Cross of the Dutchman
Ik zag dat er nog geen topic voor deze game is. Dus bij deze zou ik graag de discussie willen openen.Reden hiervoor is dat er een game in ontwikkeling is door een nederlandse game studio, Triangle Studios. Deze mensen maken meestal games in opdracht, maar zijn nu met hun (volgens mij) tweede echte IP bezig. Omdat er nog niet zoveel aandacht aan besteed is (wel een nieuws artikel) en ik denk dat dat onterecht is
Ik zal hier proberen een klein beetje te schrijven over de game, maar natuurlijk kunnen ze dit zelf beter verwoorden. Daarom hier een paar links:
- Officiele site
- Kickstarter campaign
- Paypal backing voor kickstarter, voor mensen zonder CC
- Site van Triangle Studios
Verhaal:
Het spel gaat over een Friese volksheld, die Grutte Pier (Pier Gerlofs Donia) heet, en speelt zich af rond de 15e/16e eeuw. Pier's vrouw wordt vermoord, waardoor Pier zo boos wordt dat hij een groep boeren met zich meeneemt in een wraaktocht door Friesland.Gameplay:
In Cross of the Dutchman speel je de rol van Pier, die samen met een groep boeren dorpen en steden bevrijdt van verschillende groepen onderdrukkers. Naarmate je vordert door het spel wordt je groep volgelingen steeds groter.Naar wat ik kan zien gaan er een soort politieke elementen in het spel zitten, zodat je acties effect hebben op hoe andere groepen je zien.
Qua besturing lijkt het erop dat het vechten dynamisch is, en dat je timing bepaalt of je raakt/mist en geraakt wordt/ontwijkt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld WoW, waar je als je een actie eenmaal gestart hebt hem ook afmaakt (als de tegenstander wegloopt raak je hem daar bijvoorbeeld alsnog). Lijkt mij een fijne manier om te spelen
Ook lijkt het erop dat er grote veldslagen in de game zullen zitten. Volgens de site ondersteunen ze bijvoorbeeld gevechten met 200 karakters. Ook zou de wereld "persistent" moeten zijn, wat betekent dat lijken van tegenstanders die je achterlaat zullen blijven liggen totdat een dorpeling ze verplaatst / verwijdert.
Beelden:
Het spel is al een tijdje in ontwikkeling, maar ze zijn nog niet klaar. Toch zijn er (volgens mij vandaag) wat beelden losgelaten. Op de kickstarter pagina staan ook een paar animated gifs, die ik hier niet zal hotlinken aangezien ze best groot zijn.Klik voor grotere versie =)