Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attrib
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Zojuist heb ik een systeem gekocht met het idee deze te gebruiken voor zakelijk en privé gebruik.
Ik wil Ubuntu 12.04 gebruiken voor mijn zelfstandige onderneming en wil daarnaast een NTFS partitie hebben met Windows 7 voor privé gebruik.

Nu ben ik net afgestudeerd en heb ik geinvesteerd in een goed systeem die jaren vooruit kan, echter verdien ik nog niet genoeg om alle software in één keer legaal aan te schaffen. Uiteraard ben ik dat wel van plan maar voor dit moment wil ik een van-internet-gedownloade Windows 7 als geheime partitie naast Ubuntu draaien.

Ik weet dat een partitie verbergen mogelijk is met TrueCrypt. Maar ik heb verhalen gelezen dat dit ten koste gaat van de prestaties van je systeem (door evt hoge processorkrachten, evt problemen met SSD, tragere schrijfsnelheden etc..). Wat is hier van waar?

Van mij hoeven de (Win) bestanden verder niet encrypted te zijn maar wil deze partitie wel verbergen in de bootloader voor eventuele controles van inspectie (komen deze veel voor?).

Is het bijvoorbeeld mogelijk om via GRUB (of een andere in Linux omgeving-achtige bootsoftware) een toetscombinatie te maken dat hij dan gaat booten in Windows 7 maar verder niet laat zien in de lijst? Dus bijv met het indrukken van CTRL+F+X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je zou kunnen doen is de OS prober van grub uitschakelen (haal de execute bit af van /etc/grub.d/30_os-prober) en installeer de Windows bootloader op een USB stick. Om Windows dan te booten, moet je van je stick starten, en anders wordt er van je HDD/SSD gestart en krijg je gelijk Linux.

Je kan natuurlijk ook altijd nog de naam die je in Grub ziet veranderen, maar hiervoor moet je het os-prober script aanpassen, wat weer voor problemen kan zorgen (OS boot niet, wordt overschreven bij een upgrade).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Een Home Premium licentie staat voor nog geen €80 in de pricewatch... Ik snap verder ook niet zo goed waar je je zorgen over maakt? Tenzij je bij BSA werkt is er echt niemand die je gaat controleren (waarschijnlijk zelfs dan nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
Hero Of Time schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:27:
Wat je zou kunnen doen is de OS prober van grub uitschakelen (haal de execute bit af van /etc/grub.d/30_os-prober) en installeer de Windows bootloader op een USB stick. Om Windows dan te booten, moet je van je stick starten, en anders wordt er van je HDD/SSD gestart en krijg je gelijk Linux.

Je kan natuurlijk ook altijd nog de naam die je in Grub ziet veranderen, maar hiervoor moet je het os-prober script aanpassen, wat weer voor problemen kan zorgen (OS boot niet, wordt overschreven bij een upgrade).
Vet hoe een moderator nog effe iemand helpt een illegale Windows-versie te cloaken :D oldskool!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_eXistenZ_ schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:27:
[...]

Vet hoe een moderator nog effe iemand helpt een illegale Windows-versie te cloaken :D oldskool!
Had even over het 'vrije' windows gelezen :X. De TS moet goed achter z'n oren krabben of hij echt dit wil gaan doen, want dan komt hier snel een slotje op ivm GoT Beleid (geen warez enzo).

* Hero of Time moet nog even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attrib
Hero Of Time: bedankt! ik ga dat zsm proberen! vanaf USB stick booten is wel een goed idee.

Heeft iemand nog ervaring met TrueCrypt en verborgen partities? Werkt je systeem er inderdaad trager door?

[ Voor 38% gewijzigd door attrib op 10-05-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attrib
Hero Of Time schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:02:
[...]

Had even over het 'vrije' windows gelezen :X. De TS moet goed achter z'n oren krabben of hij echt dit wil gaan doen, want dan komt hier snel een slotje op ivm GoT Beleid (geen warez enzo).

* Hero of Time moet nog even wennen.
Oké sorry, ik zal de kennis niet gebruiken voor illegale doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Netjes kopen he? Anders heb je FBI/Brein/whoever achter je aan O+ Voor die €80,- hoef je 't ook niet te laten. Is maar een weekendje niet drinken (of 2, afhankelijk hoeveel je drinkt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er is ook nog een trucje waarbij je Windows eeuwig in de pre-activatie toestand kunt houden waarin die dus niet illegaal gehackt of gecrackt is maar waarin die permanent 'nog' niet geactiveerd is. ;)

Het helpen omzeilen van activaties wordt hier niet gewaardeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Hero of Time op 10-05-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zullen we hier niet die kant op gaan? De TS heeft genoeg informatie. Om verdere problemen te voorkomen, hang ik er even een slotje aan.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.