• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:31
Beste mede tweakers,

Mijn oude heer is binnenkort weer een lente ouder en ik zou hem graag een videocamera cadeau geven.

Nu ben ik gaan zoeken naar een geschikt model maar het blijkt toch zeer lastig om voor mij als leek een goede aankoop te doen vanwege de geringe reviews en tests die online te vinden zijn dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

De camera gaat gebruikt worden voor simpele familie filmpjes in daglicht maar ook af en toe in donkere omgevingen waarbij een hdmi out zeer gewaardeerd wordt :)

Ik ben tot nu toe uitgekomen op onderstaande modellen :

Canon LEGRIA HF R306
Voordelen : touchscreen en hoge zoom
Nadelen : Laag aantal MP

Sony Handycam HDR-CX200
Voordelen : prijs
Nadelen : Lage zoom

Het budget ligt tussen de €300 en € 350

Wie kan mij helpen de beste keuze te maken en een glimlach op het gezicht van mijn oude heer te toveren? :)

Alvast bedankt!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 10:27
Ik denk dat je een laag aantal MP bij de Canon LEGRIA HF R306 niet per se als een nadeel hoeft te zien: de camera heeft namelijk nog steeds genoeg pixels om in fullHD (1920 bij 1080) te kunnen filmen. Ik denk dat in situaties met weinig licht minder MP's voordelig is: minder pixels op censor > grotere pixels > betere prestaties bij slechter licht.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:39

FeaR

In GoT we trust

Ik snap de verwarring, maar videocamera's mogen nog in Foto & Video Hardware. Ik zal het topic daar dan ook even heenzetten voor je :)

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.