[itunes] Paypal i.p.v. Click and Buy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Hoi allen,

de laatste tijd hoor ik in mijn omgeving steeds vaker enge verhalen over afschrijvingen door Click&Buy, terwijl mensen deze aankopen zelf niet gedaan hebben. Het ergste geval was een afschrijving van 300 euro in een week tijd.

Nu heb ik zelf een maandlimiet van 5,00 euro op mijn C&B account, maar mij is niet duidelijk waar het probleem van het ongewenst afschrijven ligt. Als het probleem bij C&B ligt, kunnen ze waarschijnlijk ook wel die limiet verwijderen.

Aangezien ik niet in het bezit van een creditcard ben (en vooralsnog niet van plan ben deze aan te vragen) ben ik benieuwd of het het mogelijk is om mijn PayPall account te koppelen aan iTunes i.p.v. C&B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.paypal.com/us...UsePaypalOnITunes-outside

Hier vindt je meer informatie.

Andere optie is wellicht een prepaid creditcard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 08:00
Tja, als iemand al aangeeft geen creditcard te hebben of aan te willen vragen, is jouw optie niet echt mogelijk:

Choose PayPal as your payment method on iTunes, and be sure you have a credit card associated with your PayPal account.

Ik ben in het verleden wel eens tegen zo'n spookafschrijving met C&B aangelopen, maar dat is prima opgelost.
Eén berichtje naar iTunes support en Apple crediteert het bedrag, waarna C&B dat ook weer overneemt.

Sinds ik zowel voor mijn AppleID als voor C&B gebruik ben gaan maken van een zwaar wachtwoord heb ik met geen van beiden meer negatieve ervaringen gehad, kortom, ik denk dat ik deels zelf de oorzaak ben geweest met een te makkelijk wachtwoord voor mijn AppleID.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
naja, laat ik het zo zeggen. Creditcard heeft simpelweg mijn voorkeur niet.
Geen ervaring met een creditcard en het is weer een pasje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivxLover schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:09:
[...]

Tja, als iemand al aangeeft geen creditcard te hebben of aan te willen vragen, is jouw optie niet echt mogelijk:

Choose PayPal as your payment method on iTunes, and be sure you have a credit card associated with your PayPal account.
Paypal maakt dacht ik geen onderscheid meer in betalingen tussen Creditcard of Bankrekening.
Ik gebruik zelf paypal, maar geen mijn creditcard niet toegevoegd aan dat paypal account.

Daarnaast: wat is precies het probleem met een creditcard ? Tegenwoordig loop je meer risico om geskimd te worden dan dat je creditcard wordt leeg getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die afschrijvingen worden door Apple gedaan en geautoriseerd, dus door PayPal of creditcard te nemen loop je niet ineens minder risico. Bovendien kun je in C&B die maandlimiet ook nog eens beveiligen met een apart wachtwoord, en ander wachtwoord dan wat je gebruikt voor je account. De kans dat die limiet voor je aangepast wordt, zelfs als ze toegang hebben tot je account, lijkt me minimaal.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
NMe schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:55:
Bovendien kun je in C&B die maandlimiet ook nog eens beveiligen met een apart wachtwoord
OK, dit wist ik niet. Ga ik dat nog eens proberen. :)
Pagina: 1