Probleem met mijn dns

Pagina: 1
Acties:

• Achmed1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06-2021
Beste Tweakers

Ik zit sinds gisteren met een probleem met mijn router dit is gebeurt toen er een storing was bij de UPC. Ik krijg de volgende melding "Kan het DNS-adres van de server niet oplossen"

Wel werkt mijn internet als ik het direct in mijn modem steek maar als ik het in mijn router insteek dan werkt het niet.

Ik heb alles geprobeerd " router reset" "ipconfig /renew" ik heb ook geprobeerd met een andere dns maar tevergeefs niks heeft geholpen heb ook door het web zitten zoeken maar weinig resultaat .

Ben ten einde raad ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Router die ik gebruik is een sitecom WL-137

[ Voor 3% gewijzigd door Achmed1 op 09-05-2012 19:52 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:02
Dan is er iets mis met je router, maar het heeft dan geen nut om je ip van je client te renewen (datgene dat je met ipconfig /renew doet).

Log eens in op je router en probeer vanuit die omgeving eens je ip te verversen. Het gaat dan om het ip dat je router krijgt van je modem. Kun je ook doen door even een minuut de stroom van je router af te halen en de stroom op je modem te laten staan.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat krijg je te zien als je probeer te pingen naar google.nl?

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 20:21
Je zou eens Google Public DNS kunnen gebruiken, zodat je computer niet meer de DNS server(s) van UPC gebruikt maar die van Google.
https://developers.google.com/speed/public-dns/

• Achmed1
Huismus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:56:
Je zou eens Google Public DNS kunnen gebruiken, zodat je computer niet meer de DNS server(s) van UPC gebruikt maar die van Google.
https://developers.google.com/speed/public-dns/
Dit heb ik al geprobeerd heeft mij niet geholpen

• Achmed1
HenkEisDS schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:53:
Dan is er iets mis met je router, maar het heeft dan geen nut om je ip van je client te renewen (datgene dat je met ipconfig /renew doet).

Log eens in op je router en probeer vanuit die omgeving eens je ip te verversen. Het gaat dan om het ip dat je router krijgt van je modem. Kun je ook doen door even een minuut de stroom van je router af te halen en de stroom op je modem te laten staan.
Ik kan niet via mijn computer direct inloggen in mijn router. Het lukt alleen als ik mijn wifi aan doe en dan met mijn telefoon ga inloggen op 192.168.0.1. wat ik zelf ook raar vind als ik wifi heb op mijn tel heb ik geen internet op mijn pc en andersom het zelfde.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die modems moeten wel eens even wennen als er een ander apparaat aanhangt. heb je hem al gewoon even aan uit gezet?

Iperf

• Achmed1
fish schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:01:
die modems moeten wel eens even wennen als er een ander apparaat aanhangt. heb je hem al gewoon even aan uit gezet?
Dat heb ik nu al 50x gedaan denk ik heb hem ook de hele avond uit laten staan maar toch weinig effect.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

krigt je router een ip dan ?

Iperf

• Achmed1
fish schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:04:
krigt je router een ip dan ?
Mijn router krijgt wel een ip maar mijn computer dan weer niet

[ Voor 16% gewijzigd door Achmed1 op 09-05-2012 20:12 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat je daar geen reet mee opschiet met die instelling.

ok aangepast zie ik. is het een valide ip van upc of iets anders?

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 09-05-2012 20:14 ]

Iperf

• Achmed1
fish schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:13:
[...]

ik denk dat je daar geen reet mee opschiet met die instelling.
Ik heb mijn bericht aangepast!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Achmed1 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:14:
[...]

Ik heb mijn bericht aangepast!
ik vermoed dat je wan kabel mischiel wel in een lan poort hebt gedaan. dan werkt er meestal maar 1 apparaat

Iperf

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zet je router eens terug naar fabrieksinstellingen en begin dan van voor af aan dat ding te configureren.
De kabel uit je modem kun je wel in de WAN aansluiting doen, die krijgt dan een adres van je modem. Je modem kun je dan het beste in bridge modus zetten.
Wat je dan alleen hoeft te doen, is je DHCP range en wifi in te stellen. Voor de rest hoef je echt niets te configureren, dan zou alles zo moeten werken.

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 20:21
Het werkt bij je waarschijnlijk zo;

1. Internet (UPC) geeft je modem één IP
2. Je modem zit aangesloten op (de WAN poort van) een router
3. Je router heeft een DHCP server. Daarmee kan hij interne IP adressen geven (dus 192.168.x.x)
4. Jouw computer verbind met de router/modem, die verbind met UPC en die verbinden je met de website.

Als je zegt dat je als je alleen je computer op het modem aansluit zou er, wat fish zegt, wel eens een kabel in de verkeerde poort kunnen zitten. Zonder de router en dus de DHCP server krijg je namelijk het IP van je modem (dus geen 192.168.x.x). Maar omdat UPC je maar 1 IP geeft, zou maar 1 iemand van het internet gebruik kunnen maken.
Welk IP vind je bij "ipconfig"?

• Achmed1
fish schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:17:
[...]

ik vermoed dat je wan kabel mischiel wel in een lan poort hebt gedaan. dan werkt er meestal maar 1 apparaat
Raar maar waar dit heeft mijn probleem opgelost hartstikke bedankt!!!!! :*)
Pagina: 1