geen hot swap

Pagina: 1
Acties:

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 15:28
Ik heb hier net een nieuwe computer in elkaar gezet.
Core I7-3770k met een Gigabyte Z77-D3H bord en Samsung 830 SSD. Dit werkt allemaal perfect.

Maar nu werkt hot swap niet. Ik heb hier verschillende HD's liggen maar geen werkt. Ik heb alle SATA poorten al getest.

Als ik de pc opstart met de schijf aangesloten dat werkt alles prima.

Ik gebruik de AHCI mode en drivers.

Heeft dit misschien met een instelling te maken?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

aeng schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:49:
Maar nu werkt hot swap niet.
Lees je post zelf eens over. Hoe moeten we je helpen als je onvoldoende informatie levert? Wat betekent 'werkt hot swap niet'. RAID? ESATA? Wat heb je al zelf getest?

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 10-05-2012 18:27 ]

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 15:28
Dat heb ik gedaan, en ik dacht dat ik toch duidelijk was.

De computer werkt verder prima met een SSD als bootschijf.

Als ik nu een samsung sata HD aan een SATA poort (maakt niet uit welke) aansluit (hot swap) dan hoor ik hem wel spinnen maar wordt verder niet herkend. Ik heb hier meerdere losse HD's maar die worden allemaal niet herkend.
Boot ik de computer met de aangesloten HD's dan werkt het verder prima. De schijven worden dan gewoon herkend.

Ik heb hier een Icydock uit mijn vorige pc die daar prima in werkte. Daarom wil ik dat de hot-swap functionliteit werkt.

AHCI staat dus in de cmos aan.

edit:
----------------------------------------------
ik ben nog eens op onderzoek gegaan en vermoed dat het aan de drivers ligt. Ga daar eerst mee aan de slag.

[ Voor 28% gewijzigd door aeng op 10-05-2012 19:07 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Er staat al een hoop informatie in deze extra post die totaal ontbreekt in je start post. Het was mij niet duidelijk waar dit nu over ging, nu wel. Was wel handig geweest als je dat over icydock in je oorspronkelijke post had uitgelegd.

Helaas ben ik waardeloos, ik heb geen advies.

[ Voor 18% gewijzigd door Q op 10-05-2012 23:12 ]