Ik heb Nagios Core 3.3.1 en plugins gecompileert op een CentOS 5.8 Virtuele machine.
Daarbij maak ik gebruik van de NSCA addon waarmee je clients passief kunt checken.
Ik kan op zowel Windows als Linux clients passieve checks laten uitvoeren en vervolgens de data laten opsturen naar de centrale Nagios server. Dit gebeurt nu via een bash script op linux en NSClient++ op Windows.
Een check op linux ziet er ongeveer zo uit:
#!/bin/bash
# Passive HDD Check
CFG="/etc/nagios/send_nsca.cfg"
HDD=`/usr/lib64/nagios/plugins/check_disk -w 20 -c 10`
CMD="Testbox;Disk Space;0;$HDD"
/bin/echo $CMD | /usr/sbin/send_nsca -H x.x.x.x -d ';' -c $CFG
Ik maak gebruik van de send_nsca client en de standaard plugins die ik heb gecompileerd.
Nu is het zo dat in het script wordt bepaald wanneer de schijf te vol is en er een warning of error wordt verstuurd. Nu zou ik graag die waarden aan willen passen op de nagios server en niet in het script op de client.
Zijn er meer mensen die een soortgelijk probleem hebben?
Daarbij maak ik gebruik van de NSCA addon waarmee je clients passief kunt checken.
Ik kan op zowel Windows als Linux clients passieve checks laten uitvoeren en vervolgens de data laten opsturen naar de centrale Nagios server. Dit gebeurt nu via een bash script op linux en NSClient++ op Windows.
Een check op linux ziet er ongeveer zo uit:
#!/bin/bash
# Passive HDD Check
CFG="/etc/nagios/send_nsca.cfg"
HDD=`/usr/lib64/nagios/plugins/check_disk -w 20 -c 10`
CMD="Testbox;Disk Space;0;$HDD"
/bin/echo $CMD | /usr/sbin/send_nsca -H x.x.x.x -d ';' -c $CFG
Ik maak gebruik van de send_nsca client en de standaard plugins die ik heb gecompileerd.
Nu is het zo dat in het script wordt bepaald wanneer de schijf te vol is en er een warning of error wordt verstuurd. Nu zou ik graag die waarden aan willen passen op de nagios server en niet in het script op de client.
Zijn er meer mensen die een soortgelijk probleem hebben?