Mozilla: IE is enige toegelaten browser bij ARM-versie Windo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
nieuws: Mozilla: IE is enige toegelaten browser bij ARM-versie Windows

Dit is 100% onwaar, MS laat wel browsers toe op WinRT maar alleen in de metro omgeving, niet in de native omgeving.

Om mijn bericht maar even te quoten:
Microsoft laat browserbouwers wel toe browsers voor WinRT te maken. De titel is dan ook zeer mislijdend.

Wat er nu gebeurt is dat in de Metro (app) omgeving er gewoon browsers gemaakt kunnen worden, alleen de enige browser die de native API's mag gebruiken is IE, maar Mozilla heeft gewoon alle tools die elke andere app-bouwer ook zou hebben. Dit is dus exact hetzelfde als op elk ander groot mobiel/tablet OS dat we nu hebben.

Waarom MS de native API's zo afschermd weet ik niet maar dit is iig bij Android en iOS ook het geval je kunt je voorstellen dat veiligheid hier een issue is, maar waarom dan niet ook IE in Metro draaien?
En om jullie zelf maar te quoten in de tweede alinea waar jullie dus de titel tegenspreken:
Windows RT krijgt een Windows Classic-omgeving en een Metro-omgeving voor apps, maar alleen in deze laatste omgeving staat Microsoft volgens Mozilla andere browsers toe.
Verder klopt dit ook niet:
Microsoft lijkt een vergelijkbaar pad als Apple te volgen. De fabrikant van de iPad staat alleen op Webkit gebaseerde browsers toe op iOS.
MS volgt niet het zelfde pad want Firefox als app zou wel toegestaan worden volgens Mozilla maar is niet op IE gebaseerd, MS is dus een stuk vrijer dan Apple hier.

Dat dit nog steeds een rare positie geeft aan IE is zeker waar maar het artikel (en vooral de titel) zoals het er nu staat klopt gewoon niet

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb de nodige aanpassingen doorgevoerd: nieuws: Mozilla: IE is enige toegelaten browser bij Classic-modus Windows RT

De oorspronkelijke titel was ingevoerd na het lezen van een artikel op CNet, dat de nuance miste dat het om de Classic-modus ging, en is daarna niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
@Olaf: Kopie van m'n reactie in de comments

De titel is niet echt mislijdend, want een browser op android zijn altijd native geschreven (daarvoor was er alleen opera mini die het extern liet renderen) want anders haal je niet de benodigde snelheden. Dat is ook de reden waarom er geen browsers zijn voor ios (behalve andere interfaces voor het standaard browser component (die dus wel native is) en opera mini).

Met andere woorden, zonder de nodige native access is het maken van browsers alsnog onmogelijk in de metro interface dus het klopte op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
GreatSlovakia schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:09:
@Olaf: Kopie van m'n reactie in de comments

De titel is niet echt mislijdend, want een browser op android zijn altijd native geschreven (daarvoor was er alleen opera mini die het extern liet renderen) want anders haal je niet de benodigde snelheden. Dat is ook de reden waarom er geen browsers zijn voor ios (behalve andere interfaces voor het standaard browser component (die dus wel native is) en opera mini).

Met andere woorden, zonder de nodige native access is het maken van browsers alsnog onmogelijk in de metro interface dus het klopte op zich wel.
Dit is niet de reden dat er geen andere browsers zijn op iOS.
Technically, the environment can support any browser. Apple, however, requires that any browser that renders content on the device be of the Webkit variety (in order to control execution of downloaded/non-original code).
@Olaf,

Ah goede fix nuance zat nu en titel sluit beter aan bij eerste paragraaf.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

//edit: Ok, is al gemeld zie ik.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 13:33 ]