• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem.

Systeem
Mijn systeem is als volgt
CPU: Intel Core I7 3770
Ram: 16 GB ram van kingston
Mobo: Gigabyte GA-77X-UD3H
GPU: EVGA GTX 570 SC (superclocked) HD

Probleem
Wanneer ik furmark aanzet dan gaat ie bij 6:35 op zwart scherm en geef mijn beeldscherm No signal detected. (De FPS schommelen op 19 á 21 FPS. (vindt ik wel erg laag))
Dan moet ik de pc een harde reset geven, want anders kan ik niks.
Bij crysis 1 en 2 en Battlefield, 3 en Mass Effect 3 gaat het beeld na 20 á 25 min op freeze,
Muziek gaat wel gewoon door.
Spelletjes als COD 1 en COD 2 Battlefield 1942 kan ik gewoon uren spelen.
Het word nog vreemder, ik kan gewoon de hele dag in Windows Youtube filmpjes kijken.

Gevonden informatie
Ik heb zowel het Got gezocht op black screen gtx 570, en furmark crash
Op internet vond ik dit: GTX570
Google gaf me dit resultaat
Waaruit dus blijkt dat meerdere mensen dit probleem hebben.

Wat heb ik geprobeerd?
Nieuwste drivers downloaden.
Gedeinstalleerd drivesweeper 20 x erover, herstart en opnieuw drivers geinstalleerd.
Kaart uit pci-e x16 gehaald en in een ander slot. Krijg dan opnieuw problemen.
PSU is uitgesloten, want ik me cpu gewoon 2 á 3 uur stressen zonder problemen.
Dus CPU en mobo zijn uitgesloten. Ook naar een memtest van een nacht geven deze nul problemen aan.
Smart detector zegt dat me SSD health heeft van 98% en de andere schijven ook 98%
Rest dus nog VGA

Vermoeden
Ik denk dat mijn VGA kaart kapot is.
Ik heb al een support ticket aangemaakt bij EVGA, ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Zit ik goed met me vermoeden of moet ik nog het een en ander uitsluiten.
Please help me

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Heb je de GPU temps gecontroleerd met die heavy games? En wat is je PSU?

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
GPu temps zijn in game 65 graden.
PSU is Cooler Master Silent Pro Gold 700 Watt.
Nu lees ik het volgende:
Furmark puts unrealistic stress on the GPU
And as far as the games with DX11 go, the 400/500 series came out there wasn't any really intense DX11 games out and the ones there were weren't intense enough to put stress on the GU so form then on 400/500 were adjust to fit games like that

Since earlier this year more and more games have came out that use DX11 and tess a lot more then the previous year and the cards just were never adjust to to reflect then intense usage of DX11

That's why a lot of ppl playing DX11 games seem to get stability from adding more voltage to their card(s)
That could be the case for you.

I hope what I just said made sense to you
bron
En ik las ook dat soms je voltage op de kaart verhogen en de clock met 0.30 omlaag zet dan het probleem verhelpt. Verder las ik dat er een nieuwe bios is die de fan unlockt en er nieuwe firmware opkomt.
Zou dat van het voltage helpen??

Edit: Mail gehad
Hi, Have you also installed the latest available BIOS for the card? You can find it here: http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1034790 This does raise the default voltage for games with heavier loads, especially Crysis 2 and BF3. Also, do you have the possibility to test the card in a different system to try to replicate the behavior and isolate the issue to the card? Regards, Nick

We gaan het thuis proberen

[ Voor 21% gewijzigd door J.S. Bach op 10-05-2012 10:25 ]

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Ja, dat klopt met Furmark, binnen 2min. bereikt mijn GTX 470 92C.

Probeer eerst met down-clock als het niet helpt voltage bij. en met MSIafterburner kan je fan profiles instellen toch, wat bedoel je met unlock gaat ie fan harder met die BIOS?

Ah ok hoop de BIOS helpt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 10:28 ]

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
De bios update voor de grafische kaart verhoogt voltage, en unlockt de fan, zodat op 100% kan draaien.
Ik ga eerst even die bios doen. Ik had op mijn vorige systeem geen problemen, (quad core Q8400) maar ja dat verbruikte een stuk minder. Grafische kaart loopt een stuk beter op een E8600 Daar gaat ie 1 uur door in furmark.

Johann Sebastian Bach

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Was een bekend probleem inderdaad, underclocken of overvolten is de oplossing (wat de nieuwe bios dus zelf doet).

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Oké de bios doet dus ook niks.
Krijg hem nog geen eens erop
Overvolten doet ie ook niks op, en underclock al helemaal niks. Oftewel geval RMA denk ik????

Johann Sebastian Bach

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
8)7 Even de GT 520 erin gezet
En deze stopt niet bij 6:35 in furmark maar gaat gewoon door. Ligt dus aan de videokaart!

EDIT
Contact gehad met EVGA, kaart gaat naar EVGA voor RMA.

[ Voor 25% gewijzigd door J.S. Bach op 11-05-2012 09:49 ]

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1