Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BeeVeeBee
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11 12:03
Hey guys,
Mijn iPhone oordopjes zijn kapot en ik ben op zoek naar nieuwe.
Ik vind het moeilijk om een goed setje te vinden, want ik had er graag dezelfde functie (de mic met besturing voor audio etc.) Zouden jullie een paar goede voorstellen kunnen doen en mij een beetje op weg helpen? Ik vind een goede bass erg belangrijk. Ook wil ik er niet te veel aan uit geven, ik dacht aan maximaal 40 euro. Hopen dat dit kan met m'n vele eisen xD.

Alvast bedankt!
Grtz van Bryan

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

CEA > Mobile Aankoopadviesforum :>

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 10-05-2012 07:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BeeVeeBee
Sorry voor het verkeerd posten. Ik ben nieuw hier en wist niet waar het staan moest, bedankt voor het laten weten.
Zijn er suggesties?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 13:39

Perkouw

Moderator General Chat
MrBryanF1 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:54:
Sorry voor het verkeerd posten. Ik ben nieuw hier en wist niet waar het staan moest, bedankt voor het laten weten.
Zijn er suggesties?
Wat heb je zelf al gedaan aan onderzoek en wat ben je toen tegengekomen etc. ?
We verwachten hier ook wat initiatief op GoT. ;)

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik kan natuurlijk ook gewoon aanraden om nieuwe iphone oortjes te bestellen, die zijn redelijk goed te betalen en werken prima. En je hebt de zekerheid dat de audiobesturing functie werkt. Ik denk dat als je even zoekt dat ze voor een best redelijke prijs te vinden zijn.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• BeeVeeBee
Perkouw schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:58:
[...]

Wat heb je zelf al gedaan aan onderzoek en wat ben je toen tegengekomen etc. ?
We verwachten hier ook wat initiatief op GoT. ;)
Ik ben de volgende sets tegengekomen:
- Logitech Ultimate Ears v200i
- Sony MDR EX38IP
- SCOSCHE HP155m

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
MrBryanF1 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:06:
[...]

- Sony MDR EX38IP
- SCOSCHE HP155m
Top, wat vind je van deze drie sets (+ en - punten) en vooral waarom twijfel je tussen deze drie?

• BeeVeeBee
Ik twijfel vooral omdat ze me bijna allemaal hetzeflde lijken. Ik heb mijn mening ook op een paar reviews gebaseerd, maar de meningen liggen gewoon erg uit elkaar:

- Logitech: Zien er stevig uit, mede door dikkere draad. Goede bass en geluidskwaliteit.
- Sony: Oogt erg 'goedkoop', hiermee bedoel ik vrij fragiel (erg dunne kabel). Desondanks vrij veel positieve reacties wat betreft comfort en kwaliteit.
- Scosche: Niet duur, goede geluidskwaliteit, comfortabel.

Eigenlijk is dit vrij moeilijk, want er zijn genoeg mensen die ieder setje confortabel noemen, goede geluidskwaliteit etc. Er zijn ook genoeg mensen die het niet goed vinden. Zelf weet ik het echt niet...

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
MrBryanF1 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:59:
Ik twijfel vooral omdat ze me bijna allemaal hetzeflde lijken. Ik heb mijn mening ook op een paar reviews gebaseerd, maar de meningen liggen gewoon erg uit elkaar:

- Logitech: Zien er stevig uit, mede door dikkere draad. Goede bass en geluidskwaliteit.
- Sony: Oogt erg 'goedkoop', hiermee bedoel ik vrij fragiel (erg dunne kabel). Desondanks vrij veel positieve reacties wat betreft comfort en kwaliteit.
- Scosche: Niet duur, goede geluidskwaliteit, comfortabel.

Eigenlijk is dit vrij moeilijk, want er zijn genoeg mensen die ieder setje confortabel noemen, goede geluidskwaliteit etc. Er zijn ook genoeg mensen die het niet goed vinden. Zelf weet ik het echt niet...
Het is en blijft natuurlijk erg lastig omdat het zeer persoonsgebonden is. Zelf heb ik ervaring met zowel Sony als Logitech oordopjes/koptelefoons en zou je ook niet zo een twee drie een antwoord kunnen geven op je vraag. Qua oordopjes vond ik deze toen der tijd fijn van Logitech (waren ook goedkoop) en qua koptelefoon die van Sony. Maar goed dat is natuurlijk puur persoonlijk, inmiddels gebruik ik overigens spul van andere merken.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:54

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

V-moda Vibe Duo!!

http://www.v-moda.nl/Modaphones/Vibeduo/

[ Voor 56% gewijzigd door Hubert op 10-05-2012 13:04 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
MrBryanF1 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:06:
[...]

- Sony MDR EX38IP
- SCOSCHE HP155m
Ik heb zelf de Sony's die je noemt. Kabelkwaliteit is goed te noemen (ik verslijt doorgaans een setje per jaar, deze gaan verassend lang mee al), microfoontje is goed en het is een van de weinige setjes waarbij de 'remote control' goed werkt. Het grootste voordeel is echter dat bij dit setje de remote klein en dun is, bijna net zo klein als bij de originele headset van apple.

Maar....

De geluidskwaliteit laat te wensen over.

Aardige bas, maar ik vind de hoge tonen te schel en het mid ondervertegenwoordigt. Hierdoor moet je het setje al gouw te hard zetten (lees: harder dan ik zou willen). Al met al kan ik dit setje daarom niet aanraden, het geluid is immers waar het om gaat.

Mijn volgende setje word denk ik iets in de trend van Nuforce NE-700MX (ken de nieuwe modellen nog niet). Ik heb hiervoor de NE-7M gehad en dat had echt een waanzinnig goed geluid voor die prijs. Je ziet ze bijna nooit maar head-fi was er ook lirisch over. Was destijds €50, dus in je budget :)

Hoop dat je er iets aan hebt :)

• BeeVeeBee
Thx voor jullie snelle replies! Het blijft inderdaad een persoonlijke kwestie. @Zijlstra, inderdaad het gaat immers om het geluid. Dan zal ik dit model van Sony buiten beschouwing laten en wat meer kennis vergaren over andere setjes. Wat betreft de Nuforce en de V-moda, ik heb even gezocht, maar die zitten ver boven mijn budget.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik weet niet wat je budget is, maar de beste in-ears die ik ken onder 50 euro zijn de Klipsch S4. Goed, redelijk gebalanceerd geluid, ze zitten heel comfortabel en isoleren heel goed.

Ook de A-jays vind ik heel goed, hoewel wat bas-zwaar. Voor sommige soorten muziek zoals Techno en Metal juist wel goed. Bij mij wel minder comfortabel dan de Klipsch.

De Soundmagic PL30 en PL50 zijn mijns inziens ook goed, de 50 beter dan de 30.

• BeeVeeBee
@ Sigis: Mijn budget is maximaal 40-50 euro. De Klipsch S4 ben ik al tegengekomen, maar met de remote voor m'n iPhone heb je de S4i nodig en die is veel duurder.

De Jays zien er goed uit (wel erg veel versies en modellen, vrij verwarrend). De a-JAYS Three is degene met de zwaardere bass, maar die heeft geen remote. De a-JAYS Four heeft dat wel, maar dat is geen bass versie, hoewel ik denk dat die ook bij de Four vrij goed is.

Wat betreft de Soundmagic oordoppen, de PL50 is wat te duur, maar de PL30 is weer wat goedkoper. Lijkt me niet al te confortabel, is wel een uitgebreide set.

EDIT: Het gaat deze worden. Voel me daar het beste bij.
Ik wil denk ik een keuze ga maken uit de volgende sets:
- Scosche IDR355MD
- a-JAYS Four
- Soundmagic PL30

Al met al ben ik nu al een stukje verder dankzij jullie, bedankt. Als er nog suggesties en tips zijn, hoor ik die graag!

[ Voor 22% gewijzigd door BeeVeeBee op 11-05-2012 12:47 ]

Pagina: 1