Ik ben een soort van notitie systeem aan het maken die gedeelt wordt. Nu worden de notities opgehaald, en als er al iemand bezig is met een notitie aan het bewerken, wil ik dat andere mensen deze niet meer kunnen bewerken. Ik heb dit voor een gedeelte al klaar. Zodra een div niet meer ge-edit kan worden, gooit hij een scriptje aan dat om de 5 seconden kijkt of deze weer opgeslagen is. Maar zodra hij ziet dat hij hem opgeslagen heeft, maakt hij het divje weer normaal, maar deze is dan nog steeds niet versleepbaar/veranderbaar. Is er een mogelijk dat ik het jquery gedeelte een "refresh" geef waardoor deze div ook weer wordt meegenomen in de andere functies?
vb van script:
Refresher:
Script dat er voor zorgt dat het vakje versleepbaar wordt:
vb van script:
Refresher:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| <script> var refreshId = setInterval(function() { $(".gray").parent().each(function() { $(this).load('reloadDiv.php?id='+$(this).attr('id')); }); }, 5000); </script> |
Script dat er voor zorgt dat het vakje versleepbaar wordt:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <Script> $( ".resizable" ).children('.ui-widget-header').not('.gray').parent().draggable({ start: function(event, ui) { $(this).css("z-index", largestZ); largestZ++; $("body").find("h3.active").removeClass("active"); $(this).children("h3").addClass("active"); $("body").find("div.activeDiv").removeClass("activeDiv"); $(this).addClass("activeDiv"); }, stop: function(event, ui) { var vid = $(this).attr("id"); var vtitle = $(this).children("h3").children('span.title').html(); var vcontent = $(this).children('p.content').html(); var vstyle = $(this).attr("style"); $.post('saveEdits.php', { id:vid, title: vtitle, content: vcontent, style: vstyle }); } }); </script> |