Msi turbo-R start vaag op

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:17
Bij het opstarten komt er op het scherm: Scanning ide drives ...... dan wacht hij 10sec ofzo en dan komt er 'No Array is defined', hoe zou ik deze controle kunnen skippen ? Verder heb ik maar 1 hd en gebruik ik de raid controller niet, ik vind dit erg vaag :?

Verwijderd

Staat de ide-delay niet aan in de bios? ;)

• Snoekieboe
  • Laatst online: 18-08 12:41
Volgens mij verwijst deze melding naar je Raid controller.
Zoals je al zegt heb je er helemaal niks aan hangen. mischien zou je eens moeten proberen deze uit te schakelen.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• jos707
wil ik wel doen, maar hoe doe je dat ?

Verwijderd

Een gokje: in de bios ;)!

• jos707
Juist ja, en kan je nu zeggen waar en wat in de bios ? Dan ben ik misschien al wat verder:Z

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Ik kan het ook niet vinden.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Ik heb ook turbo-r. Het is mij ook niet gelukt om de raid controller uit te schakelen. Je kunt wel je enige harddisk (die je nu waarschijnlijk als master op IDE-1 hebt hangen) op IDE-3 als master zetten. (de raid controller dus)
Vervolgens stel je in je bios de boot sequence in op:

1) flop
2) SCSI (juist, de IDE raid controller)
3) none

Vergeet niet de eerste keer met ctrl-f naar je raid-bios te gaan om een nieuwe array te definieren!
Het lijkt onlogisch, maar met een schijf draai je dan een RAID-0 config, al heb je natuurlijk niet de raid-0 snelheid..

• jos707
maar is er geen mogelijkheid in het bios om die raid:( uit te zetten? Of moet ik hem handmatig van mijn mobo pleuren:? Zal wel ni zo'n goed idee zijn zeker.

Verwijderd

Je kunt die RAID niet uitzetten (je kunt uiteraard wel binnen 8 dagen het moederbord omruilen bij je leverancier voor een MSI K7T TURBO zonder RAID).
Die 10 seconden wachttijd heeft trouwens niets met de RAID controller te maken maar alleen met de IDE devices. Als er niets aan je UDMA 100 controller hangt wacht ie niet 10 seconden. (Iedereen met een Turbo (R) heeft dezelfde problemen) :(

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op dinsdag 27 maart 2001 08:50 schreef PMS het volgende:
Je kunt die RAID niet uitzetten (je kunt uiteraard wel binnen 8 dagen het moederbord omruilen bij je leverancier voor een MSI K7T TURBO zonder RAID).
Die 10 seconden wachttijd heeft trouwens niets met de RAID controller te maken maar alleen met de IDE devices. Als er niets aan je UDMA 100 controller hangt wacht ie niet 10 seconden. (Iedereen met een Turbo (R) heeft dezelfde problemen) :(
IDE 1 is toch ook UDMA 100 ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1