Doordat vofafone mij niet informeerde werk iPhone niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Na aanleiding van dit topic besloot ik om een nieuwe topic te starten.
Mijn excuses dat mijn topic niet aan de regels voldeed.
Alhoewel ik vodafone in Turkije meerdere malen heb gesproken weet ik dat zij niet al te veel kunnen doen. De nummer die nu niet in gebruik is staat geregistreerd op naam van mijn vriend en Imei registraties gaat vanaf een andere instantie.
Al wordt mijn probleem hoogstwaarschijnlijk niet opgelost toch vind ik dat dit gehoord moet worden zodat men zulke nare situaties kan voorkomen.
Ik hoop nu echt dat ditmaal dit Topic geen regels overtreed.

;Opmerking. De registratieaanvraag kun je bij Vodafone en bijvoorbeeld bij TIM (Turkcell iletisim merkezi) doen maar de afhandeling verloopt ergens anders.

Bij het vorige topic schreef ik; Kan best kloppen dat het illegaal is maar het is bij nota bene mijn eigen telefoon en kan het dus dankzij de medewerker van Vodafone niet meer in Nederland gebruiken..
Dat moest dus zijn dat ik het in Turkije niet kan gebruiken. In Nederland hebben we niet zulke rare regels 8)7

Diablito in "Imei nummer veranderen mogelijk op iPhone 3gs ?" :F

[ Voor 25% gewijzigd door BasGit op 10-05-2012 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien kun je vertellen wat er precies is gebeurd? Ik begrijp nu niet goed wat er is gebeurd en waar je het over hebt :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48

migros

Nooit meer een Samsung

Probeert natuurlijk een Turske simkaart in zijn Iphone. Die zal het maximaal 3 weken doen en daarna blokkeert de simkaart. Je moet de gsm bij Turkcell (Turkse telecomprovider) open laten zetten. Dat doe je door de gsm op je paspoort te registereren en een weekje te wachten totdat ie weer wordt opensgesteld.

Storm in een glas water, dus.

Bovenstaande regelement is om zo gestolen gsm's makkelijk te kunnen opsporen. Een gsm staat in Turkije namelijk op naam. Hier in NL kan je fluiten naar je gsm als ie gestolen wordt. In Turkije ben je zo gepakt :)

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migros schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:23:
Probeert natuurlijk een Turske simkaart in zijn Iphone. Die zal het maximaal 3 weken doen en daarna blokkeert de simkaart. Je moet de gsm bij Turkcell (Turkse telecomprovider) open laten zetten. Dat doe je door de gsm op je paspoort te registereren en een weekje te wachten totdat ie weer wordt opensgesteld.

Bovenstaande regelement is om zo gestolen gsm's makkelijk te kunnen opsporen. Een gsm staat in Turkije namelijk op naam. Hier in NL kan je fluiten naar je gsm als ie gestolen wordt. In Turkije ben je zo gepakt :)
dat is een excuus :P telefoonprijzen zijn in Turkije extreem duur (invoerbelasting?) en met deze maatregel tracht men de individuele import te beperken..
Wat blijkbaar niet veel effect heeft, de turkse regering heeft aangekondigd een regeling in te voeren waarmee voor elke registratie 100TL (omgerekend ~€40) gevraagd gaat worden (nog gaat het goedkoper zijn om in te voeren, de telefoonprijzen zijn in turkije namelijk 100 tot 200 euro hoger).. dat dus..

daarnaast is het zo dat als je met een andere paspoort als de turkse registreert, de registratie wordt gekoppeld aan een turkse telefoonnummer/simkaart, je kunt die telefoon dan in turkije enkel met die turkse simkaart gebruiken (buitenlandse kaarten met roaming gaat altijd). met een turkse paspoort wordt je telefoon helemaal vrijgegeven en kan je het gebruiken met elk gewenste turkse sim kaart.

dit allemaal heeft geen effect op het gebruik van je mobiele telefoon in nederland of welk ander land dan ook. een in turkije geregistreerd telefoon kun je gewoon in NL gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
migros schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:23:

Lol, storm in een glas water?
Bij het vorige topic had ik al vermeld hoe de situatie in elkaar zit.
De Imei registratie was vorig jaar al verricht met een buitenlands paspoort.
Als je de registratie met een buitenlands paspoort doet is je telefoon een tijd te gebruiken.
Ik neem aan van iets van 6 maanden ? Je kunt vanaf dat moment je telefoon enkel gebruiken met de simkaart waarmee je het hebt geregistreerd en is dus niet meer met een ander simkaart/nummer van een Turks provider te gebruiken.

Op dit site kun je zelf navragen of een imei nummer geregistreerd staat en of de telefoon nog bruikbaar is en dergelijke. http://www.mcks.gov.tr/tr/imeisorgu.php
Heb zelf de instantie die het regelt ook 2 maal gesproken en ze hebben mij meegedeeld dat de telefoon praktisch onbruikbaar is. De nummer waarmee ik het registreerde was van een vriend en die is in Nederland.
Als ze nou hadden meegedeeld dat ik het beter met een Turks paspoort kan registreren had ik dit probleem niet.

Je kunt de registratie overigens bij Vodafone, Turkcell, Avea aanvragen en niet alleen bij Turkcell :)

[ Voor 3% gewijzigd door BasGit op 10-05-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Wil je nog eens goed naar je Topic Start kijken? Het is namelijk niet geheel duidelijk wat je nu wil vragen c.q. welk punt je probeert te maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Sorry dat de Topic Start niet al te duidelijk is.
Ik probeer enkel mijn ervaring te vertellen zodat deze situatie in de toekomst voorkomen kan worden.
Vooral voor de Tweakers met Turkse afkomst lijkt het me handig om hun telefoons met Turkse paspoort te registreren en eerst even wat informatie te vergaren voordat men het doet. Ik zit nu dus met een iPhone die niet met een Turkse operator in Turkije gebruikt kan worden.
Als deze Topic ook al regels overtreed, of als ik zo onduidelijk ben spijt dat me maar je mag de topic best gaan sluiten.
Pagina: 1