Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word 2007 document te groot

Pagina: 1
Acties:

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben bezig met een verslag met veel foto's en nu is het bestand al 383 MB.
Als ik me foto's comprimeer dan wordt het document 369 MB. Dit is natuurlijk nog veel te groot.
Ik kan hem opslaan als PDF en dan is hij nog maar 5 MB. Iemand misschien een tip hoe ik mijn Word bestand toch klein kan opslaan.
Ik heb al even op google gekeken en die vertelde mij dat Word alle veranderingen bijhoud en dit zou het bestand zo groot maken. Ik kan alleen nergens vinden waar ik dit uit kan zetten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gebruik je .doc of .docx?

Probleem is waarschijnlijk dat de resolutie van de foto's veel te hoog is. Bij opslaan naar pdf wordt waarschijnlijk iedere foto erg verkleind qua formaat / resolutie. Verklein - buiten Word om - de foto's tot wat acceptabel is en voeg die jpg's in door te slepen naar Word.
Als een pdf met veel foto's een voor jou acceptabele kwaliteit heeft kan de resolutie heel erg omlaag.

Alle veranderingen: schakel track changes uit, accept all, opslaan-als doen. Maar volgens mij heb je meer aan de juiste foto-grootte en bestandsformaat.

offtopic:
Overigens kan je je afvragen of Word wel de juiste tool is om vele foto's in op te nemen. En wil je in je verslag wat beter op je taalgebruik letten ;)

Verder zegt bijv. www.globell.nl/NXPowerLite/297/NXPowerLite-5-EN wordfiles te kunnen verkleinen, ik weet niet of/hoe goed het werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ernemmer
  • Niet online
Het is een docx,

En het taalgebruik in mijn verslag is een stuk beter, hier typ ik iets sneller.

Ik zal eens kijken wat ik met track changes kan bereiken.

edit. de foto's zijn niet echt groot, en track changes maakt in documentgrootte niks uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Ernemmer op 10-05-2012 19:59 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 00:12

Reptile209

- gers -

Probeer eens Ctrl-A, Ctrl-C, en dan plakken in een nieuw bestand. Ik heb soms het vermoeden dat docx oude versies van plaatjes in het bestand laat staan. Die zou je zo kwijt moeten raken.

Overigens: als je puur naar de grootte van de plaatjes kijkt (in Explorer), op hoeveel MB's kom je dan uit?

Zo scherp als een voetbal!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb de boosdoener net gevonden.
Ik heb er een hele powerpoint in gekopieerd ipv alleen de dia's.
Nu is het bestand 38 MB en dat is goed te doen, bedankt voor de antwoorden iig.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank@update, daar niet aan gedacht :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En mocht je nog meer aan file management willen doen: het linken aan je embedded objects wilt ook nog helpen. Dan moet je bij je sources wel de embedded items houden, maar dat maakt je document ook wat kleiner.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Invoegen->Afbeelding in plaats van een plaatje copy-paste is ook al een heel verschil (iig bij word 2003 ee)
Pagina: 1