Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achtendertig
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 15:37
Al jarenlang speel ik samen met mijn broer op één netwerk op Xbox Live. Om verbindbaar met anderen te zijn, moet de NAT op moderate of, het liefst, open staan. Het is me nooit gelukt om beide Xboxen op 'open' te krijgen. Zelfs met statische ip's, upnp, port forwarding voor de ene xbox en DMZ voor de andere xbox krijg ik geen resultaat. De enige manier is om de router opnieuw op te starten en kort daarna de xboxen aan te zetten. Hiermee krijg ik 'open' op de eerste xbox en 'moderate' op de ander. Daar kan ik mee leven.

Sinds kort heb ik de 120Mbit aansluiting van Ziggo inclusief een nieuwe modem/router: Cisco EPC3925. Hiermee heb ik alle bovenstaande opties geprobeerd om de xboxen eindelijk goed te configureren. Het leverde niets op, dus ten einde raad heb ik alle fabrieksinstellingen hersteld. Ineens kreeg ik 'open' op xbox 1 en 'moderate' op xbox 2. We speelden 1 game CoD Black Ops en alles leek uitstekend te werken. Er kwam een host migration en ik kreeg host. Alles werkte uitstekend en na die game kreeg ik een melding 'game lobby closed'.

Hier begon het werkelijke probleem pas. Ik ging samen met mijn broer weer in een party en we zochten een match. Xbox 2 werd in een pre-game lobby gezet en xbox 1 was nog steeds 'looking for a potential match'. Op het scherm van xbox 2 stond xbox 1 echter wel in diezelfde pre-game lobby. Uiteindelijk werd xbox 1 in een andere game gegooid en werden er twee verschillende games gespeeld.

Dit probleem blijft zich nu voortdurend herhalen. Xbox 1 en 2 zoeken vanuit dezelfde lobby een game, maar ze worden in verschillende games gegooid. Af en toe verdwijnt dit probleem nadat de modem/router opnieuw is opgestart, maar dan komt het na 1 of 2 games weer terug.

Beide xboxen zijn met nieuwe kabels rechtstreeks op de EPC3925 aangesloten. De ene xbox kan simpelweg niet in dezelfde game komen als de ander. Xbox Live Party en private matches werken prima. Ik heb het ook op CoD MW2 geprobeerd. Hier gebeurde precies hetzelfde als op Black Ops.

Als iemand een oplossing heeft om beide xboxen een Open NAT te geven, super! Maar het belangrijkste is dat ik weer samen kan spelen met twee xboxen op één netwerk. Ik kan over dit probleem helemaal niets vinden op Google. Links naar pagina's met relevante informatie zijn dus ook van harte welkom.

Ik heb dit topic overigens ook in het Netwerken-forum gezet, maar misschien dat ik hier op een betere plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Heb je ook de belangrijkste poorten open gezet op je nieuwe modem?

3074 UPD en TCP
53 UPD en TCP
80 TCP
88 UPD

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achtendertig
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 15:37
Yup. Het lijkt overigens totaal geen verschil te maken. Als ik alle poorten open zet voor het ip-adres van de xbox, kan hij op willekeurige momenten gewoon 'strict' krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Al je problemen zijn port-forwarding problemen, en hier is ruim voldoende over te Googlen.

Even wat anders: Wat vertelde de Ziggo helpdesk toen je ze vroeg naar dit probleem?

Edit: http://homecommunity.cisc...ed-WRT160N-v3/td-p/310658

Een 2e xbox tegelijk zit er niet in zonder dat NAT automatisch fatsoenlijk haar werk doet.

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 11-05-2012 11:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de poorten forwardt naar 1 Xbox dan komt het niet goed met de tweede Xbox.... Port forwarding moet juist niet. Upnp moet aan. In het topic dat Danger post zitten wat oplossingen als je wat verder kijkt dan pagina 1. (Je moet even over alle mensen heen lezen die zeggen dat port forwarding de oplossing is. :P)

We hebben een tijd terug met 10 Xboxen tegelijk op 1 netwerk gezeten. Allemaal open NAT. Modem > Router > Switch > 10 Xboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:26:
Als je de poorten forwardt naar 1 Xbox dan komt het niet goed met de tweede Xbox.... Port forwarding moet juist niet. Upnp moet aan. In het topic dat Danger post zitten wat oplossingen als je wat verder kijkt dan pagina 1. (Je moet even over alle mensen heen lezen die zeggen dat port forwarding de oplossing is. :P)

We hebben een tijd terug met 10 Xboxen tegelijk op 1 netwerk gezeten. Allemaal open NAT. Modem > Router > Switch > 10 Xboxen.
Ik ben wel bekend met het probleem van de TS, eerder toen wij nog internet afnamen van KPN zaten we met de "beruchte" xperiabox. Wat een irritant dichtgetimmerd ding :/ . Ons huidige Ziggo abbo geeft geen problemen though, echter heb ik hier maar 1 Xbox op het netwerk hangen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1