[probleem] experia box kpn --> rood kruis

Pagina: 1
Acties:

• Pretender82
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 20:30
Mensen,

Ik heb een vraagje mbt mijn internetverbinding. Ik heb sinds enkele dagen een internet abo bij kpn met interactieve tv / bellen / internet. tv werkt goed, maar ik krijg het internet niet helemaal lekker. Onderin bij mijn netwerkpunt staat namelijk een rood kruis met de volgende melding:

de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk

het rare... ik heb wel internet, maar een labiele verbinding... valt af en toe dus weg

wat ik al heb gedaan:
- Vooral gegoogled en hier op got gezocht
- experia box aan het uit gezet
- verbinding verwijderd en opnieuw aangemaakt
- gezocht naar drivers voor mijn netwerkkaart ( ik kan geen nieuwere vinden)
- experiabox gereset
- ssid gewijzigd van de router

ik heb windows 7 x64
en de volgende netwerkkaart:
Beschrijving: Originele driver voor de Lite-On 802.11n Wireless PCI Express Card LAN-adapter
Datum uitgave: 2009-12-09
Versie: 3.0.1.0

• Pretender82
Ik heb net ook de KPN helpdesk gebeld (a 10 cent/ min :( ) en die konden me ook niet verder helpen. als het goed is moet alles goed werken van de modem en zou het probleem dus in mijn computer moeten zitten...

weet iemand of toevallig mijn netwerk kaart niet geschikt is in combinatie met de experiabox? Of heeft misschien iemand toch nog nieuwere drivers?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb je al eens met de kanalen gespeeld?
Zijn er veel kanalen bezet in je omgeving?
Welke soort beveiliging heb je ingesteld?

offtopic:
labiel is iets anders dan instabiel :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Pretender82 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:22:
de instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk
Welke beveiliging heb je ingesteld op je router en welke beveiliging geeft je pc aan te gebruiken? Dit probleem krijg je nog wel eens als je de eerste keer verbind met een bepaald soort beveiliging en je past daarna je beveiliging aan in je router. En even de settings op je pc (netwerkcentrum --> draadloze verbindingen) weggooien helpt dan niet altijd. Een keer rebooten nadat je de settings weggegooid hebt wil ook nog wel eens helpen.

Desktop | Server | Laptop

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je een vast ip adres in je nic hebt staan die conflicteert met een ander ip dat je dhcp server al heeft uitgegeven en daardoor niet altijd netwerk krijgt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Bartjezz schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:15:
Ik denk dat je een vast ip adres in je nic hebt staan die conflicteert met een ander ip dat je dhcp server al heeft uitgegeven en daardoor niet altijd netwerk krijgt.
Wauw...dat ik over de melding van IP conflict gelezen heb...
Oftewel, zou je dat eens kunnen onderbouwen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pretender82
@lier:
- ik heb al verschillende kanalen geprobeerd.... en blijf hetzelfde probleem houden
- aantal kanalen valt wel mee (5 ofzo)... zit nu iig alleen op een kanaal zonder de rest van de buren dus.
- Ik gebruik wpa2 beveiliging met AES
@rupie
- ik heb na het weggooien van de gegevens de pc nog gerestart, gewoon om zeker te zijn dat alles weg was.
volgens mijn router zou ik ook gewoon wpa2 beveiliging hebben.
@Bartjezzz
-oei, dat gaat me een beetje te ver... hoe kan ik dat controleren en kijken of alles goed is met de nic en de dhcp server (weet ook niet waar ik die vind).

@all
Zou het ook met de drivers van de netwerkkaart te maken kunnen hebben? ik heb via google wel gelezen dat mensen met een zelfde probleem het opgelost was nadat ze nieuwe drivers hadden geinstalleerd... ik kan helaas alleen geen nieuwere drivers vinden. (denk niet dat ze er zijn).

Zou het helpen om ook een keer een netwerk dongle te testen? denk dat ik die nog wel ergens heb liggen (helaas net verhuisd en heb nu dus geen idee waar :S :( )
Pagina: 1