No nonsense formatteer tool die alles overruled?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Beste tweakers,

Ik werd gisteren zowaar bijna gierend gek door de hedendaagse schijf systemen en indelingen.

Ik dacht even snel een stapel van ± 10 externe 1 en 2 TB schijven te formatteren met een quick format op 2 PC's (1 Windowx XP en de andere Windows 7) maar uiteindelijk was ik er dik 2 uur mee bezig.

De ene schijf was in een RAW formaat, andere weer Mac, andere weer GPT formattted die wel door Windows 7 gezien werd maar niet op een XP machine, en de andere weer write protected e.d.
Zelfs via MacDrive konden schijven niet geformatteerd worden.
Het leek mij so simpel of die even te formatteren maar dit bleek een hel te zijn.
Soms kreeg ik een melding dat de schijf al door een ander process in gebruik was, dan weer dat ik geen drive letter kon toewijzen blablabla, kortom te veel om uit te leggen.
Het is uiteindelijk allemaal wel gelukt maar ik vroeg mij af of dit niet veeeeeeeel makkelijker kon.

Weet iemand een no nonsense formatteer tool die alles overruled qua write protected, in gebruikt door een ander process, Windows of Mac formatted whatever.
Kortom gewoon een tool die een schijf helemaal clean maakt zonder FAT32 of NTFS of wat dan ook.

De meeste tool die ik vond na een rondje google zijn vooral om een schijf of verschillende manieren te formatteren zodat date niet terug te halen is zoals bijvoorbeeld Active KillDisk maar dan nog blijf je eerst met als dat bovengenoemde gezeur zitten.

Alvast super veel dank _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 08:52
Gparted?

Kan je downloaden, een bootable usb stick maken en dan daarvan opstarten :) Formateert naar mijn weten alles :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zou gewoon zo'n linux boot cd pakken met allemaal tools erop waaronder format programma's. snel booten(vanaf usb) en gaan

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:09

glashio

C64 > AMIGA > PC

RescueCD op USB stick zetten, booten, graphical mode aan, klaar :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Gparted zag ik inderdaad al voorbij komen, die ga ik eens proberen morgen.

Had eigenlijk gehoopt op een Windows tool (desnoods betaald) die ook meerdere schijven tegelijk kan formatteren.

Bedankt alvast voor de reakties d:)b

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Net even de destructieve hdd write test van de info tool aida32 gedraait voor een paar minuten , niet eens volledig . Daarna even gehotswaped , waarna alle partities waren verdwenen van de schijf , hij moest onder schrijfbeheer opnieuw geinitialiseerd , waarna er een lege schijf tevoorschijn kwam . Die kun je dmv een snelle format weer formateren via windows . Kijk wel uit met die testtool , ontkoppel het onnodige aan hd of ssd .
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NTrYc.png

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Killdisk Heb je al geprobeerd dus.

Maar zover ik weet doet die niet moeilijk over partities e.d. hoor :? Schrijft gewoon allemaal nullen.

[ Voor 89% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2012 18:12 ]

Pagina: 1