Ik heb vanmiddag een nieuwe printer gekocht: een Samsung ML-2525W met wifi/bedraad/usb aansluitingen, maar wat een draak zeg, potverdorie. Heb eerst 1,5u aan de lijn gehangen met TweakFiber omdat het probleem aanvankelijk in de router lag, vervolgens nog 1u met Samsung en ik heb het nu werkend op wifi en netjes geinstalleerd op de laptop.
Ik ben er samen met de Samsung 2e lijns achter gekomen dat de printer wifi b/g ondersteunt en de router b/g/n en als ik n uitschakel, komt de printer langzaam tot leven. Mijn laptop hangt aan dezelfde router via wifi en daarmee werkt alles (na een uur of 5 klooien in totaal). Nu, ik wil op de desktop ook graag gebruik maken van die printer en die hangt via gigabit aan een switch die aan de router hangt...
Ik kan in Windows op de desktop echter de printer niet vinden. Niet via automatisch zoeken, niet via ip adres, niet via hostnaam, niks. Zit nu echt ff met de handen in m'n haar over de volgende stap. Met de laptop stap ik eenvoudig over naar de desktop (van wifi naar wired dus), andersom is ook geen probleem. Maar de printer die ook aan wifi hangt, wordt niet gevonden...
Op een rijtje:
Printer: Samsung ML-2525W
Desktop: Windows 7 Ultimate/Realtek 1Gigabit
Laptop: Windows 7 Home Premium/Intel Wifi5100AGN
Switch: Linksys SE2500
Router: PacketForce RVSG-4014
Iemand ideeen hoe de printer geinstalleerd te krijgen op de desktop?
Ik ben er samen met de Samsung 2e lijns achter gekomen dat de printer wifi b/g ondersteunt en de router b/g/n en als ik n uitschakel, komt de printer langzaam tot leven. Mijn laptop hangt aan dezelfde router via wifi en daarmee werkt alles (na een uur of 5 klooien in totaal). Nu, ik wil op de desktop ook graag gebruik maken van die printer en die hangt via gigabit aan een switch die aan de router hangt...
Ik kan in Windows op de desktop echter de printer niet vinden. Niet via automatisch zoeken, niet via ip adres, niet via hostnaam, niks. Zit nu echt ff met de handen in m'n haar over de volgende stap. Met de laptop stap ik eenvoudig over naar de desktop (van wifi naar wired dus), andersom is ook geen probleem. Maar de printer die ook aan wifi hangt, wordt niet gevonden...
Op een rijtje:
Printer: Samsung ML-2525W
Desktop: Windows 7 Ultimate/Realtek 1Gigabit
Laptop: Windows 7 Home Premium/Intel Wifi5100AGN
Switch: Linksys SE2500
Router: PacketForce RVSG-4014
Iemand ideeen hoe de printer geinstalleerd te krijgen op de desktop?