audio over netwerk: versterker en DLNA-client in 1?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenlord
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 21:15
Zoals de titel het al stelt: ik vind genoeg DLNA-capable apparatuur, maar heb nog nergens eentje gevonden met een ingebouwde versterker. Het moet geen high-end zijn, ik ben enkel op zoek naar iets dat de muziek van mijn server haalt en doorspeelt aan de speakers zonder tussenkomst van een externe versterker.

Indien dat niet bestaat, zijn er dan wel externe versterkers te vinden die kleiner zijn dan de standaardformaten?

Ik dacht dat ik ooit eens een Cambridge Audio-spul (versterker?) was tegengekomen dat niet zo groot was en voor ongeveer € 150.00 digitaal geluid naar analoog omzette, maar ik vind dat precies niet meer terug...

Bedankt!

/EDIT: Ik zie wel dat ik in andere categorieën in de pricewatch versterkers vind met DLNA-functionaliteit, maar die zijn allemaal van het standaardformaat. In de lijst met micro-systemen zijn er enkele die in aanmerking zouden komen, maar daar moet je spijtig genoeg speakers bijnemen.

-> Moet ik mij hierin verdiepen of bestaan er echt DLNA-mediaplayers met uitgangen voor de speakers?

[ Voor 23% gewijzigd door zenlord op 10-05-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ze zijn er wel (Naim UnitiQute bijvoorbeeld O+) maar ik ben ze nog niet goedkoop tegen gekomen.

Je kunt wel vrij eenvoudig een Squeezebox combineren met een T-Amp (erg simpele maar prima versterkers, te vinden op ebay en in het Chinese Hi-Fi topic) als je Squeezeserver op je server kunt draaien. Ben je rond de €300 kwijt.

-vergeten: De Marantz MCR603 is een leuk ding dat het ook kan via DLNA.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 15-05-2012 10:40 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenlord
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 21:15
Die Naim-oplossing ligt een beetje buiten het bereik, maar ziet er inderdaad een leuk ding uit.

Je voorstel om te werken met een T-Amp heeft mij gebracht bij de 'Orb Audio Booster', en die lijkt wel veel gunstige reviews te krijgen. Aangezien ik al enkele Orb Audio's heb en er nog enkele zou bij bestellen, lijkt mij dat wel iets.

Anderzijds zou ik zo'n T-amp nog steeds moeten combineren met een degelijke DLNA-client, hetgeen mij toch qua prijs in de buurt brengt van een instap Denon of Onkyo-amp, hetgeen op zich wel aardige mogelijkheden biedt (meerdere zones enz.).

In ieder geval bedankt voor je nuttige suggesties - ik zal de uiteindelijke oplossing hier posten (zal wel nog enkele weken/maanden op zich laten wachten)