Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2010 nieuwe gebruiker mailbox engels ipv nederlands

Pagina: 1
Acties:
  • 2.723 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het migreren van Exchange 2003 naar Exchange 2010 en loop tegen een probleempje aan wat ik niet verwacht.

Ik heb Exchange 2010 geinstalleerd en na de installatie hiervan heb ik de Nederlands Languagepackbundle geinstalleerd. Als ik nu een nieuwe gebruiker aanmaak via Exchange 2010 EMC en hierna met dit nieuwe account inlog op een NL xp client (NL regionale settings) met outlook 2007 (NL) dan krijg ik een engelse mailbox dus: Inbox, Sent items, Deleted items etc.

Ik zou netjes een NL mailbox verwachten dus met: Postvak In, Verzonden items, Verwijderde items.

Wat doe ik of gaat er fout, technet en google niets kunnen vinden (op het feit dat je NA een mailbox de region kan aanpassen maar een nieuwe user aanmaken op de Exchange 2003 krijgt WEL een NL box.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Hoe staat je system locale op de server? Bij mijn weten gaat exchange namelijk sinds 2010 standaard uit van de server locale, in plaats van de client locale.

Wanneer deze op engels o.i.d. probeer deze eens aan te passen naar nederlands en reboot je server eens. Bij mijn weten geldt deze verandering niet voor al bestaande mailboxen en dien je deze aan te passen met de set-mailbox cdmlet (voordat de client voor het eerst inlogd, anders kan je nog steeds met verkeerde folder namen zitten).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Deze al gevonden? :)

Change the Languages for a User Mailbox
In Microsoft Exchange Server 2010, you can specify multiple languages for a mailbox, in order of preference.

The language for a mailbox can be set by using the Languages parameter of the Set-Mailbox cmdlet. An acceptable value for this parameter is a combination of an ISO 639 two-letter lowercase culture code associated with a language and an ISO 3166 two-letter uppercase subculture code associated with a country or region

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:12:
Hoe staat je system locale op de server? Bij mijn weten gaat exchange namelijk sinds 2010 standaard uit van de server locale, in plaats van de client locale.

Wanneer deze op engels o.i.d. probeer deze eens aan te passen naar nederlands en reboot je server eens. Bij mijn weten geldt deze verandering niet voor al bestaande mailboxen en dien je deze aan te passen met de set-mailbox cdmlet (voordat de client voor het eerst inlogd, anders kan je nog steeds met verkeerde folder namen zitten).
Regional Settings, Locale e.d. staan allemaal op Dutch, Netherlands maar krijg nog steeds Inbox met een NL outlook.

Verwijderd

om het te fixen voor 1 user kun je het volgende doen
start > run/uitvoeren
outlook.exe /ResetFolderNames

Om het van te voren te wijzigen, dus een gebruiker is nog niet ingelogd en de mailbox bestaat dus nog niet daadwerkelijk, kun je met powershell kijken wat de default language is, moet ook wel vanuit de gui kunnen volgens mij. Heb geen exchange 2010 bij de hand..

moet het deels uit mn hoofd doen.

maar als je get-mailbox <username> |fl
ingeeft zie je o.a.
Languages : {nl-NL}
kun je vrij makkelijk wijzigen met set-mailbox

Andere simpele manier om het aan te passen en dit raad ik persoonlijk niet aan, omdat het veel werk is.
Login op de webmail, de webmail geeft je bij de 1e keer inloggen netjes de keuze, in welke taal de mailbox moet worden.(dit is dus de 1e keer dat je op een mailbox inlogt!, outlook opstarten met een account is ook een inlog en in dat geval wordt de taal dus door outlook bepaald)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt met OWA kan ik hem wijzigen naar NL folders maar dan moet ik dit steeds voor een nieuw box doen. Of ik eerst idd een user creeren en dan set-mailboxregionalconfiguration maar voor elke nieuwe user dit doen is niet echt fijn terwijl het volgens mij gewoon standaard zo moet zijn als een MAPI client NL is dat de box dan NL wordt.

Verder nog getest
nieuwe user aangemaakt op Exchange 2010 -> ingelogt met OWA -> kies NL -> Engelse folders.

Op de exchange server draai ik get-mailboxregionalconfiguration -> dan is Language eerst leeg -> log user uit -> language word dan naar nl-NL gezet MAAR nog steeds Engelse folders.
Moet dan echt resetfoldernames draaien

Het zou toch default zo moeten zijn dan NL outlook = NL folders om nou na elke nieuwe user eerst een powershell te draaien....

Verwijderd

Topicstarter
SP2 rollup 2 geinstalleerd.
Niet echt geholpen maar nu werkt volgende aanpak

new user -> niet inloggen-> run command:

Set-MailboxRegionalConfiguration –Identity test3 -dateformat "d-M-yyyy" -timezone "W. Europe Standard Time" -timeformat "HH:mm" -Language "nl-NL" -LocalizeDefaultFolderName:$true

Login op OWA folders zijn nu NL

Maar dit wil ik niet steeds doen omdat volgens mij outlook die gewoon regelt met een NL outlook

Verwijderd

Topicstarter
Note to all Dutch users: The localization bug that appeared in SP2 is NOT fixed. This bug was mentioned with the release of SP2 and again with the release of RU1 (blogs.technet.com/.../released-update-rollup-1-for-exchange-2010-service-pack-2.aspx). RU2 does NOT fix this issue.

• Marcel-70
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09-2017
Ingelogd op Webaccess
Opties> alle opties > instellingen > landinstellingen >
Onder de taal was een vinkje zichtbaar dat de mogelijkheid bood om de taal goed te zetten
Hierna werd Inbox weer Postvak IN etc.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor het meedenken en welkom op GoT, maar het is wat overdreven om een drie jaar oud topic daarvoor omhoog te halen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.