[Cisco] Recover router IOS

Pagina: 1
Acties:

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 20:10
Vandaag heb ik een Cisco router 2691 gekocht, 32M flash en 256MB ram. De router gaat gelijk de rommon mode in. Tijdens het booten zegt ie: "flash: CompactFlash not present." Terwijl er een CompactFlash kaart van 32MB in de slot zit. In Slot0: zit geen CompactFlash kaart.

Uit ervaring weet ik dat je een Cisco IOS kan herstellen via TFTP, xmodem of cardreader.
1.) De Cisco 2691 heeft geen tftpdnld command in rommon mode. Dus via TFTP gaat niet.
2.) Als ik via xmodem probeer, zegt ie: "Not enough memory to download image". Ik heb geen image naam opgegeven. Alleen xmodem -r commando werkt, maar dan laadt de router de IOS naar het ram geheugen. Als de IOS in het ram geheugen is gekopieerd kan ik daar ook niet via TFTP IOS kopiëren naar flash: of slot0:, omdat het niet beschikbaar is.
3.) Via de cardreader methode, de IOS op de CompactFlash zetten, werkt ook niet. Dan zegt de router: "flash: CompactFlash not present." Als ik de CompactFlash in Slot0: doe, dan zegt ie:" device does not contain a valid magic number", "boot: cannot open "slot0:" " en "boot: cannot determine first file name on device "slot0:""

Ik heb bij meerdere Cisco routers de IOS herstel via de genoemde methodes. Alleen bij deze Cisco 2691 werkt het niet. Aan de IOS ligt het niet, omdat het via xmodem -r werkt in ram geheugen kan kopiëren.

Op internet kan ik helaas niks vinden dat iets te maken heeft met het herstellen van IOS op Cisco 2691. Misschien gebruik ik verkeerde key word?

Hopelijk kan een netwerk guru mijn probleem oplossen. _/-\o_

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is die CF kaart niet gewoon brak? Probeer eens een andere.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 11:44

chromeeh

the Gnome

Probeer je niet stiekem een Enterprise version IOS op een standard IOS te recoveren?
Kwam daar met m'n switch achter in de omgekeerde situatie; stond een Enterprise op, probeerde te recoveren met een standard :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• plizz
@CyBeR
Uhh, dat is mogelijk. Maar een Cisco 1841 laadt wel een 1841 IOS (12.4, IP base) van die CF 32MB en gaf geen problemen. Als ik weer een Cisco 2691 erin doe met een 2691 IOS (12.4 IP base) dan gaat ie naar rommon mode. Weer "device does not contain a valid magic number".
Raar is dat ik een 64MB CF van de 1841 hebt geprobeerd in de Cisco 2691 en die werkt gewoon. Ik snap het even niet.

@crashoverride
Het er zat een IP plus IOS 12.3 op de CF volgens de verkoper. Maar ik heb nooit problemen gehad met welke versie feature set op CF t\m 12.4. IOS 15.x is er niet voor de 2600(xm) serie. Dus het is geen licentie gedoe. (Ja, ik weet het dat het verkeerd is, maar ik gebruikt het voor studiedoeleinde.)

Edit:
Net met een andere 32MB CF geprobeerd en die doet het ook niet. Maar die CF doet het wel bij de Cisco 1841. Is de Cisco 2691 allergisch voor 32MB CF? |:( Uhh, dat heb ik nooit meegemaakt. Misschien bekend bij jullie, CyBeR en crashoverride?

[ Voor 15% gewijzigd door plizz op 09-05-2012 22:33 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, maar 't kan ook dat de router zélf CF-kaarten niet meer zo leuk vindt. Heb je 'm ooit werkend gezien?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• plizz
Ja, bij de verkoper thuis.
De Cisco 2691 router werkt nu prima. Ik heb de 64CF in slot0: gedaan.

Ik denk dat de 32MB CF brak is. Nog bedankt voor jullie hulp.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik heb die melding eerder gezien; toen was de oplossing de CF formatteren met zo'n zelfde soort device.
Pagina: 1