:
[...]

Bij DWDD, geniaal! :o
Niet geschoten is altijd mis toch?

VARA Publieksservice 0900-0123 (10ct/min)
http://www.alexanderklopp...87904/dwdd-zoekt-startups
http://dewerelddraaitdoor...t-TV-redactie.2482.0.html
Lijkt mij ook, bij DWDD hebben ze altijd wel een paar minuten animo voor zulk initiatief.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

d'r is ook weer zo'n mongool op YT die denkt dat hij de gamefiles al heeft: http://www.youtube.com/wa...Wgq52WteI&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
// uit voorzorg en uit respect voor de devs, bericht verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door ProfoundValue op 22-05-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Bericht verwijderd.

[ Voor 83% gewijzigd door Melkunie op 23-05-2012 00:13 . Reden: Fries suikerbrood ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Jongens, bedankt. Ik weet waar 't over gaat. Stomme actie van ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ondertussen hebben we weer 'n setje nieuwe screenshots!

Afbeeldingslocatie: http://www.crossofthedutchman.com/kickstarter/CotD_Screenshot_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crossofthedutchman.com/kickstarter/CotD_Screenshot_07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crossofthedutchman.com/kickstarter/CotD_Screenshot_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crossofthedutchman.com/kickstarter/CotD_Screenshot_09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crossofthedutchman.com/kickstarter/CotD_Screenshot_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
Zien er zeker goed uit ;) Ben alleen geen fan van die driehoekige witte dingetjes in screenshot 2, ziet er te simpel uit nog :p
En dat idee van DWDD vind ik ook een hele goede, jullie zouden dat toch nog snel kunnen proberen? Niet geschoten is altijd mis en het zou er instant voor kunnen zorgen dat jullie het doel halen.

edit: en ik zou echt proberen met Totalhalibut samen te werken om in zijn kicksmarter serie te komen, hij heeft ook een grote fanbase die ook al een ander project had geholpen ;)
(+ dat is een internationaal publiek wat je anders waarschijnlijk niet zou bereiken)

hij heeft trouwens ook al eens met ronimo games (ook nl) een filmpje gemaakt

[ Voor 57% gewijzigd door Daan61 op 23-05-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Voor de mensen die van livestreams houden trouwens, we hebben de hele dag een stream waarin Pascal Brander bezig is met het ontwerp van de Kickstarter Exclusive poster :-)

http://www.livestream.com/crossofthedutchman

De chat is ook gezellig trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog 3 dagen te gaan en ze zitten nog niet eens op een kwart... Volgens mij hebben ze nu een wonder nodig willen ze het halen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
ja lol, het ziet er iig niet goed uit nu.
RSP, ik zou nog 1 keer contact opnemen met alle grote gamessites, jullie laatste kans op succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Zo, de laatste dag van de campaign. De udpate is de deur uit, en we zien gelukkig al een aantal mensen hun pledge verhogen. Hopelijk worden we vandaag nog ergens opgepikt, we hebben er in ieder geval alles aan gedaan ...

Check de update hier; http://www.kickstarter.co...the-dutchman/posts/236686

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/ksr/projects/58414/posts/236686/image-121212-full.jpg?1338362701

[ Voor 14% gewijzigd door RSP op 30-05-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46
RSP schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:26:
Zo, de laatste dag van de campaign. De udpate is de deur uit, en we zien gelukkig al een aantal mensen hun pledge verhogen. Hopelijk worden we vandaag nog ergens opgepikt, we hebben er in ieder geval alles aan gedaan ...

Check de update hier; http://www.kickstarter.co...the-dutchman/posts/236686

[afbeelding]
Moet dat geen friese vlag zijn die hij in zijn hand heeft?

* Harmsen is een trotse fries :$

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
Net nog maar even $15,- geboden (ben je haast wel verplicht als je in het zelfde dorpje woont als de hoofdrolspeler 8) ), maar is nog een heel bedrag dat nog opgehaald moet worden...

Indien het met kickstarter niet lukt, dan houdt het helemaal op voor deze game?

Is trouwens wel gaaf, zit je op een internationale website als the escapist magazine wat rond te kijken, kom je een filmpje tegen over één of andere Nederlander met een kruis wat je aandacht trekt, blijkt het om de volksheld uit je eigen kleine dorpje te gaan :) Wat is de wereld soms toch klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Harmsen schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:48:
[...]

Moet dat geen friese vlag zijn die hij in zijn hand heeft?

* Harmsen is een trotse fries :$
Dat zou je denken! Maar; de Friese vlag zoals wij 'm nu kennen, bestond toen nog niet. De vlag in de poster staat voor de verslagen vijand in het verhaal :-)
Invisible_man schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:51:
Net nog maar even $15,- geboden (ben je haast wel verplicht als je in het zelfde dorpje woont als de hoofdrolspeler 8) ), maar is nog een heel bedrag dat nog opgehaald moet worden...

Indien het met kickstarter niet lukt, dan houdt het helemaal op voor deze game?

Is trouwens wel gaaf, zit je op een internationale website als the escapist magazine wat rond te kijken, kom je een filmpje tegen over één of andere Nederlander met een kruis wat je aandacht trekt, blijkt het om de volksheld uit je eigen kleine dorpje te gaan :) Wat is de wereld soms toch klein.
Dank! En gaaf dat we iemand hebben die ook zelf uit Kimswerd komt!

Wat er na Kickstarter met het project gebeurt, dat laten we morgen weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Mailtje van kickstarter:
Unfortunately, Cross of the Dutchman did not reach its funding goal by the project deadline. As a result, your $15.00 pledge has been automatically canceled and your credit card will not be charged.

Even when a project doesn't meet its goal, backing a project shows your support for a creator's work. The value in that never expires!
Is dus helaas niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:08
Maar die Kickstarter was toch vooral voor extra features of snap ik hem nou niet helemaal? Ik heb overigens wel gebacked maar jammer dat het niet doorgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:36
Ziet er wel aardig uit, maar kom op zeg, wie is er nu geinteresseerd in een lame ass Fries als hoofdrol speler. Dat zijn we hier in NL al niet laatstaan de rest van de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
omrop fryslan mailen en facebooken-shares doen! zomaar klaar!
Of ga naar KVK, zijn vast wel geldschieters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tha_T schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:44:
Maar die Kickstarter was toch vooral voor extra features of snap ik hem nou niet helemaal? Ik heb overigens wel gebacked maar jammer dat het niet doorgaat
Dat was volgens mij wel het idee ja. Op de site staat dat ze binnen een week een aankondiging hebben voor wat er nu gaat gebeuren. Ik vermoed dat het spel alsnog gewoon uit komt, maar of met minder features, of met een latere patch die features toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
Grappig, mijn schoonmoeder stamt af van Grote Pier. :D

Het spel ziet er wel leuk uit trouwens. Ga ik zeker bekijken mocht het nog uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Je kan hun nu ook steunen door op hun website een boek over dit verhaal te pre-orderen. Is beschikbaar in het Nederlands, Engels en het Fries.
Heb hem zelf maar in het Nederlands besteld, ook al ben ik er geboren, mijn Fries is niet zo goed om een heel boek daarin te lezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 14:08
Mja dan vond ik de actie bij Kickstarter leuker. Meer bang for the buck zeg maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Invisible_man schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:13:
Je kan hun nu ook steunen door op hun website een boek over dit verhaal te pre-orderen. Is beschikbaar in het Nederlands, Engels en het Fries.
Heb hem zelf maar in het Nederlands besteld, ook al ben ik er geboren, mijn Fries is niet zo goed om een heel boek daarin te lezen :o
Goed nieuws voor jou dan, schrijver is klaar, nu alleen nog nakijken en vertalen ;)

http://www.crossofthedutchman.com/2012/09/draft-ready/

• Melkunie
Sinds 3 september loop ik stage bij Triangle Studios, de studio die Cross of the Dutchman ontwikkelt. Van moderator Cloud heb ik toestemming gekregen om nieuwsupdates in dit topic te plaatsen, dus bij deze ;)

Aankondiging demo!

Ik ben zelf ook redelijk actief op GOT, dus zal hier ook regelmatig terugkijken, heb tenslotte mijn stage ook een beetje aan dit topic te danken :)

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
Zie nu pas dit topic voorbij schieten, maar wow... had nooit verwacht ooit nog een game tegen te komen van ús grutte pier :) Doet bookmarken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hmm, ondanks dat dit topic niet echt meer storm loopt wil ik toch nog even een -in mijn ogen- belangrijke update geven.

Komende zaterdag vindt Indigo weer plaats in hartje Utrecht. Indigo is een jaarlijks showcase-evenement voor de Nederlandse game-industrie. En wij staan er ook! Toegang is gratis.

Dus als je zin hebt om te komen kijken, je bent welkom. Ook is het de allereerste kans om de demo van Cross of the Dutchman te spelen, dus grijp je kans ;)

Je kunt er trouwens ook nog wat mee winnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ondertussen is de productie weer opgestart:

http://www.gamer.nl/nieuw...ss-of-the-dutchman-hervat

Ze gaan de game dus in episodes opdelen.
Hopelijk kunnen de developers in dit topic vertellen wat er allemaal gaat veranderen.
Daarnaast wordt de gameplay versimpeld.
Hopelijk betekend dit niet dat het een simpele mobile game wordt.

Ben benieuwd :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het commentaar onder dat stuk wel treffend.
Je kan ook gewoon accepteren dat er dus blijkbaar niet genoeg interesse voor deze game is.

"Heeft er iemand zin in taart?"

-Iedereen roept nee.

"Nou dan ga ik er 1 bakken!"
Ik ben erg benieuwd of de nieuwe productie geen slap aftreksel wordt van het oorspronkelijke plan en daardoor gedoemd is te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Even een schop.
Het is ontzettend lang stil geweest rond de game, maar er is weer wat nieuws. Game is in vier dagen door Steam Greenlight gekomen en heeft inmiddels een release in de planning staan. Komende september komt de game dan toch echt uit op Steam.

http://store.steampowered.com/app/384000

• Invisible_man
En is vandaag op Steam verschenen!

Eerste impressie, niet de meest "hard core" rpg die er is (en dat probeert het ook niet te zijn), maar voelt zeker als een volwaardige game aan (wat niet altijd te zeggen valt van games uit Steam greenlight). En plus punten voor het kunnen instellen van Fries als taal _/-\o_ , al is dat wel even wennen in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

Bakbeest

Het beest is los!

Heerlijk spel. Geen hardcore rpg zoals invisible_man al zegt, maar een rpg die heerlijk weg speelt.
Dialogen met humor en de cartoony stijl hebben mij de nodige uurtjes achter de pc laten zitten.
Frisia here we come! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Helemaal eens met bovenstaande meningen: erg leuk, verfrissend, met humoristische dialogen en een hele leuke, cartoonistische stijl. Het hele spel speelt op 4 locaties: de dorpen Arum en Kimswerd, de boerderij van de hoofdpersoon en het gebied die die 3 maps met elkaar verbindt.

In eerste instantie is Pier nog echt een boer, die met een lading groente naar de markt wordt gestuurd door zijn vrouw. Daar merk je dat mensen worden gehinderd door Saksische soldaten, die je wel even een lesje kunt leren. Langzamerhand loopt dat conflict steeds verder uit de klauw: je moet diverse anderen te hulp schieten tegen de steeds dreigender botsingen met de Saksen en terwijl je dat doet krijg je steeds meer volgers die zich ook in de strijd storten. Het verhaal stopt in feite waar de hoofdpersoon verandert van een opstandige boer in de leider van een rebellenleger en er is dus alle ruimte voor één of meerdere vervolgen. Het verhaal is in feite belangrijker dan de actie en dat verhaal wordt goed verteld, met leuke, logische missies en prachtig getekende cutscenes.

Aanrader!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
En uitgespeeld. Wel vrij kort, maar zoals SnoeiKoei al zegt gaat het meer om het verhaal dan de actie.Langer rekken binnen de bestaande levels heeft ook niet veel zin omdat je nu al veel heen en weer loopt.

1 puntje van kritiek, geografisch gezien klopt het niet helemaal. Met Arum aan de linkerkant van de spelwereld en Kimswerd aan de rechter, is de bovenkant van het scherm het zuiden. Echter word er in het spel west en oost aan respectievelijk links en rechts gekoppeld, precies op zijn kop dus. Daarnaast ligt de Waddenzee in het echt ten westen van Kimswerd (als de bovenkant het zuiden zou zijn, helemaal rechts van de wereld dus) en niet ten zuiden zoals in het spel.

Zullen wel keuzes gemaakt voor de gameplay zijn, maar als iemand wonend in Kimswerd was ik wel even verdwaald in mijn eigen doarpke :)
Pagina: 1