AMD Phenom x4 9950 overclocking

Pagina: 1
Acties:

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05-2025
Hallo allemaal

Ik heb recent mijn eerste systeempje in elkaar gezet. Ik heb de oude chipset inclusief processor en geheugen van een kennis overgenomen, en de rest (een beetje budget) eromheen gekocht. \
Eerder vandaag ben ik aan het overclocken van m'n videokaart gegaan, m'n saphirre 6850 liep eerst op 850 core/1000 mem en nu 925 core/1150 mem.
Nou heb ik als processor een AMD Phenom 9950 BE erin zitten, standaard geclocked op 2,6 ghz (mijn kennis heeft hem nog nooit overgeclockt)

Nou vroeg ik me af of er een tweaker is die mij de stappen kan doorloodsen van het overclocken. Ik heb me al een hoop ingelezen over de bussnelheid en de multiplier, dit begrijp ik. wat ik minder begrijp is in hoeverre je het voltage omhoog mag gooien. ook begrijp ik het verhaal van de PCI/AGP lock niet helemaal.

Voor de duidelijkheid: ik heb nog niks overgeclocked. ik ben bereid 1001 programmatjes te installeren. In de bios doe ik liever niet maar als het moet heb ik er geen problemen mee (heb voorheen al het een en het ander in de bios gedaan, ben geen leek:P)

Spec lijst:
ASUS m478-e
AMD Phenom x4 9950 (stock cooler)
Sapphire HD 6850 1GB (OC: 925/1150)
2X2gb DDR2 geheugen (jaja bottleneck, ik weet het, ik vind een upgrade van 80 euro naar 8 gb gewoon te duur)
Cooler Master 600W voeding

Meer op aanvraag

Ik hoop hier uit te kunnen komen en m'n pc te kunnen boosten:P

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Met jou 9950 zit je al ver aan het plafond met overklokken.
Gebruik amd overdrive om verder te komen,succes!

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05-2025
hoe bedoel je, ver aan het plavond?
En welke instellingen moet ik daar instellen?
Welke snelheid ga ik behalen?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Met plafond bedoel ie dat al op een dusdanig snelheid loopt, dat ie nog maar een klein beetje omhoog te krikken is. Bij AMD overdrive kan je het vinden onder CPU of turbo in die trend, plaats anders even plaatje hoe het eruit ziet (amd overdrive)

Johann Sebastian Bach

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

De eerste Phenom's waren zo ver ik me kan herinneren erg slechte overklokkers. Meestal mocht je blij zijn met 100 of 200Mhz extra.

Phenom II's waren wat dat betreft veel beter qua overclocking. Dus verwacht er niet al te veel van, ondanks dat het een Black Edition is.

offtopic:
Dit is wat ik me herinner van de 1e gen Phenoms, kan zijn dat er ook goede overklokkers zijn, maar zover ik me kan herinneren waren het zeer slechte overklokkers

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

je wilt geen 1,5 volt door je chip 24/7 laten lopen onder lucht.
je kunt dat inzien als je grens, tenzij je temperaturen je anders laten denken. onder lucht kun je je voltage zo ver omhoog gooien zolang je maar geen temp problemen hebt (niet hoger dan 65 graden gaan onder prime95).

en dan heb je nog deze topic waar eigenlijk je vraag hoort: AMD CPU Overclock Topic #6

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Deze cpu's reageren amper op overvolten ,na 1.3v worden de meeste al onstabiel.
Undervolten doet het daartegen weer erg goed met deze cpu's.
Het beste is voor de TS een phenom II op de kop tikken en 3.6ghz draaien.

Voor de rest hoort deze vraag in het bovengenoemde topic thuis ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1