Netwerkprinter doet raar. Of de desktop...

Pagina: 1
Acties:

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 15:55
Ik heb vanmiddag een nieuwe printer gekocht: een Samsung ML-2525W met wifi/bedraad/usb aansluitingen, maar wat een draak zeg, potverdorie. Heb eerst 1,5u aan de lijn gehangen met TweakFiber omdat het probleem aanvankelijk in de router lag, vervolgens nog 1u met Samsung en ik heb het nu werkend op wifi en netjes geinstalleerd op de laptop.

Ik ben er samen met de Samsung 2e lijns achter gekomen dat de printer wifi b/g ondersteunt en de router b/g/n en als ik n uitschakel, komt de printer langzaam tot leven. Mijn laptop hangt aan dezelfde router via wifi en daarmee werkt alles (na een uur of 5 klooien in totaal). Nu, ik wil op de desktop ook graag gebruik maken van die printer en die hangt via gigabit aan een switch die aan de router hangt...

Ik kan in Windows op de desktop echter de printer niet vinden. Niet via automatisch zoeken, niet via ip adres, niet via hostnaam, niks. Zit nu echt ff met de handen in m'n haar over de volgende stap. Met de laptop stap ik eenvoudig over naar de desktop (van wifi naar wired dus), andersom is ook geen probleem. Maar de printer die ook aan wifi hangt, wordt niet gevonden...

Op een rijtje:

Printer: Samsung ML-2525W
Desktop: Windows 7 Ultimate/Realtek 1Gigabit
Laptop: Windows 7 Home Premium/Intel Wifi5100AGN
Switch: Linksys SE2500
Router: PacketForce RVSG-4014

Iemand ideeen hoe de printer geinstalleerd te krijgen op de desktop?

• Miglow
Deze ben ik nu aan het proberen.. Wel met het ip-adres, anders probeer ik nog de hostname, die ik met mijn laptop wel kan zien, grrrr.

[ Voor 19% gewijzigd door Miglow op 09-05-2012 20:18 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Miglow schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:17:
[...]

Deze ben ik nu aan het proberen.. Wel met het ip-adres, anders probeer ik nog de hostname, die ik met mijn laptop wel kan zien, grrrr.
natuurlijk. mag allebei

Iperf

• Miglow
Het werkt dus niet. Printer staat netjes geinstalleerd, maar print geen testpagina. Blijft in de wachtrij staan

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:44

NeHoX

Gamer + PV

In sommige routers heb je de optie om draadloos verkeerd tussen clients te blokkeren. misschien moet je daar eens naar opzoek.

Kan je wel pingen tussen vast en wifi en van wifi naar wifi?

[ Voor 20% gewijzigd door NeHoX op 09-05-2012 20:32 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ping je printer eens ?
of doe eens een trecert en post dat hier
vertel eens wat meer over je complete net werk. ik heb het idee alsof er wat meer over valt te vertellen

Iperf

• Miglow
NeHoX schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:32:
In sommige routers heb je de optie om draadloos verkeerd tussen clients te blokkeren. misschien moet je daar eens naar opzoek.

Kan je wel pingen tussen vast en wifi en van wifi naar wifi?
Ik kan de 192.168.1.3 van de laptop (wifi) pingen vanaf de desktop 192.168.1.5 en vice versa. Op de laptop kan ik ook de printer 192.168.1.4 pingen, maar van de desktop niet de printer. Ik ga mijn router maar weer eens rebooten...

Nu breekt m'n klomp. Heb reboot commando gegeven aan router, na een minuut begint de printer ineens alle opdrachten in de wachtrij uit te spugen en werkt alles. Plotseling. Zomaar. Ineens.

[ Voor 15% gewijzigd door Miglow op 09-05-2012 20:43 ]

Pagina: 1