Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 00:40
Van de week heb ik een tweedehands moederbord gekocht via Marktplaats (ASUS P8H61-M Rev 3) en die kwam daarnet binnen. Alles zag er degelijk uit en was goed verpakt, zoals je zou verwachten. Maar toen ik het moederbord eenmaal beter bekeek zag ik dat er op de cpu socket enkele pinnetjes verbogen waren, en niet een klein beetje ook (zie foto's hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YQEMih.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zDVXLh.jpg

Normaal gesproken zit er een plastic beschermplaatje op de socket, deze ontbrak en verder stond de hendel waarmee je de cpu vastzet dmv een metalen plaatje open. Desondanks was verder alles netjes ingepakt en het lijkt er dan ook op dat het niet in de post gebeurt kan zijn (niet uit te sluiten, maar lijkt me onwaarschijnlijk).

Ik heb de verkoper inmiddels gemailt of hij hier van wist, zo ja dan ga ik uiteraard herrie maken want ik laat me niet oplichten. Verder ben ik nieuwsgierig of het bord wel werkt, maar ik heb weinig trek mn gloednieuwe cpu te monteren als ik het risico loop hem daarmee te slopen. Ondertussen vraag ik me af wat ik met het bord moet doen, is het verstandig de pinnetjes terug te buigen? Is dat een beetje te doen of breken ze snel af? Is dat uberhaupt wel aan te raden? En wat zouden jullie doen in deze situatie? Graag jullie mening :)

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Het is opzich wel te doen, alleen ik zou me al genaaid voelen als ik het zo binnen kreeg.
En dus herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Geld terugvragen bij die persoon, zijn verantwoordelijkheid. Als hij jou geld niet wil teruggeven, dan zou ik eerder gezegd kijken of je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit gaat sowieso niet onder garantie vallen, het is userabuse. Die afdekplaatjes komen allemaal met de melding dat ze erop geplaatst moeten worden op het moment dat er geen CPU op zit. Je kunt ze er wel aflaten, maar dan moet je zeker weten dat er niets los in de doos ligt.

Pinnetjes terugbuigen kun je proberen, maar dat is wel een rotwerkje. Aan de andere kant, je hebt nu niets, dus veel te verliezen heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Herrie maken,

aanbieden de pinnetjes terug te buigen.... echter op zijn risico.

Kijk oo effe wat die pinnen doen

http://www.intel.com/cont...ktop-vol-1-datasheet.html (pagina 89) sommige zitten er dubbel op immers,

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, maar hij zit nu met dat bord.

Pinnetjes rechtbuigen.

Daar zijn verschillende methoden voor en een vaste hand. Anders de handen ondersteunen met een stapeltje boeken, pinpasje ertussen, pincetje om de boel tegen te houden en terug buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
Wow, veel reacties in zo'n korte tijd, iedereen bedankt :) Ik heb inmiddels bericht van de verkoper die beweert het niet met opzet te hebben gedaan; hij moet het dus niet gezien hebben. Hij zegt een identiek moederbord te hebben liggen en bied aan om deze op te ruilen als ik het oude bord toestuur. Ik ben van mening dat je hetgene wat je verkoopt vantevoren even controleert, dus dat het hem te verwijten valt dat hij een defect bord opstuurt. Ik ben eigenlijk niet van plan voor verzendkosten op te draaien (of ben ik nu heel onredelijk?).

tl;dr Pinnetjes buigen of omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 22:06
ik zou zeker terug sturen, die pinnetjes kunnen altijd afbreken, slechte verbinding maken of misschien zijn er nog wel andere verborgen gebreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:19
ik zou maar omruilen. zou het risico van pinnetjes buigen niet nemen omdat het te vermijden is (door omruilen).
is wel slordig van verkoper dat zoiets niet opvalt.
veel succes nog met de verdere afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Betwijfel alleen of die gene hem wil omruilen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Omruilen!

Enne, verzendkosten deel je he? hij moet 1x sturen en jij 1x. daar kun je het niet op laten afketsen toch? Als hij weigert jouw verzendkosten te vergoeden kost het je meer.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
of hij zegt gewoon, het was niet zo doei..
Marktplaats he.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Als die er nog is zou ik het wel willen terugbuigen voor je, of hem van je overkopen.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Schrijf het serienummer even op voordat je hem terugstuurt. Wel zo handig om te weten of je echt een ander bord terugkrijgt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 07:24
Als je zelf gaat pielen, is de kans natuurlijk veel groter dat er iets mis gaat. Verder zegt hij dan ook natuurlijk dat je het bord niet meer kunt ruilen.

Ik zeg, 6,75 betalen en lekker terugsturen en wachten op een andere. Stel anders voor dat hij de andere vast opstuurt en jij tegelijkertijd de kapotte. Dan hoef je ook niet te wachten tot hij jouw bord ontvangt.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:50
Ik zou zeggen stuur eerst maar dat nieuw bord en dan krijg je je oude terug
heb je geen gegevens van hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:10:
Schrijf het serienummer even op voordat je hem terugstuurt. Wel zo handig om te weten of je echt een ander bord terugkrijgt. ;)
Goede tip, bedankt!
Sniperzkillz schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:07:
Als die er nog is zou ik het wel willen terugbuigen voor je, of hem van je overkopen.
Weet je dat heel zeker? Het liefste ruil ik hem om aangezien het bord precies is wat ik zoek, maar mocht het onverhoopt niet doorgaan ofzo dan mag je hem overnemen. Weet dan wel waar je aan begint, is dan op eigen risico en je ziet zelf dat de pootjes aardig verbogen zijn.

Ik heb de verkoper teruggemailt en voorgesteld dat hij mij een nieuwe stuurt, en dat ik daarna de oude terugstuur. Ik wacht af, will keep you posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
Ja, ik weet waar ik aan begin, ik heb dit wel vaker gedaan. Veel succes in elk geval.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
Kleine update inmiddels, ik kwam er net achter dat het I/O-shield wat erbij zit ook niet klopt, is van een ander moederbord. En gezien het feit dat ik een parallele printerpoort zie zitten gok ik een erg oud moederbord. De verkoper heeft sinds mijn voorstel ook niet meer gereageerd, krijg toch een beetje het idee dat ik genaaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik ben bang van wel. Als je hem terug stuurt ben ik bang dat jij je bord en geld kwijt bent.
RMA kan ook niet, pinnetjes verbogen wil zeggen, dat het jouw of de verkoper zijn schuld is.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 16:57
Pinnetjes rechtbuigen kan in principe wel, je moet alleen geduld hebben en voorzichtig 1 voor 1 terugbuigen. Liefste met een naald of stanleymesje bijv. Op deze manier heb ik weleens compleet platgeslagen CPU's gered. Sockets lijkt me wat lastiger, maar gezien de screenshot moet dat wel lukken. Maargoed, als je het niet aandurft terugsturen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Terugbuigen is goed te doen, gewoon even de tijd voor nemen. Het hoeft ook niet perfect te zijn, als ze maar op de juiste plek komen wanneer de CPU erin zit, je blijft het sowieso altijd zien.

Een tijdje terug nog een moederbord voor iemand gered waarbij het veel erger was als hier. Het kost je even wat tijd maar het is prima te doen.

Edit: Verder zou ik MP links laten liggen voor onderdelen. De gemiddelde MP verkoper is nou niet bepaald een tweaker en dan krijg je zulk soort dingen. De I/O shield is waarschijnlijk zo'n ding dat standaard in een lege kast zit. Volgende keer lekker via V&A hier op tweakers kopen bij mensen met goede feedback.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
Je moet het zeker niet met een stanley mes doen, als je te hard drukt beschadig je de rest van de socket ook nog. Ik gebruik altijd een PIN pas of ander pasje (gewoon even de goede dikte vinden) of een mechanisch potlood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
Ben het met PilatuS eens, normaal gesproken mijd ik MP ook voor dit soort dingen, maar het aanbod op de V&A viel wat tegen en de prijs was ook wel netjes. Wat betreft het terugbuigen, ik wacht even af of ik inderdaad een andere krijg opgestuurt (betwijfel het maar wie weet!) en mocht alles alsnog niet lukken dan ga ik óf terugbuigen of ik maak Sniperzkillz er blij mee (die was het eerst :P). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

PilatuS schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:54:

Edit: Verder zou ik MP links laten liggen voor onderdelen. De gemiddelde MP verkoper is nou niet bepaald een tweaker en dan krijg je zulk soort dingen. De I/O shield is waarschijnlijk zo'n ding dat standaard in een lege kast zit. Volgende keer lekker via V&A hier op tweakers kopen bij mensen met goede feedback.
Sommige mensen op tweakers zijn ook gewoon niet te vertrouwen en uitermate zielige personen. Dus marktplaats of V&A. Je moet maar gewoon als je iets koop bij de persoon langs gaan. Ik weet ook nu dat ik niks meer moet laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ionn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:35:
[...]

Sommige mensen op tweakers zijn ook gewoon niet te vertrouwen en uitermate zielige personen. Dus marktplaats of V&A. Je moet maar gewoon als je iets koop bij de persoon langs gaan. Ik weet ook nu dat ik niks meer moet laten opsturen.
Daarom zeg ik er ook bij dat goede feedback nodig is. Iemand die +80 heeft met maar een enkele negative beoordeling vertrouw ik wel. Ik heb er dan geen problemen mee om 300 euro over te maken voor een videokaart. Iemand die hier op tweakers al 10 jaar geregistreerd staat en +80 feedback heeft is even iets anders als iemand op MP iedere week een account kan aanmaken. Tuurlijk lopen er hier op tweakers ook mindere figuren rond maar die bouwen nooit +20 feedback op en daar koop ik dan ook niet van, of ik moet het inderdaad gaan ophalen. Op MP lopen alleen tig keer meer idioten rond. Als ik kijk wat ik soms aan emails krijg als ik daar iets verkoop, dat gaat echt nergens over. Ophalen is verder ook niet altijd een optie. Het heeft weinig nut om 50 euro benzine te verbranden voor een HDD van 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

PilatuS schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:52:
[...]

Daarom zeg ik er ook bij dat goede feedback nodig is. Iemand die +80 heeft met maar een enkele negative beoordeling vertrouw ik wel. Ik heb er dan geen problemen mee om 300 euro over te maken voor een videokaart. Iemand die hier op tweakers al 10 jaar geregistreerd staat en +80 feedback heeft is even iets anders als iemand op MP iedere week een account kan aanmaken. Tuurlijk lopen er hier op tweakers ook mindere figuren rond maar die bouwen nooit +20 feedback op en daar koop ik dan ook niet van, of ik moet het inderdaad gaan ophalen. Op MP lopen alleen tig keer meer idioten rond. Als ik kijk wat ik soms aan emails krijg als ik daar iets verkoop, dat gaat echt nergens over. Ophalen is verder ook niet altijd een optie. Het heeft weinig nut om 50 euro benzine te verbranden voor een HDD van 30 euro.
Daar ga je een beetje de mis in. Dan nog moet je iemand niet vertrouwen. Kijk maar op mijn acc. Heb met die persoon niet zo'n goede ervaring en gaat mij een slechte beoordeling geven en beetje dingen verzinnen, omdat mijn feedback niet perfect was bij hem. En die persoon is gewoon 28/29. Dus feedback zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dus feedback zegt niks.
Feedback zegt niet alles, het zegt niet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

PilatuS schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:11:
[...]

Feedback zegt niet alles, het zegt niet niets.
Touché

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Dus de wijze les hier uit is eigenlijk. Ophalen is beter dan verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Waarom gewoon niet een nieuwe gekocht?

Ding is maar 60 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Laatst online: 21:44
Laatst ook een paar pinnetjes rechtgebogen, heb hier een 0,5mm vulpotlood voor gebruikt. Heb alleen het voorste deel van het potlood gebruikt met 2 coctailprikkers eraan getaped. Heb je iets meer gevoel bij het rechtbuigen. En een goeie loep is ook altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
Het is inmiddels dinsdag en ik heb nogsteeds niks ontvangen en meneer reageert sinds de 11e (vrijdag) ook niet meer op mail. Eigenlijk verwacht ik geen reactie meer en ik ben het wachten wel een beetje zat. Ik kwam er ook achter dat een foto die ik per mail had ontvangen (van de aansluitingen aan de achterkant) ook niet klopt, hoort bij een ander bord. Aan de schandpaal dan maar? Ik heb Marktplaats in ieder geval al ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361214

Adres achterhalen en persoonlijk langs gaan. Geloof me in dit soort gevallen is dit de enige oplossing, wanneer je bij iemand op de stoep staat is het anonieme gelijk weg en zijn mensen veel sneller geneigd tot een oplossing (lees: geld terug geven) te komen. Neem kopietjes mee van de advertentie en de mail conversatie en neem het moederboard mee. Wanneer hij nog steeds niet tot een oplossing wilt komen bel je de politie (09008844) leg je het verhaal uit en vraag je of ze tijd hebben om langs te komen. Soms hebben ze hier tijd voor maar meestal helaas niet, in dat geval ga je naar het lokale politiebureau met je kopietjes en het moederboard en doe je daar aangifte van oplichting.

Op het internet plaatsen valt onder smaad en laster en is dus strafbaar. 1 of andere grappenmaker wilde dat bij mij flikken nadat de post zijn pakketje kwijt was geraakt en hij daar 2 weken later mee kwam waardoor ik dat briefje dus al weg geflikkerd had. Ik bood hem aan de helft terug te betalen maar dat werd beantwoord met een heleboel doodsbedreigingen en uiteindelijk dat hij het wel op internet zou zetten. Meneer een brief gestuurd en hem er op gewezen dat dat strafbaar was en niets meer weer gehoord.

Hoe graag ik het ook zie dat mensen openlijk aan de schandpaal genageld worden in zulke gevallen mag je dat niet doen. De politie bestaat uit een boel incompetente schapen die tunnelvisie hebben en helaas te druk zijn om zelfs te leren met 10 vingers te typen dus daar moet je eigenlijk niets van verwachten. Bij 1 aangifte doen ze waarschijnlijk niets, bij 2 ook niet maar bij 10 zullen ze vast wel een idee krijgen dat er wat aan de hand is.

Dus ik zou gewoon langs gaan met een paar vrienden, netjes blijven maar zorgen dat zo iemand uit zijn internet comfortzone komt is je beste oplossing. Als dat niet werkt vrees ik er voor dat je verlies hebt te nemen en zal moeten gaan rechtbuigen.

En ja helaas gebeuren deze dingen vaker dan je zou verwachten.. inmiddels zijn vrienden en ik al 8x langs geweest bij mensen en 7x heeft dit geresulteerd in een nette oplossing. Voorkomen is beter dan genezen dus zelf haal ik het altijd op of betaal met paypal en laat het verzekerd/aangetekend verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342353

groot gelijk xyzyx,
ook all een aantal keep opgelicht langs de huis gaan doet wonderen,
Pagina: 1