Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk voor nibble computers in dieren maar mijn collega is met vakantie ik doe normaal de laptop en iphone reparaties. ( in het desktop gebeuren ben ik niet heel erg thuis maar nog wel een beetje ABC)

nu is het volgende voorgevallen een computer is gevallen door een klant.

de pc heeft nog 2 uur gewerkt maar de case was zo erg besschadigd dat ik hem heb uitgezet en een nieuwe case heb besteld.

nu zit ik met het volgende probleem ik heb de nieuwe case binnen gekregen en alles omgebouwd maar de computer start niet meer op.

het moederbord geeft keurig een groen lampje maar de voeding begint niet te draaien, toen nog 2 andere voedingen geprobeerd zelfde probleem.

heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen! Denk zelf de processor maar die is verder onbeschadigd.

10 euro voor de gouden tip want het is een spoedje

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Hoogst waarschijnlijk heeft het moederbord gewoon een opdonder gehad.

Indien het een losse GPU betreft, wissel die eens om en kijk of er wat verschijnt.

Als dat niet werkt zul je het geheugen, cpu en mobo apart moeten gaan testen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Geheugen (het RAM of de HDD zou kapot kunnen zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 10-05-2012 17:33 ]

Grillmeister

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 19:59

Zorian

What the fox?

Weet je zeker dat destekkers van het frontpaneel (dus voor de LEDjes en de power/resetknop) correct zijn aangesloten op het moederbord?

Soms helpt het als je ze omdraait, + en - is niet altijd even duidelijk aangegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door Zorian op 10-05-2012 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
in fabrieks opstelling zou de voeding altijd moeten gaan draaien toch zonder HDD? en ram geheugen is getest en werkt nog prima dus die kunnen we van het lijstje verwijderen.

• naaitsab
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:36:
in fabrieks opstelling zou de voeding altijd moeten gaan draaien toch zonder HDD? en ram geheugen is getest en werkt nog prima dus die kunnen we van het lijstje verwijderen.
Je zult inderdaad de welbekende zwart beeld met witte letters zien ook zonder HDD.

Probeer eens een aantal verschillende bankjes te proberen met het ram (ook verschillende reepjes indien mogelijk) het kan zijn dat de RAM sloten (DIMM) niet goed zijn.

Maar ik denk zelf dat er intern iets stuk is in het moederbord, de cpu zal niet zo heel snel stuk gaan bij een valpartij.

Edit: Hoe sluit je de monitor aan, via het moederbord of een extra kaart?
Xereon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:38:
Test de voeding eens. Haal de stroomkabels uit alle apparaten en van het moederbord, en doe het volgende:
Pak een paperclip en zet die tussen de zwarte en groene draad zoals hier:

[afbeelding]
Hij heeft al 3 voedingen geprobeerd, daar zal het probleem niet in zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door naaitsab op 10-05-2012 17:39 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• Zorian

Zorian

What the fox?

Test de voeding eens. Haal de stroomkabels uit alle apparaten en van het moederbord, en doe het volgende:
Pak een paperclip en zet die tussen de zwarte en groene draad zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://i695.photobucket.com/albums/vv313/CyberPowerPC_RD/IMG_2610.jpg

Gaat de voeding aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 10-05-2012 17:38 ]

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 03:14
Zit de stekker van de case/power on knop naar de moederbord in de juiste pinnetjes?

Verwijderd

Topicstarter
3 voedingen getest overal zelfde probleem dus die kunnen we ook verwijderen. de processor is als ik hem eraf haal echt onbeschadigd dus het moet wel bijna het moederbordje zijn.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Pak eens een ander willekeurig moederbord (let er wel op dat de CPU en RAM erin passen!), zet de voeding en de RAM/CPU erin en kijk of die aan gaat.

Verwijderd

Topicstarter
slane147129 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:39:
Zit de stekker van de case/power on knop naar de moederbord in de juiste pinnetjes?
dat staat toch los van een fabrieks opstelling? probleem is dat zowel de processor als de voeding niet gaan draaien

Verwijderd

Topicstarter
Xereon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:40:
Pak eens een ander willekeurig moederbord (let er wel op dat de CPU en RAM erin passen!), zet de voeding en de RAM/CPU erin en kijk of die aan gaat.
\
die heb ik helaas niet liggen nu

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:40:
[...]

dat staat toch los van een fabrieks opstelling? probleem is dat zowel de processor als de voeding niet gaan draaien
Je kan zo'n stekkertje heel eenvoudig verkeerd aansluiten.
Bijvoorbeeld op de verkeerde pinnetjes (denk aan Power op HDD LED) of verkeerdom zodat + en - verkeerdom zitten.

Heb je het merk+model van het moederbord voor me?

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 10-05-2012 17:41 ]

• naaitsab
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:39:
3 voedingen getest overal zelfde probleem dus die kunnen we ook verwijderen. de processor is als ik hem eraf haal echt onbeschadigd dus het moet wel bijna het moederbordje zijn.
Prik de CPU in een ander mobo en je hebt je antwoord, start de boel wel op -> mobo defect, gebeurd daar ook niks -> cpu defect.

Let wel even op het socket uiteraard.
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:40:
[...]

Een pc gaat toch niet vanzelf aan? Als je de aan/uit schakelaar niet op de goeie headers heb gezet gebeurd er niks als je het knopje indrukt.

if (!coffee) {
Work = false; }

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Loop na of alles correct is aangesloten. Ik had bij de assemblage van mijn systeem hetzelfde probleem. Nadat ik hem weer in elkaar gezet had deed hij het opeens. Ik weet nog steeds niet waar het aan lag. Druk alles goed aan als je het in plugt (BEHALVE DE CPU, die werkt met zero pressure. gewoon erop leggen en de hendel dichtdoen.)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core i3 2100

RAM 4,00 GB Dual-Kanaal DDR3

Moederbord ASUSTeK Computer INC. P8H61-I (LGA1155)

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:44:
Intel Core i3 2100

RAM 4,00 GB Dual-Kanaal DDR3

Moederbord ASUSTeK Computer INC. P8H61-I (LGA1155)
Heb je de powerconnector met het gekleurde draadje op PWR zitten en de witte draad op GND?
Zoals in dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9Xf7J.png

Verwijderd

Topicstarter
moet je eerlijk toegeven dat ik die meuk niet aangesloten heb! maar dat heeft toch niks te maken dat de voeding niet aan zou moeten gaan of ben ik nou echt zo fucking dom? (sorry na 8 iphones op een dag en dit erachter aan ben ik aardig pia)

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:49:
moet je eerlijk toegeven dat ik die meuk niet aangesloten heb! maar dat heeft toch niks te maken dat de voeding niet aan zou moeten gaan of ben ik nou echt zo fucking dom? (sorry na 8 iphones op een dag en dit erachter aan ben ik aardig pia)
Dat maakt wel degelijk uit!
Als jij die kleurtjes er andersom opzet dan kan je op die powerknop rammen wat je wil, maar er komt geen correct 'GA EENS AAN!'-signaal aan bij de voeding. Idem als je hem helemaal niet aansluit. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 10-05-2012 17:51 ]

• naaitsab
Xereon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:47:
[...]

Heb je de powerconnector met het gekleurde draadje op PWR zitten en de witte draad op GND?
Zoals in dit plaatje:

[afbeelding]
Aanvulling op hierboven:

Je kunt ook met een klein metaal voorwerp (pincet bijv.) sluiting maken tussen GND en PWR, dan kun je de knop uitsluiten als een defect onderdeel.
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:49:
Als je die kabels niet aansluit gebeurt er geen fluit, net als een auto bouwen zonder contactslot :P
Denk dat we het probleem hebben dan :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Topicstarter
nou had het wel al getest hoor in de case maar heb nu alles uit de case dus dan zal ik misschien toch niet goed gekeken hebben.

staat dit trouwens niet los van de voeding die altijd zou moeten draaien? (zo nee ) dan heb ik weer wat bijgeleerd

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:52:
nou had het wel al getest hoor in de case maar heb nu alles uit de case dus dan zal ik misschien toch niet goed gekeken hebben.

staat dit trouwens niet los van de voeding die altijd zou moeten draaien? (zo nee ) dan heb ik weer wat bijgeleerd
Indien jij besluit de stekker van de powerknop niet aan te sluiten dan zal het lichtje op het moederbord wel gaan branden (hij krijgt immers stroom omdat je die grote 24-pins-connector hebt verbonden) maar er komt geen signaal door dat hij de voeding moet inschakelen. Daar zorgt de powerconnector namelijk voor.
On a side note, zit de 4/8pins CPUvoeding ook verbonden?

Verwijderd

Topicstarter
ja die zit verbonden xereon

• Zorian

Zorian

What the fox?

En zit de powerconnector nu ook verbonden?
Zo ja, gaat hij dan nu wel aan?

De powerconnector is een stekker zoals hier rechts te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.data.sg/pics/front_panel.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 10-05-2012 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik nog wel hoor haha nee ga nu ff testne geef me 3 minuten loop ik even na de werkplaats

Verwijderd

Topicstarter
ok alles aangesloten nog steeds niks

ik ga nu een andere processor testen!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:06:
ok alles aangesloten nog steeds niks

ik ga nu een andere processor testen!
Heb je goed gekeken hoe het zat met die spacers in de kast? Dat zijn die goudkleurige dingen die je eerst in de kastplaat schroeft, daarna het moederbord erop legt en vervolgens het moederbord daarin vastschroeft.
Als je er 1 teveel hebt geplaatst zou het kunnen zijn dat die kortsluiting maakt omdat die tegen diverse verbindingen aan drukt onderaan het moederbord.

Kan je anders wat foto's maken van de situatie? Wellicht dat er wat opvalt. :)

By the way: Heb je al een stukje metaal tussen PWR en GND gehouden?
Druk overigens ook meteen even het RAM er opnieuw in.

Als dit allemaal niks helpt kan je een ander moederbord proberen, want dan is dat most likely de boosdoener.

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 10-05-2012 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
met een andere processor werkt het nu dus wel (daar straks dus niet dus zat er toch iets niet goed) met deze nieuwe cpu geeft die wel aan cpu fan error! maar dat kan wel kloppen zal het even goed terug zetten.

toch strainge ding is totaal niet beschadigd die cpu zou die dan toch ergens een klap gehad hebben?

xereon jij wint iedergeval een tientje

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:09:
met een andere processor werkt het nu dus wel (daar straks dus niet dus zat er toch iets niet goed) met deze nieuwe cpu geeft die wel aan cpu fan error! maar dat kan wel kloppen zal het even goed terug zetten.

toch strainge ding is totaal niet beschadigd die cpu zou die dan toch ergens een klap gehad hebben?

xereon jij wint iedergeval een tientje
Het zou prima kunnen dat de beschadiging binnen in de CPU zit. Dat zie je uiteraard niet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb er gewoon 4 opgeschroefd val die gele schroefjes doe ik altijd (als ik een pc moet maken)

Verwijderd

Topicstarter
zonde van de cpu maar goed heb de situatie ook niet kunnen beoordelen hoorde alleen wat de klant zei dat die gevallen is! zou je toch eerder denken dat de mobo na de rambam gaat of bijv het ram geheugen iv de cpu zat namelijk aardig goed vast vergeleken met de rest

stuur je mij een DM of wat je kan ook iphone assecoire krijgen of usb stickie of iets na keuze iedergeval reuze bedankt! die cpu kan ik wegdonderen of ff apart leggen tot de baas terug is?

• Zorian

Zorian

What the fox?

DM komt eraan. :)
Ik zou persoonlijk de CPU even apart leggen zodat je het eventueel kan laten zien aan de baas dat hij daadwerkelijk stuk is.
Pagina: 1