Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

The Pirate Bay - evenwicht

Pagina: 1
Acties:

• 10 feet high
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Dat er nieuws is over The Pirate Bay, dat mag natuurlijk aanleiding geven tot het schrijven van nieuwsberichten. Maar de manier waarop de frontpagina er vandaag uitziet, dat is toch echt wel een teveel aan aandacht voor The Pirate Bay.

De nieuwsberichten op zich, daar heb ik weinig probleem mee. Die zijn nog redelijk neutraal en evenwichtig geschreven. De frontpagina zelf zag er door het gebruik van minder eenzijdige prentjes bij de artikelen al heel wat minder neutraal uit. Voeg daar de aanwezigheid van nog een extra Pirate Bay-poll en wedstrijd aan toe waar je ook nog eens geld kan winnen als je maar aangeeft hoe je die gerechtelijke uitspraak omzeilt... (Verdien €50: Piratebay blokkade omweg) jongens, dat is een nieuwssite met een beetje serieux echt wel ONwaardig. Kan daar niet zo snel mogelijk toch nog voor een journalistiek evenwicht gezorgd worden?

Vooral die wedstrijd en de toonzetting van die poll is er teveel aan.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Die wedstrijd wordt niet door Tweakers.net georganiseerd, en voor wat betreft de rest zou ik zeggen: morgen ziet de site er weer anders uit. Dit is nu eenmaal hét nieuws van de dag, waarbij wij niet hebben bepaald dat er twee belangrijke uitspraken op één dag worden gepubliceerd door de rechtbank.

Het feit dat mainstream media en internationale media er aandacht aan besteden, geeft aan hoe belangrijk dit nieuws rondom de blokkade wordt gevonden. Dit komt mede omdat het juridisch relatief nieuw is en veel mensen treft - mensen die ook veel op Tweakers.net komen. Het evenwicht waar je naar zoekt vind je wat mij betreft bij de 18 andere nieuwsberichten, maar zeker ook inhoudelijk in de twee TPB-artikelen.