Een probleempje
betreft een xfire setup met 2x5770
1xAsus CUCore 5770 1GB
1xSapphire 5770 1GB
*heb een nieuwe windows installatie van windows 7 met alle updates- win7 64 pro
*heb de laatste ati drivers met de laatste profiles
*beide kaarten werken correct en geprobeerd om ze om te draaien in de slots
*beide kaarten geven met gpu-z aan dat ze op dezelfde pci-e snelheid en versie werken x16 v2.0
*de kaarten zijn op standaard snelheden gehouden.
*crossfire logo komt tevoorschijn als ik een spel aan het spelen ben
*crossfire connector zit dus goed aangesloten
*heb geen drivers gemixed. Dus echt een clean install
Nu dus het probleem. Spellen/benchmarks maken slechts gebruik van 1 enkele 5770.
bv. met mf3 haal ik average 40 fps met een single kaart, Met crossfire exact hetzelfde. Dit herhaalt zich met andere spellen en benchmarks zoals 3Dmark Als ik kijk naar gpu-z wordt mijn 2de kaart totaal niet benut. 0-1% load.
Ik heb echt alles geprobeerd. want een andere crossfire link tot herinstalleren van windows.
Ik heb ook gedacht aan een bios flash van beide 5770. maar door een "mismatch" error van ati winflash ben ik er niet mee doorgegaan.
*verschillende merken zouden moeten werken
*beide kaarten zijn 1GB
*Kaarten werken als single kaarten correct
*in Xfire komt de logo van xfire gewoon tevoorschijn.
Mijn cpu is een q9400 en zowel op standaard snelheid of op 3,6ghz maakt geen verschil. De cpu zou de bottleneck niet moeten zijn. Voorals niet voor een spel als mf3/bf3
Wie heeft er nog een ideetje?
betreft een xfire setup met 2x5770
1xAsus CUCore 5770 1GB
1xSapphire 5770 1GB
*heb een nieuwe windows installatie van windows 7 met alle updates- win7 64 pro
*heb de laatste ati drivers met de laatste profiles
*beide kaarten werken correct en geprobeerd om ze om te draaien in de slots
*beide kaarten geven met gpu-z aan dat ze op dezelfde pci-e snelheid en versie werken x16 v2.0
*de kaarten zijn op standaard snelheden gehouden.
*crossfire logo komt tevoorschijn als ik een spel aan het spelen ben
*crossfire connector zit dus goed aangesloten
*heb geen drivers gemixed. Dus echt een clean install
Nu dus het probleem. Spellen/benchmarks maken slechts gebruik van 1 enkele 5770.
bv. met mf3 haal ik average 40 fps met een single kaart, Met crossfire exact hetzelfde. Dit herhaalt zich met andere spellen en benchmarks zoals 3Dmark Als ik kijk naar gpu-z wordt mijn 2de kaart totaal niet benut. 0-1% load.
Ik heb echt alles geprobeerd. want een andere crossfire link tot herinstalleren van windows.
Ik heb ook gedacht aan een bios flash van beide 5770. maar door een "mismatch" error van ati winflash ben ik er niet mee doorgegaan.
*verschillende merken zouden moeten werken
*beide kaarten zijn 1GB
*Kaarten werken als single kaarten correct
*in Xfire komt de logo van xfire gewoon tevoorschijn.
Mijn cpu is een q9400 en zowel op standaard snelheid of op 3,6ghz maakt geen verschil. De cpu zou de bottleneck niet moeten zijn. Voorals niet voor een spel als mf3/bf3
Wie heeft er nog een ideetje?