Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Tav het niet werken van anchors in URL's in de mobiele IE browser.

Ik had een vraag uitgezet waarom anchors met een '#' in de url niet goed werken in de mobiele IE9 browser.

Gisteren kreeg is ik daar een antwoord op.

Uit de spec
Destination anchors in HTML documents may be specified either by the A element (naming it with the name attribute), or by any other element (naming with the id attribute).
ID and NAME tokens must begin with a letter ([A-Za-z]) and may be followed by any number of letters, digits ([0-9]), hyphens ("-"), underscores ("_"), colons (":"), and periods (".").
De voorbeelden die ik had van anchors begonnen allemaal met een cijfer of hadden een niet toegestaan teken in het anchor en waren dus geen valide "ID" voor een URL anchor.

Deze werkt dus niet (vanwege de haakjes):
http://docs.oracle.com/ja...a/lang/Math.html#random()

maar deze wel
http://www.w3.org/TR/html401/types.html#type-name

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die #random() lijkt de parser van GoT ook niet te accepteren als 'url', waarom zou je die eigenlijk gebruiken?

Maar ik merk regelmatig dat bij wiki pagina's anchors ook niet werken, zou het in dat geval zijn omdat ze beginnen met cijfers (nooit op gelet eigelijk).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Interessant, dus het werkt (vaak) niet omdat Mobile IE9 zich te strikt aan de standaard houdt. Niet gedacht dat ooit nog te kunnen zeggen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02
Ramon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:46:
Interessant, dus het werkt (vaak) niet omdat Mobile IE9 zich te strikt aan de standaard houdt. Niet gedacht dat ooit nog te kunnen zeggen ;)
Hoe kun je je nou te strikt aan een standaard houden? ;)

Maar voor zover ik weet moet een ID attribute value met een letter beginnen ja. Voor de name attribute geldt dat blijkbaar ook, dat wist ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Het is in ieder geval nuttig om websites waar je van dit probleem last van hebt die niet standaard conform werken te kunnen informeren dat hun site niet voldoet aan de standaarden.

Ik weet overigens niet niet wat de oorzaak is dat de browser hier op tweakers niet naar de juist posts springt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar dat betekend dus dat de GoT anchors bij voorbaat niet werken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• InZane
SinergyX schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:04:
Maar dat betekend dus dat de GoT anchors bij voorbaat niet werken?
GoT gebruikt dit:

HTML:
1
<a name="38196718"></a>

Dat zal inderdaad niet werken..

Verwijderd

Topicstarter
InZane schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:06:
[...]
GoT gebruikt dit:

HTML:
1
<a name="38196718"></a>

Dat zal inderdaad niet werken..
Dat breekt dus inderdaad web standaarden

• InZane
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:08:
[...]

Dat breekt dus inderdaad web standaarden
Waarschijnlijk wordt het forumpost ID als name value gebruikt. Als er een prefix voor wordt gezet zou het ook op onze mooie WP devices moeten werken :)

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 10-05-2012 10:12 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Pagina: 1