nieuws: Mozilla: IE is enige toegelaten browser bij ARM-versie Windows
Dit is 100% onwaar, MS laat wel browsers toe op WinRT maar alleen in de metro omgeving, niet in de native omgeving.
Om mijn bericht maar even te quoten:
Dat dit nog steeds een rare positie geeft aan IE is zeker waar maar het artikel (en vooral de titel) zoals het er nu staat klopt gewoon niet
Dit is 100% onwaar, MS laat wel browsers toe op WinRT maar alleen in de metro omgeving, niet in de native omgeving.
Om mijn bericht maar even te quoten:
En om jullie zelf maar te quoten in de tweede alinea waar jullie dus de titel tegenspreken:Microsoft laat browserbouwers wel toe browsers voor WinRT te maken. De titel is dan ook zeer mislijdend.
Wat er nu gebeurt is dat in de Metro (app) omgeving er gewoon browsers gemaakt kunnen worden, alleen de enige browser die de native API's mag gebruiken is IE, maar Mozilla heeft gewoon alle tools die elke andere app-bouwer ook zou hebben. Dit is dus exact hetzelfde als op elk ander groot mobiel/tablet OS dat we nu hebben.
Waarom MS de native API's zo afschermd weet ik niet maar dit is iig bij Android en iOS ook het geval je kunt je voorstellen dat veiligheid hier een issue is, maar waarom dan niet ook IE in Metro draaien?
Verder klopt dit ook niet:Windows RT krijgt een Windows Classic-omgeving en een Metro-omgeving voor apps, maar alleen in deze laatste omgeving staat Microsoft volgens Mozilla andere browsers toe.
MS volgt niet het zelfde pad want Firefox als app zou wel toegestaan worden volgens Mozilla maar is niet op IE gebaseerd, MS is dus een stuk vrijer dan Apple hier.Microsoft lijkt een vergelijkbaar pad als Apple te volgen. De fabrikant van de iPad staat alleen op Webkit gebaseerde browsers toe op iOS.
Dat dit nog steeds een rare positie geeft aan IE is zeker waar maar het artikel (en vooral de titel) zoals het er nu staat klopt gewoon niet