Toon posts:

PC lagged bij games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn neef zou graag samen met mij games spelen, maar bij elke game (zowel online of offline) die hij opstart, ervaart hij lag (muis die zeer traag beweegt, haperende beelden). Nu weet ik niet waar het zou aan liggen, maar ik zal alvast de specs eens meegeven:

Processor: Intel(R) Core (TM2) QUAD Q8300 @2,50GHz
Geheugen: 6GB RAM
Grafische kaart: ATI Radeon HD 5400 series
Besturingssysteem: Windows 7 (32-bit)

Enig idee wat hier de oorzaak zou van kunnen zijn (van de lag)? Anders werkt de pc heel goed, maar tijdens games komt deze lag telkens opzetten.

(MMO's zoals TERA kan hij zelfs niet op het minimum draaien door de lag, terwijl CanYouRunIt zegt dat ie het zeker zou moeten kunnen draaien)

edit: Moest dit in het verkeerde forumonderdeel staan, excuses!
edit 2: Aan zijn internet ligt het alvast ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Als het daadwerkelijk een kaart uit de HD5400 series betreft dan is dat de reden.
De HD5450 is een leuk kaartje voor video-acceleratie, maar niet voor gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rye op 10-05-2012 20:19 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus die kaart is ook slechter dan de kaart die in men laptop zit die ik momenteel gebruik?
(Mijn desktop zijn processor is zeer zwak)

In mijn laptop zit een ATI Mobility Radeon HD5145 en ik kan het spel wel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:03
Kan ook dat zijn hele pc vol staat (mogelijk virussen, spyware) en dat er ontzettend veel op de achtergrond draait.
Maar het lijkt me inderdaad dat het aan de 5400 serie kaart ligt. Die doet afbreuk aan het systeem.
Er zijn veel kaarten rond de 100 euro (zoals deze: pricewatch: Club3D Radeon HD 7770 GHz Edition) die de computer qua prestaties beter in balans brengen.

@hierboven
Misschien blijft de kaart altijd in de idle stand en dus laag geklokt. Heb ik ook ooit eens gehad. Download eens een nieuwe (of oudere als je al de nieuwste hebt) driver voor de videokaart.
Kan ook nog in de bios liggen, dat de PCI-E doorvoersnelheid vertraagd is.

[ Voor 26% gewijzigd door Fleximex op 10-05-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:12:
Mijn neef zou graag samen met mij games spelen, maar bij elke game (zowel online of offline) die hij opstart, ervaart hij lag (muis die zeer traag beweegt, haperende beelden). Nu weet ik niet waar het zou aan liggen, maar ik zal alvast de specs eens meegeven:

Processor: Intel(R) Core (TM2) QUAD Q8300 @2,50GHz
Geheugen: 6GB RAM
Grafische kaart: ATI Radeon HD 5400 series
Besturingssysteem: Windows 7 (32-bit)

Enig idee wat hier de oorzaak zou van kunnen zijn (van de lag)? Anders werkt de pc heel goed, maar tijdens games komt deze lag telkens opzetten.

(MMO's zoals TERA kan hij zelfs niet op het minimum draaien door de lag, terwijl CanYouRunIt zegt dat ie het zeker zou moeten kunnen draaien)

edit: Moest dit in het verkeerde forumonderdeel staan, excuses!
edit 2: Aan zijn internet ligt het alvast ook niet.
Run virusscanners, run spyare, registry cleaners etc etc.

Hiernaast misschien eens de drivers instaleren, klinkt alsof ie met 10 jaar oude drivers zit. Maar zoals hier aangegeven wordt is het niet de meest goede kaart, ik denk dat je Tera etc zeker moet kunnen hebben, al helemaal als canyourunit het zegt). Maar toch ik denk als je de PC goed schoonmaakt (desnoods een clean instal van windows) en videokaart drivers installeert het wel moet lukken.

Overigens, zijn de moederboard drivers etc etc allemaal wel geinstalleerd? (en ook goed) best kans als iemand niet handig met drivers is, dat zn moederboard ook niet goed geinstalleerd is (software). Ik zou zeggen update gewoon alle drivers (kan nooit kwaad).

Edit: Heb je bericht nog is nagelezen, en ik denk echt bijna zeker weten dat het aan niet goed geinstalleerde drivers ligt (videokaart sowieso). Heb dit vaak bij mn vrienden gezien, en zoals hier boven aangehaald. als je zn videokaart drivers update, check meteen de rest. Overigens is dit een Hunch, maar ervaring met Anti-techneuten als vrienden leert je wel het 1 en ander ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 10-05-2012 20:48 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe hij makkelijk allemaal zijn drivers zou vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:51:
Enig idee hoe hij makkelijk allemaal zijn drivers zou vinden?
Schrijf alle namen op van de hardware die erin zit (moederboard, videokaart zijn wel echt de belangrijkste, daarna komt geluidskaart etc maar ik ga er vannuit dat die op het moederboard zit).

Daarna is het een kwestie van naar de website van de fabrikant gaan, of gewoon op google naamhardware + drivers. Er zijn ook programma's voor die alles voor je doen maar daar moet je voor betalen en ik vindt het spyware. Maar er gaat wel wat werk inzitten. Maar voordat je met drivers aan de slag gaat controleer eerst op virussen! (anders is dadelijk al je werk voor niks). Clamwin is een goeie gratis virusscanner. Je kan ook nog Eusing free registry cleaner downloaden.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn moederbord maar ik vind geen updates..
CPU Type 2x Intel Pentium III Xeon, 2500 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:43
Zat toch een core2 quad q8300 in ?

draai eerst eens dit programma : http://www.piriform.com/ccleaner en dan voornamelijk registry en dan deze: http://support.amd.com/us...ws/Pages/auto_detect.aspx

[ Voor 75% gewijzigd door sjaakwortel op 10-05-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar bij everest stond der dat het CPU type een 2x Intel Pentium III Xeon, 2500 MHz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:43
ah ok, naja maakt niet uit je kunt namelijk geen drivers voor je cpu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh wist ik niet. Alleszins bedankt voor jullie hulp, ben nu een virusscan aan het lopen en morgen ga ik het nog eens uit testen. Ik hoop voor het beste
Pagina: 1