B&W speakers en receiver advies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hallo

Ik zal me even voor stellen ik ben patrick en ik kijk veel films en series via mijn htpc heb nu sinds een half jaar een 50 inch tv en wou nu mijn speakers maar is vervangen ik luister vooral naar slam fm trance, house en hardstyle.

Ik wil 2de hands speakers gaan aanschaffen van b&w

Ik zou graag willen weten of er nu zoon groot verschil zit tussen de s1 en s2 series van de b&w 603, 602, 601 en cc6 speakers?

Kun je deze goed combineren en voor rear speakers zou ik dan de 602 of de 601 speakers nemen welke gaat het beste met de 603 speakers van b&w en welke serie (s1 of s2)?

En hoe zit dat met ohm de b&w speakers zijn 8 ohm en las ergens dat je beter het verschil kleiner kunt hebben dan te groot anders kan je receiver niet voldoende stroom leveren aan de speakers?

Als receiver
Ik zelf zat te denken aan de pioneer vsx 921 vanwege de prijs en apps die ervoor zijn gemaakt en de Onkyo TX-NR509 lijkt me ook wel wat. Het hoeft niet perse een van deze merken te zijn.

Wat zoek ik nu in een receiver
Ik zoek een goede receiver voor de b&w speakers om een feest mee te bouwen met lekker veel bas voor tijdens films kijken en muziek luisteren. En moet 4 hdmi 1.4 poorten bevatten voor mijn htpc, ps3, humax 5100 en xbox 360. En usb ingang.

Alleen is de pioneer vsx 921 nu echt wel een goede receiver voor de b&w speakers?

Ik hoor het graag?

Gr. Patrick

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelP102 op 10-05-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Naja.. Als je teveel speakers te weinig Ohm hebben voor je amp, dan krijgt je amp teveel stroom terug en warmt hij gewoon op. Dit kan uiteindelijk de versterker slopen. Voor de rest, natuurlijk zijn er gewoon verschillen tussen series en modellen. Dat kan je gewoon op internet opzoeken óf je moet gewoon luisteren.

Beide amps lijken me prima. Zou zelf een voorkeur hebben voor Onkyo, maar dat is een beetje gebaseerd op mijn bias. Mijn ervaring is wel dat B&W een vrij sterke amp (in watt) nodig hebben om ze te poweren. Anders moet je je volume wel hard zetten wil je er iets uitkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:52
Heb je al eens naar een set B&W speakers geluisterd met jouw muziek?

Ik vind de speakers prachtig, maar met hardstyle zijn ze zeker niet het beste. Dus ik zou je zeker willen adviseren, ga eens langs een hifi-winkel die ze heeft staan en beluister ze eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
Maarce schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:37:
Heb je al eens naar een set B&W speakers geluisterd met jouw muziek?

Ik vind de speakers prachtig, maar met hardstyle zijn ze zeker niet het beste. Dus ik zou je zeker willen adviseren, ga eens langs een hifi-winkel die ze heeft staan en beluister ze eens...
Voor hardstyle zijn ze inderdaad niet het beste denk ik ook. Verder houden ze wel van een beetje power.

Ik heb heel lang een set B&W 602s2's gehad in combinatie met Denon en dat vond ik in ieder geval een hele mooie combinatie. Maar goed, dat is mijn mening maar natuurlijk. Het beste kun je zelf gaan luisteren.
Ik heb helaas niet (veel) ervaring met de s1 serie, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
Bedankt voor de reacties

Ik ga binnenkort maar is even luisteren in een hifi winkel.

En stel ik ga toch voor deze speakers is 130w dan echt te weinig want ik zag namelijk een filmpje op internet waar iemand ook een onkyo receiver had met dezelfde speaker set up als ik wil en die had ook een 130w receiver.

Heeft iemand verder nog andere suggesties voor speakers aangezien de B&W speakers niet zo geschikt zijn voor mijn muziek soort? En receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
PSPonderdelen schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:14:
Heeft iemand verder nog andere suggesties voor speakers aangezien de B&W speakers niet zo geschikt zijn voor mijn muziek soort? En receiver?
De Onkyo heeft 130 W/Ch at 6 Ω.. Aangezien je wattage afhankelijk is van de stroomsterkte, is het ook afhankelijk van de Ohms van de speaker. Deze reciever zal nooit 130 watt kunnen leveren op 8 Ohm, en het volume zal dus zachter worden (of dat erg is, is vraag 2 of het schadelijk is voor de speaker.. zou ook nog kunnen). Mijn luistersessies met B&W suggereren dat hij vrij 'traag' op gang komt, de volume knop moet ver open (hoog volume/meer stroom) wil de speaker het gewenste volume laten produceren. Ik weet uiteraard niet of dat voor de speakers die jij wilt ook op gaat.

Ik denk overigens wel dat alle speakers geschikt zjin voor alle soorten muziek. Ik zou wel proberen speakers uit te zoeken met flinke kasten vanwege de lage tonen of er een heel goede subwoofer bij te pakken. Als mijn beedl van hardstyle een beetje klopt is het vrij veel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

FeaR

In GoT we trust

Ruud2009 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:42:
[...]
De Onkyo heeft 130 W/Ch at 6 Ω..
Bij één kanaal en op 1000 Hz. Oftewel nog minder representatief... Al is een speaker op 8 Ohm dan wel weer makkelijker aan te sturen. Al zeggen al die Ohmpjes ook niets, want een speaker kan nominaal best 8 Ohm zijn, grote kans dat over het gehele bereikt de impedantie dipt op 4 Ohm of lager en piekt op waarden boven de 12 Ohm. Vooral die dippen zijn iets waar een receiver het lastig mee kan krijgen. Een korte dip naar de 3 - 4 Ohm kan een beetje receiver nog wel opvangen, maar ik kan me zeker voorstellen dat er receivers in de lagere klassen zijn die dat niet leuk gaan vinden. Vooral op hoger volume kan het dan wel eens lastig worden aangezien er dan behoorlijk wat vermogen op 3 Ohm geleverd moet worden. Vraag is wel hoe vaak dat voorkomt in een gemiddelde huiskamer.

Ik heb overigens nooit de indruk gehad dat de huidige B&W 600-serie een lastige speaker is. Van de CM-serie (op de CM8 na) is het dan wel weer bekend dat deze een flinke portie vermogen lusten om echt lekker los te komen.

Verder is gaan luisteren - zoals reeds gezegd - de beste tip die er is. Er zijn meer merken dan alleen B&W, wellicht is er een merk wat de muzieksmaak nog beter ten gehore brengt. Met muziek als trance, house en hardstyle en de comment "lekker veel bas" is B&W niet het eerste merk waar ik zelf aan zou denken. Dan komen merken als Magnat, Klipsch en JBL toch eerder naar boven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
Met welke van deze 3 heb jij het meeste ervaring en welke serie hiervan denk je dat het beste past bij mijn muziek soort?

De JBL es serie spreekt mij wel aan en klipsch speakers zijn ook erg mooie speakers maar is niet veel aanbod van op maktplaats en om een heel nieuw set hiervan aan te schaffen dat kost me te veel. De Magnat speakers zijn volgens mij niet zo duur als ik dat zo bekijk op tweakers alleen jammer dat er geen prijs is te vinden van de supreme 2000.

Ik ga deze 3 merken speakers eens beluisteren heb al 3 hifi zaken in de buurt gevonden. En kijken of ik ze ergens voor een mooi prijsje kan krijgen. :P
FeaR schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:22:
[...]

Bij één kanaal en op 1000 Hz. Oftewel nog minder representatief... Al is een speaker op 8 Ohm dan wel weer makkelijker aan te sturen. Al zeggen al die Ohmpjes ook niets, want een speaker kan nominaal best 8 Ohm zijn, grote kans dat over het gehele bereikt de impedantie dipt op 4 Ohm of lager en piekt op waarden boven de 12 Ohm. Vooral die dippen zijn iets waar een receiver het lastig mee kan krijgen. Een korte dip naar de 3 - 4 Ohm kan een beetje receiver nog wel opvangen, maar ik kan me zeker voorstellen dat er receivers in de lagere klassen zijn die dat niet leuk gaan vinden. Vooral op hoger volume kan het dan wel eens lastig worden aangezien er dan behoorlijk wat vermogen op 3 Ohm geleverd moet worden. Vraag is wel hoe vaak dat voorkomt in een gemiddelde huiskamer.

Ik heb overigens nooit de indruk gehad dat de huidige B&W 600-serie een lastige speaker is. Van de CM-serie (op de CM8 na) is het dan wel weer bekend dat deze een flinke portie vermogen lusten om echt lekker los te komen.

Verder is gaan luisteren - zoals reeds gezegd - de beste tip die er is. Er zijn meer merken dan alleen B&W, wellicht is er een merk wat de muzieksmaak nog beter ten gehore brengt. Met muziek als trance, house en hardstyle en de comment "lekker veel bas" is B&W niet het eerste merk waar ik zelf aan zou denken. Dan komen merken als Magnat, Klipsch en JBL toch eerder naar boven.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
[...]

Zelf luisteren is inderdaad de beste tip. Ik vond hard/house/style/core maar ook hardrock er juist lekker uit knallen op mijn B&W CM 9's. Ik heb verschillende merken beluisterd: Dynaudio, dali, jbl, monitor audio, focal, tannoy, enz... Als je veel waarde hecht aan bass zou ik ook eens gaan luisteren naar het merk PMC. Hoewel ik dit zelf nog nooit heb gehoord schijnen deze transmissielijn-speakers wel uit te blinken in het weergeven van de lage regionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
+1, ik zou ook eerder JBL of Klipsch aanraden als je flink wilt "beuqen". Magnat heb ik verder geen ervaring mee.
Dus ga gewoon wat modellen die in jouw budget vallen beluisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBL ES serie en een denon versterker. Gegarandeerd de buren op bezoek wegens herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
B&W en Denon

B&W en Rotel

JBL & Denon is inderdaad ook erg leuk ! :D

Mijn prive Combinatie Hepta + Marantz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09-2024
Haha LOL

En welke denon receiver zou er dan mooi bij passen van max 350 euro? :P
Heb wat filmpjes bekeken van de jbl es serie :*)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:41:
JBL ES serie en een denon versterker. Gegarandeerd de buren op bezoek wegens herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PSPonderdelen schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:23:
Met welke van deze 3 heb jij het meeste ervaring en welke serie hiervan denk je dat het beste past bij mijn muziek soort?
Ik heb Magnat zelf thuis gehad, van Klipsch en B&W ken ik alleen de sound. Klipsch was mij in het hoog veel te schel en op zich ook wel te veel laag (was de RF-83). Qua laag zou een RF-82 gekund hebben, maar de hoorn-tweeter was me nog steeds too much. B&W vond ik in het laag ronduit zwak en te ingetogen in het hoog (CM9). Ik ben daarom gegaan voor een Focal Chorus 826W, ook wat agressief in het hoog maar niet zo schel als de Klipsch. En het laag is wel aanwezig, maar niet te erg. Al heb ik voor het laag er een Velodyne naast staan om het bereik van de set wat uit te breiden.
De JBL es serie spreekt mij wel aan en klipsch speakers zijn ook erg mooie speakers maar is niet veel aanbod van op maktplaats en om een heel nieuw set hiervan aan te schaffen dat kost me te veel. De Magnat speakers zijn volgens mij niet zo duur als ik dat zo bekijk op tweakers alleen jammer dat er geen prijs is te vinden van de supreme 2000.
Magnat is een leuk merk, maar heeft niet echt een middenmoot. Je hebt instap, dan niets en dan opeens High End van duizenden euro's (Magnat Vintage 990 :9~ ). Qua opbouw zijn zelfs de goedkoopste modellen wel erg netjes. Gewoon behuizing van MDF en interne bekabeling is netjes afgewerkt. Intern is mijn Focal minder dan mijn oude Magnat. Vooral de MDF behuizing is netjes aangezien veel merken in het goedkope segment spaanplaat gebruiken.
patrickk006 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:04:
En welke denon receiver zou er dan mooi bij passen van max 350 euro? :P
Heb wat filmpjes bekeken van de jbl es serie :*)
Alles van wat binnen het budget past, 99,99% van dit soort apparatuur is gewoon op elkaar aan te sluiten. Vermogen is leuk, maar voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig. Wel jammer is dat je voor echt een strak laag wel wat vermogen nodig hebt (hoog is makkelijker aan te sturen dan laag). Maar als je niet weet wat er uit je speaker kan komen dan mis je het ook niet zo snel. Plus dat het verschil ook niet extreem groot is of hoeft te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 11-05-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 14:31
Neem in je luistersessie de Monitor Audio BX2 ook eens mee, voor een prijs van €350 euro heb je erg leuke speakers waar je je kamer vast en zeker met een feestje mee kunt vullen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4098/4863016696_9b3f42826e_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
Ik heb nog is rond gekeken op internet en op marktplaats ik denk dat het de jbl es series word als speakers alleen nu zag ik ook dat veel mensen de e serie aanbieden zit hier nu zoveel verschil tussen? Iemand enige ervaring hiermee?
Ik ga uiteraard nog luisteren in hifi zaken. Alleen zit nog anderhalve week aan huis vast vanwege mijn knie die uit de kom lag.
Ik heb ook all volop gekeken naar een receiver ga nu voor het merk denon weet nog niet goed welk model het word ik kan gaan voor een nieuwe 1912 of een ouder model uit 2010 of 11 nemen en dan een uit een hogere klasse zoals de 2311 maar kun je deze nu ook besturen met de denon remote app? De pioneer vsx 921 zit ook nog steeds in men hoofd :P als de andere 2 twee receivers van denon nu veel beter zijn/klinken dan ga ik daar uiteraard voor de denon 3310 is ook wel wat alleen kost me toch nog te veel 2de hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Denon AVR-3310 op een JBL E of ES-serie is echt zonde. Een dergelijke receiver kan veel betere speakers handelen. Ik speel zelf met een voorloper van de AVR-3310 (AVR-2809) en stuur er een Focal Chorus 800-serie mee aan (al dan nu met een eindversterker er bij). De versterker is een belangrijk deel van/voor het geluid, maar met speakers maak je wel grotere sprongen. Ikzelf zou dan eerder een klasse hogere speakers nemen en een mindere receiver dan andersom. Met die Denon AVR-1900 serie zit je al lang goed voor een JBL E of ES.

JBL E-serie is echte instap en qua klank - naar mijn mening - niet veel bijzonders. Wel redelijk wat laag (had het idee dat het meer was dan de ES), maar qua midden en hoog sprak de ES-serie mij toentertijd meer aan. Is al wel echt jaren geleden. Maar goed, wat mag je van een speaker van 200 euro verwachten. Weet niet of je ook snel een E-serie in de winkel zal zien staan. Ik kom redelijk vaak in dergelijke winkels en JBL is hier in de regio wat zeldzaam.

Al denk ik nog steeds dat een Klipsch RF of Klipsch F ook wel wat voor jou kan zijn. Bij de Correct kan je de Klipsch RF en F voor leuke bedragen kopen. Correct is de importeur van dat merk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik heb zelf de B&W 603 S2 en al kan je daar met een beetje tweaken veel bas uit krijgen, denk ik dat je voor hardstyle toch echt beter aan een subwoofer kan gaan. De B&W's kunnen meer bas produceren dan ik wil en de bas klinkt ook erg goed, maar ik heb altijd het idee dat je voor hardstyle graag meer bas wilt "dan gezond is". Bedoel ik niks mee of zo, maar persoonlijk zou ik voor die stijlen niet voor zuilen gaan, maar voor monitor-speakers i.c.m. een subwoofer. Mocht je wel voor de B&W's gaan, dan ga je in ieder geval genieten van de melodietjes, want de speakers klinken heerlijk warm.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09-2024
Dan koop ik als receiver de 1912 of de pioneer vsx 921 word denk ik de denon maargoed speakers:

Ik heb gekeken op de site van correct de goedkoopste klipsch vloerstaand luidspreker die ze daar verkopen uit de RF serie kost 200 euro dit is de RF-52B 2-WEG 96dB 100W.

Ik zag op marktplaats ook nog een setje RF 25's waar die 300 euro voor wil hebben en er staat ook een setje jbl es 100 speakers te koop voor 325 :P
FeaR schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:23:
Denon AVR-3310 op een JBL E of ES-serie is echt zonde. Een dergelijke receiver kan veel betere speakers handelen. Ik speel zelf met een voorloper van de AVR-3310 (AVR-2809) en stuur er een Focal Chorus 800-serie mee aan (al dan nu met een eindversterker er bij). De versterker is een belangrijk deel van/voor het geluid, maar met speakers maak je wel grotere sprongen. Ikzelf zou dan eerder een klasse hogere speakers nemen en een mindere receiver dan andersom. Met die Denon AVR-1900 serie zit je al lang goed voor een JBL E of ES.

JBL E-serie is echte instap en qua klank - naar mijn mening - niet veel bijzonders. Wel redelijk wat laag (had het idee dat het meer was dan de ES), maar qua midden en hoog sprak de ES-serie mij toentertijd meer aan. Is al wel echt jaren geleden. Maar goed, wat mag je van een speaker van 200 euro verwachten. Weet niet of je ook snel een E-serie in de winkel zal zien staan. Ik kom redelijk vaak in dergelijke winkels en JBL is hier in de regio wat zeldzaam.

Al denk ik nog steeds dat een Klipsch RF of Klipsch F ook wel wat voor jou kan zijn. Bij de Correct kan je de Klipsch RF en F voor leuke bedragen kopen. Correct is de importeur van dat merk namelijk.
Pagina: 1