Iedere .NET ontwikkelaar zal NuGet kennen (of moet zich nu in een hoekje gaan zitten schamen
) en er misschien ook gebruik van maken.
NuGet zegt over zichzelf:
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met NuGet packages. Door hier de ervaringen te delen, helpen we elkaar hopelijk ook om nieuwe packages te ontdekken en te waarderen! Ook kan je hier vragen kwijt over specifieke packages, niet alle packages zijn namelijk even goed gedocumenteerd, wat het gebruik soms lastig maakt.
Als ik zelf naar mijn recente packages kijk zie ik oa.:
Er is inmiddels ook een NuGet must haves website: klik
NuGet zegt over zichzelf:
Met andere woorden: je kan via NuGet allerlei functionaliteit aan je projects toevoegen, variërend van een dll (bijv. log4net) tot complete sites (bijv. Umbraco 5) en alles er tussen in. Het mooie is ook dat packages automatisch andere packages installeren als ze daarvan afhankelijk zijn. Ook kan je packages heel eenvoudig updaten als er een nieuwe versie in NuGet beschikbaar is (wat in het algemeen wel wat achter loopt).NuGet is a free, open source developer focused package management system for the .NET platform intent on simplifying the process of incorporating third party libraries into a .NET application during development.
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met NuGet packages. Door hier de ervaringen te delen, helpen we elkaar hopelijk ook om nieuwe packages te ontdekken en te waarderen! Ook kan je hier vragen kwijt over specifieke packages, niet alle packages zijn namelijk even goed gedocumenteerd, wat het gebruik soms lastig maakt.
Als ik zelf naar mijn recente packages kijk zie ik oa.:
- log4net : behoeft geen uitleg denk ik
- Ninject, wat de basis is voor oa. Ninject.MVC3 en Ninject.Extensions.Logging : veel gebruikte library voor Dependency Injection.
- Elmah en Elmah.MVC : Error Logging Modules and Handlers, error handler. Maakt het mogelijk om exceptions in een nette pagina in te zien, maar kan ook mailen, wegschrijven naar files etc. (moet ik me zelf nog verder in verdiepen)
- jQuery, jQuery UI, en tientallen plugins haal je ook binnen via NuGet.
- Automapper handig voor MVC als je wilt converteren tussen models en view models
- Ajax Control Toolkit Ik heb het zelf eigenlijk voornamelijk gebruikt om snel een datepicker aan WebForms formulieren toe te voegen
Maar dat doet deze library volgens mij te weinig eer aan.
- MOQ Library voor unit testing, veel andere libraries voor unit tests zijn ook in NuGet te vinden.
Er is inmiddels ook een NuGet must haves website: klik
Kater? Eerst water, de rest komt later