Deel hier je favoriete NuGet packages

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Topicstarter
Iedere .NET ontwikkelaar zal NuGet kennen (of moet zich nu in een hoekje gaan zitten schamen >:) ) en er misschien ook gebruik van maken.

NuGet zegt over zichzelf:
NuGet is a free, open source developer focused package management system for the .NET platform intent on simplifying the process of incorporating third party libraries into a .NET application during development.
Met andere woorden: je kan via NuGet allerlei functionaliteit aan je projects toevoegen, variërend van een dll (bijv. log4net) tot complete sites (bijv. Umbraco 5) en alles er tussen in. Het mooie is ook dat packages automatisch andere packages installeren als ze daarvan afhankelijk zijn. Ook kan je packages heel eenvoudig updaten als er een nieuwe versie in NuGet beschikbaar is (wat in het algemeen wel wat achter loopt).

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met NuGet packages. Door hier de ervaringen te delen, helpen we elkaar hopelijk ook om nieuwe packages te ontdekken en te waarderen! Ook kan je hier vragen kwijt over specifieke packages, niet alle packages zijn namelijk even goed gedocumenteerd, wat het gebruik soms lastig maakt.

Als ik zelf naar mijn recente packages kijk zie ik oa.:
  • log4net : behoeft geen uitleg denk ik
  • Ninject, wat de basis is voor oa. Ninject.MVC3 en Ninject.Extensions.Logging : veel gebruikte library voor Dependency Injection.
  • Elmah en Elmah.MVC : Error Logging Modules and Handlers, error handler. Maakt het mogelijk om exceptions in een nette pagina in te zien, maar kan ook mailen, wegschrijven naar files etc. (moet ik me zelf nog verder in verdiepen)
  • jQuery, jQuery UI, en tientallen plugins haal je ook binnen via NuGet.
  • Automapper handig voor MVC als je wilt converteren tussen models en view models
  • Ajax Control Toolkit Ik heb het zelf eigenlijk voornamelijk gebruikt om snel een datepicker aan WebForms formulieren toe te voegen :P Maar dat doet deze library volgens mij te weinig eer aan.
  • MOQ Library voor unit testing, veel andere libraries voor unit tests zijn ook in NuGet te vinden.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Er is inmiddels ook een NuGet must haves website: klik

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Het is vervelend dat een aantal veelgebruikte packages, waaronder WebActivator en ELMAH niet strongly-signed zijn. Dit geeft problemen bij de integratie in projecten die strongly-signed zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 12:51
NLog.
De naam spreekt hopelijk voor zich. ;)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Dat WebActivator niet signed is, kwam ik gisteren ook achter ja. Nu is het imho ook niet echt nodig om een webapplicatie te signen, toevallig had ik er gisteren eentje waar dat wel zo was, maar dat heb ik er toen uitgehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

http://nuget.org/packages/newtonsoft.json
Heerlijke Json library! Misschien niet de kleinste, en ongetwijfeld zijn er snellere, maar ik vind deze toch wel erg makkelijk in gebruik.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Autofac
MvcMiniprofiler
FluentNhibernate

Waarbij ik bij de laatste mooi gebruik maak van het feit dat afhankelijkheden automatisch mee geladen worden, op die manier omzeil ik allerlei Versie problemen met NHibernate.

Castle is overigens ook zo'n fijn project, zoiets wat door veel projecten gebruikt wordt (al dan niet impliciet) alleen dat ze allemaal een andere versie linken.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik doe geen .NET meer, maar ik bouwde ooit Moth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
creator1988 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:17:
Ik doe geen .NET meer, maar ik bouwde ooit Moth.
Geen .NET meer voor jou? Zonde!

Moth ziet er erg interessant uit, ga ik zeker uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

Mongo
FluentMongo

De eerste voor mongo, de 2e voor linq support op mongo

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mongo heeft inmiddels (sinds 1.3 of 1.4) zelf ingebouwde LINQ support. En nu het er toch over gaat: ik heb MongoRepository gefröbeld (zie ook codeplex).

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 13-05-2012 11:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
NuGet server

Daarmee kun je een eigen (lokale) NuGet repository draaien. Erg goed te gebruiken in een ontwikkelteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een netwerk share voldoet al; kwestie van toevoegen als local feed in NuGet. Tenzij je veel eigen/"offline kopieën van..." packages gebruikt zie ik de meerwaarde niet zo.

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 13-05-2012 12:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
beany schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:42:
http://nuget.org/packages/newtonsoft.json
Heerlijke Json library! Misschien niet de kleinste, en ongetwijfeld zijn er snellere, maar ik vind deze toch wel erg makkelijk in gebruik.
Gaat ook meegeleverd worden met de nieuwe WebAPI functionaliteit om de huidige JavaScriptSerializer te vervangen. Heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Wat ik vaak gebruik:
Combres voor javascript en css minificatie en bundling.
Bootstrapper in plaats van WebActivator
RouteDebugger van Phil Haack om te zien waarom je route nu niet werkt.
MvcContrib + hun testhelper library voor extra handige functies voor MVC projecten.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
RavenDB sinds 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
RobIII schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:50:
Een netwerk share voldoet al; kwestie van toevoegen als local feed in NuGet. Tenzij je veel eigen/"offline kopieën van..." packages gebruikt zie ik de meerwaarde niet zo.
Ik kreeg bij ons niet packages gepublisht naar een netwerkschijf, om de een of andere reden. Kan ook aan onze gare AD liggen natuurlijk. :)
Een nuget push is wat makkelijker te incorporeren in een TFS build.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Paar packages voor de diehard MVC3 gebruiker:
DataAnnotationsExtenions
EntitiyFramework
jQuery UI (Combined Library)
jQuery Unobstrusive Ajax
jQuery Unobstrusive Validation
jQuery Validation
MVC Foolproof Validation
MvcDonutCaching
TinyMCE

Vooral jQuery kan soms irritant zijn om aan de praat te krijgen icm validation, maar heb het nu prima werkend.

Donut caching werkt prima, zolang het met MVC3 zelf niet mogelijk is partials apart te cachen zal ik dit moeten gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Megamind op 14-05-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Megamind schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:59:
Donut caching werkt prima, zolang het met MVC3 zelf niet mogelijk is partials apart te cachen zal ik dit moeten gebruiken.
Als je je partials implementeert als child actions dan kun je ze toch wel cachen? (Is doorgaans ook de nettere manier imo.)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
Megamind schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:59:
Paar packages voor de diehard MVC3 gebruiker:

Hmm, die author heeft in ieder geval goed naar de source van Moth gekeken / geleend. Had hij er best mij mogen zetten maar soit.

Donut HOLE caching is btw prima mogelijk (cache bepaalde partials), maar andersom (cache hele pagina, behalve bepaalde partials) kan niet in MVC2/3/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ild
  • Laatst online: 15-01-2024

Ild

Nog niet zelf gebruikt maar Fluent Validation lijkt me heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ild schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:53:
Nog niet zelf gebruikt maar Fluent Validation lijkt me heel interessant.
Hier wel gebruikt in een projectje of 2 a 3 en beviel best aardig. Er is ruimte voor verbetering maar de fluent interface staat me wel aan.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:39
Mijn lijstje is eigenlijk standaard zoals al een paar keer genoemd:
  • Elmah
  • Ninject
  • DataAnnotationsExtenions
  • jQuery
Welke ik recentelijk 'ontdekt' heb is Glimpse. Dit is eigenlijk heel handig gebleken om client side te debuggen zoals routes e.d.

Voor hobby projectjes doe ik veel met RavenDB en SignalR, beide fantastisch bedacht en ontwikkelde projecten die elke ASP.NET programmeur eigenlijk moet uitproberen.

En nog een tip: voeg de nightly feed van de ASP.NET webstack toe aan je lijst met NuGet feeds! http://www.myget.org/F/aspnetwebstacknightly/ (meer info)

[ Voor 39% gewijzigd door FlowinG op 25-05-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik moest laatst wat informatie uit een Excel sheet verwerken en kwam na wat verschillende packages uitproberen uit op deze die (voor mij) prima werkt:
Linq to Excel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Haan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:38:
Ik moest laatst wat informatie uit een Excel sheet verwerken en kwam na wat verschillende packages uitproberen uit op deze die (voor mij) prima werkt:
Linq to Excel
Sterk; daar ben ik vorige week mee aan 't stoeien geweest. Is wel leuk als je sheets rechttoe-rechtaan tabellen zijn, maar als je in een sheet een "begin van een tabel" moet zoeken enzo (als in; op welke kolom/rij staat de cell met waarde "foo" omdat dat de linksbovenste cell van mijn tabel is in sheet X) dan is Linq toch wel wat omslachtig(er). Ik vond 't allemaal best goed werken verder maar voor mijn probleem helaas niet (goed) van toepassing.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 12-10-2012 14:59 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Deze week voor het eerst mee aan de slag geweest: Miniprofiler. Geschikt voor ASP.NET (werkt iig in MVC en Webforms).

Het was me alleen nog niet gelukt om het database profilen aan de praat te krijgen, maar ik vind het nu al een handig tooltje voor tijdens het devven.

edit:
ik zie nu dat ie al eerder genoemd was, maar dan specifiek als Mvc profiler. Ik heb het gebruikt in een Webforms applicatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 27-11-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
Haan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:26:
Het was me alleen nog niet gelukt om het database profilen aan de praat te krijgen, maar ik vind het nu al een handig tooltje voor tijdens het devven.
Hmm.. collega van mij heeft daar ook nog problemen mee gehad, kan ik me herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hangt af van wat je gebruikt. Voor NHibernate moet je zelf even een wrapper class copy pasten van de vele voorbeelden op het net. Voor de rest zijn er al wrappers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik heb gisteren twitterizer gebruikt, om Tweets vanuit een applicatie te kunnen posten, dit werkte sneller dan ingepland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
D-Raven schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:49:
Hangt af van wat je gebruikt. Voor NHibernate moet je zelf even een wrapper class copy pasten van de vele voorbeelden op het net. Voor de rest zijn er al wrappers beschikbaar.
Ik bedenk me dat het in mijn geval sowieso niet zal gaan werken, want de query zelf wordt uitgevoerd in een webservice* ;) Dus ik kan alleen de tijd meten van het executen van de webservice call.
* het lijkt me dat de MiniProfiler niet zal werken in een WCF service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Deze mag niet ontbreken in het topic: NuGet must haves