Toon posts:

Twijfel tussen PC, laptop en ps3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw; Ik ben gido en woon in Amsterdam. Hou me ook graag bezig met computers en consoles
dus vandaar dat ik me hier heb aangemeld.

Ik game momenteel op een PS3, voorheen deed ik dit op en pc.

Ik heb 2 keuzes:

1- ik koop een laptop (dagelijks gebruik) en blijf gamen op een PS3
2- Ik verkoop me PS3 en en leg dat geld bij en koop een complete game pc met alles erop en eraan.

Wat zouden jullie doen, zit dus enorm te twijfelen

Alvast bedankt

gr. gido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:01
Hoi Gido, welkom :)

Voor een goed advies is wat meer informatie denk ik wel nodig.
-Als ik het goed begrijp heb je op het moment geen PC en/of laptop? Of wel, wat voor systeem heb je dan?
-Heb je een pc/laptop nodig voor school of werk?
-Stel dat je een laptop aanschaft, wat is daarvoor je budget? Je kunt voor een (relatief) bescheiden budget tegenwoordig namelijk al best een fijn game-pctje in elkaar zetten. Misschien is het een mogelijkheid om je PS3 te houden en daarnaast ook een bescheidener game-pctje te bouwen.
-Wat voor games speel je vooral? En wat voor games wil je in de toekomst gaan spelen?
-Je geeft aan je graag bezig te houden met computers, op welke gebieden vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Melkunie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:28:
Hoi Gido, welkom :)

Voor een goed advies is wat meer informatie denk ik wel nodig.
-Als ik het goed begrijp heb je op het moment geen PC en/of laptop? Of wel, wat voor systeem heb je dan?
-Heb je een pc/laptop nodig voor school of werk?
-Stel dat je een laptop aanschaft, wat is daarvoor je budget? Je kunt voor een (relatief) bescheiden budget tegenwoordig namelijk al best een fijn game-pctje in elkaar zetten. Misschien is het een mogelijkheid om je PS3 te houden en daarnaast ook een bescheidener game-pctje te bouwen.
-Wat voor games speel je vooral? En wat voor games wil je in de toekomst gaan spelen?
-Je geeft aan je graag bezig te houden met computers, op welke gebieden vooral?
Hoi Melkunie,

Er is hier wel een desktop pc maar die is meer van mijn ouders en wordt gebruikt voor emailen en internetten etc.

Ik wil een laptop gebruiken voor: internet, email, muziek, foto's etc en dus niet voor gamen. ( hier is mijn budget 700 euro voor)

Stel dat ik wel een PC samen stel wil ik toch wel minimaal een i5 processor, 8 gb ram een goede videokaart en 1 tb hardeschijf geheugen. Ook graag een 24 inch HD scherm. Dan zou ik dus mijn ps3 verkopen en nog wat geld bijleggen en kom ik uit op ongeveer € 1100 aan budget. Dan zou ik dus geen laptop meer nodig hebben.

Ik speel eigenlijk alleen maar First person shooters zoals alle call of duty reeksen en af en toe Assasins Creed.

Als ik bezig ben op de computer ben ik aan het internetten, muziek downloaden en foto's aan het bewerken.
Hopelijk kan je hier wat meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo gido

aangezien je toch meestal first person shooters speelt (of assasins Creed)
kan je het beter houden bij je ps3 en dan een laptop kopen voor het budget wat je hebt.

de games die jij speelt zijn niet echt super grafisch en een PC van 1100 euro zou dan te
veel van het goede zijn.

ik ben zelf wel een PC gamer maar in jou geval zou ik het beter bij een ps3 en een laptopje houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

voor 700 euro heb je een laptop die games imo even goed speelt als een ps3..

in eerste aankoop lijkt laptop een goedkope oplossing, omdat je anders scherm, tobo, muis, speakers, ... moet bijkopen.

maar bij de 2de aankoop (binnen enkele jaren) spaar je hierdoor veel geld uit, een desktop kan je goedkoop upgraden en goedkoop vervangen.

veel mensen staren zich blind op de goedkope prijzen van notebooks, terwijl je bij desktop altijd meer prestaties hebt voor evenveel geld..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 13:18
Je PS3 zou ik hoe dan ook niet verkopen. Hier heb je waarschijnlijk al aardig in geinvesteerd door games en accesoires te kopen maar ook met de tijd die je hebt besteed aan het eventueel opbouwen van een online reputatie en prestaties. Als je overstapt naar een ander platform ben je echt alles kwijt en moet je weer op nul beginnen.

Daarnaast is het tegenwoordig (helaas) zo dat de spellen die jij opnoemt niet echt noemenswaardig beter zijn op een pc. Het ziet er allemaal iets mooier uit maar wereldschokkend is dat over het algemeen ook niet. Enige voordeel voor shooters is de mogelijkheid voor muis/toetsenbord. Voor games als assasins creed ben je meestal beter af met een controller dus die zal je ook weer moeten kopen.

Voor 700 euro kan je een leuke laptop kopen met zeer redelijke specs waar je ook nog redelijk op kan gamen.

Geen idee wat je verdere situatie is, maar omdat je zegt dat je nog thuis woont, vermoed ik dat je ook nog een vorm van studie/school volgt. Dan kan een laptop echt ontzettend handig zijn. Zeker op een vervolgopleiding. Dit zou ik ook meenemen in mijn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik zou ook de PS3 houden en voor 700 euro ofwel een laptop ofwel een desktop kopen. Afhankelijk van de behoefte. Zelfs met een budget van 700 euro kan je al een PC/laptop kopen waar je regelmatig ook een spelletje kan op spelen. Het hardcore gamen doe je dan maar op je PS3.

Je zal trouwens teveel verlies lijden mocht je je PS3 verkopen. Ik vrees dat je er spijt van zal hebben op langere termijn.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Ik zou voor een zware PC gaan, of PS3 houden en een iets minder zware PC

Je zegt dat je veel First Person Shooters speelt.. als je alleen aan CoD denkt is een PS3 misschien handiger om te houden, maar als je ook nog andere shooters wil spelen zou ik echt voor een PC gaan

1100 euro kan je echt een heel krachtige pc voor neer zetten, maar zelf met 700/800 euro kan je al een beest van een pc kopen die alles makkelijk draait
Voor games als assasins creed ben je meestal beter af met een controller dus die zal je ook weer moeten kopen.
Bewaar 1 van je PS3 controllers voor de PC en je hebt het beste van beide werelden
Ik zou ook de PS3 houden en voor 700 euro ofwel een laptop ofwel een desktop kopen
Dit zou ik persoonlijk doen denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Sinester op 10-05-2012 15:32 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:37:
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw; Ik ben gido en woon in Amsterdam. Hou me ook graag bezig met computers en consoles
dus vandaar dat ik me hier heb aangemeld.

Ik game momenteel op een PS3, voorheen deed ik dit op en pc.

Ik heb 2 keuzes:

1- ik koop een laptop (dagelijks gebruik) en blijf gamen op een PS3
2- Ik verkoop me PS3 en en leg dat geld bij en koop een complete game pc met alles erop en eraan.

Wat zouden jullie doen, zit dus enorm te twijfelen

Alvast bedankt

gr. gido
Lang verhaal kort, PC. Zat in min of meer dezelfde situatie. Maar je kan zoveel beter gamen op een PC als een console. Het ziet er beter uit op de PC, loopt beter, multiplayer is over het algemeen beter en hiernaast kost PC gamen ongeveer 20-30% van console gamen. Nieuwe console titels zijn verschrikkelijk duur, vaak zelfs na een half jaar nog. Bij de meeste PC titels kan je ze na 2 a 3 maanden ergens wel kopen tegen 60-75% korting.

Laptop en gamen gaat sowieso niet. Overigens heb je al een rete goede game pc voor 600 euro(kan ook makkelijk minder)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:09
Wat je ook niet moet vergeten is het verschil tussen dit:

Er schijn verscheidende games die wel op consoles beschikbaar zijn en niet op de de PC.

Daar tegen over staat dat op de PC unieke genre's zijn denkend aan stragety en dota.

Zelf heb ik de keuze ook gemaakt vroeger en zou je zeker aanraden om voor pc te kiezen.

Het bied meer vrijheid, je kan er meer meedoen (Mail checken/ facebooken kan niet op een console)

En als je naar de BBG (best buy guide) van Tweakers kijkt zegt men wat in hun ogen momenteel de beste pc zou zijn voor een bepaald budget.

Daar kan je voor 700 euro al een heel leuk systeem voor samen stellen en er zijn ook verschillende topic's waar je hier hulp voor kan aanvragen.

Ik beveel je aan om voor keuze 2 te gaan.
Zelf heb ik hem ook moeten maken en ben toen voor nummer 2 gegaan en heb er nog dagelijks plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik zou die ps3 houden en voor de laptop gaan. Gamen op een PC is het tofste wat er is, maar gaat nooit toffer worden dan samen met je vrienden op de bank elkaar neerknallen op je PS3. Op een redelijke laptop valt prima te gamen. Ik ben al een redelijke tijd van mijn PC verwijded en moet het doorzitten met mijn laptop, en dat bevalt me verder prima.

Op PC´s valt moeilijk met meerdere mensen tegelijk te gamen, en dat is waar consoles beter in zijn. Als je meer een single player gamer of een mmo gamer bent, is een PC toch het beste.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
IIsnickerII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:45:
Ik zou die ps3 houden en voor de laptop gaan. Gamen op een PC is het tofste wat er is, maar gaat nooit toffer worden dan samen met je vrienden op de bank elkaar neerknallen op je PS3. Op een redelijke laptop valt prima te gamen. Ik ben al een redelijke tijd van mijn PC verwijded en moet het doorzitten met mijn laptop, en dat bevalt me verder prima.

Op PC´s valt moeilijk met meerdere mensen tegelijk te gamen, en dat is waar consoles beter in zijn. Als je meer een single player gamer of een mmo gamer bent, is een PC toch het beste.
Want de hoeveelheid co-op games is gigantisch? Meerderheid van de mensen zitten alleen achter hun console. Dat ene uurtje per week gemiddeld dat je is een potje fifa doet is ook niet echt het waard.

Zijn er sowieso wel mensen in dit topic die een console en een game pc hebben? Wordt erg veel geredeneerd vannuit ik zou dit doen, zonder enige ervaring. Denk dat de TS beter de posts eruit kan pikken van mensen die in dezelfde situatie gezeten hebben.

Ohja en houdt er rekening mee dat voor elke console game die je koopt, je 3 tot 5 PC games moet laten liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 10-05-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik zou het laten afhangen van hoe je gamed. Game je vaak met vrienden bij je thuis? Dan is een console een must, dit kan op de pc gewoonweg niet. Op de bank een potje SF4 of Fifa is dan ideaal. Ga je liever alleen gamen, dan kan je dat beter op een PC doen.

Voordelen PC:
- Games relatief goedkoop
- Betere graphics
- Makkelijk upgraden
- Tobo + muis bij FPS

Voordelen console:
- Gamen op de bank (met vrienden)
- Een keer kopen en niet meer hoeven upgraden (op de controllers e.d. na)
- Game erin en spelen maar

Ik heb beide en de xbox staat maar zelden aan als ik alleen ben, dan gaat de pc aan. Met vrienden gaat vaak de xbox aan en komt rockband wel eens uit de la. Dus als je vooral alleen gaat gamen wint de PC, anders zou ik het lekker bij de PS3 houden en een goedkoop laptopje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen wat een reacties zeg!

Allereerst game ik altijd alleen, wel met vrienden maar dan gewoon online met elkaar.
Dit is altijd 1 van de call of duty series.
Als ik de rank kwijt raak als ik mijn ps3 verkoop is dat jammer maar helaas.. het moet anders maar.

de 1100 euro die ik tot mijn beschikking zou hebben is voor een game pc inclusief randapparatuur( 24 inch hd, 5.1 setje). Zeg dat je 700 zou overhouden voor de pc zelf.

aan wat voor pc dachten jullie? en aan wat voor laptop voor dagelijks gebruik (voor de zekerheid, zodat ik even kan kijken hoe en wat mocht ik toch voor een laptop gaan en te blijven gamen op de ps3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vrienden spelen dus PS3. Als ze niet ook PC gamen lijkt me de keuze eenvoudig. Gamen met mensen die je kent blijft het leukst. :)

Ik heb een prima game-PC, een PS3 en een Xbox. Ik speel bijna alleen maar op de Xbox omdat ik daar mijn vrienden heb zitten. PC gamen vind ik daarnaast te veel gedoe maar dat is een andere discussie.

Wat je doet lijkt me van je huidige budget afhangen maar daarnaast ook je toekomstige. Heb je tijd over om weer een mooi bedrag te sparen voordat je uit huis gaat of voordat je echt perse een laptop nodig gaat hebben voor vervolg opleiding? Zodat je op dat moment de nodige spullen kan halen. Denk aan laptop voor studie, nieuwe set-up voor kamer etc.

De topics waarin game-pcs en budgetbakken worden samengesteld vind je overigens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:43:
Bedankt mensen wat een reacties zeg!

Allereerst game ik altijd alleen, wel met vrienden maar dan gewoon online met elkaar.
Dit is altijd 1 van de call of duty series.
Als ik de rank kwijt raak als ik mijn ps3 verkoop is dat jammer maar helaas.. het moet anders maar.

de 1100 euro die ik tot mijn beschikking zou hebben is voor een game pc inclusief randapparatuur( 24 inch hd, 5.1 setje). Zeg dat je 700 zou overhouden voor de pc zelf.

aan wat voor pc dachten jullie? en aan wat voor laptop voor dagelijks gebruik (voor de zekerheid, zodat ik even kan kijken hoe en wat mocht ik toch voor een laptop gaan en te blijven gamen op de ps3)
Je hebt er misschien weinig aan maar voor 1100, euro moet je echt een PC hebben die minimaal 2 jaar top is en daarna nog 2 jaar ruim bovengemiddeld. Het is een hoop geld en de ontwikkeling gaat wat minder hard dan vroeger (toen was het gezegde je grafische kaart is gister al verouderd). Ik heb voor 600 euro 1 jaar geleden een PC gekocht, en die draait nog steeds alles op ultra (dit was wel EXC monitor etc, Assasin's creed draait vloeiend, en CoD ook maar die ziet er zo lelijk uit dankzij die textures). De enige reden dat ik mijn console niet heb verkocht, is omdat ik nu mn vriendin er achter kan zetten! Maar het is dus ondertussen wel zo dat sinds ik een goeie PC heb, echt nooit meer op mn console game. A, die games zijn 3x zo duur, B pc gamen heeft hetzelfde aanbod + meer(indie games) + goedkoper. DIe xbox staat er ondertussen gewoon voor mn vriendin, die gamed(gamet/gamede?) er nog wel regelmatig op! SOwieso zou ik een ps3 niet zo snel verkopen die gaat nog wel even mee. Maar een leuke game PC naast een console is wel een behoorlijke aanrader (mijn ervaring dus) en uiteindelijk gaat het console gamen je dan tegenstaan door de beperkingen etc. Ook dingen als DLC etc zijn altijd veel prijziger op consoles en hiernaast staat digitale distributie voor consoles nog compleet in de kinderschoenen. Ik kan op mijn pc een game kopen en letterlijk binnen 4 minuten spelen(tegen 1/3 van de prijs wat ie op de console kost).

Maar zoals je kunt zien, mijn grootste argument was voornamelijk dat console gamen echt heel veel duurder is dan PC gamen terwijl je er veel minder voor krijgt. AAA titels voor consoles blijven echt heel duur, op de pc zijn ze na 1 maand al vaak 33% in prijs gezakt (op zn minst) en is de startprijs ook al lager.

Edit: overigens als je een ps3 hebt zul je wel een redelijke tv hebben. Kan je ook nog altijd je PC op aansluiten. Scheelt weer een monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 10-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:45
Pas wel op met PC ontwikkeling die minder hard gaat. Wanneer de volgende consoles in de winkel liggen , wat niet erg lang meer duurt gok ik, zal het denk ik weer een tijd hard gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:41:
[...]

Je hebt er misschien weinig aan maar voor 1100, euro moet je echt een PC hebben die minimaal 2 jaar top is en daarna nog 2 jaar ruim bovengemiddeld. Het is een hoop geld en de ontwikkeling gaat wat minder hard dan vroeger (toen was het gezegde je grafische kaart is gister al verouderd). Ik heb voor 600 euro 1 jaar geleden een PC gekocht, en die draait nog steeds alles op ultra (dit was wel EXC monitor etc, Assasin's creed draait vloeiend, en CoD ook maar die ziet er zo lelijk uit dankzij die textures). De enige reden dat ik mijn console niet heb verkocht, is omdat ik nu mn vriendin er achter kan zetten! Maar het is dus ondertussen wel zo dat sinds ik een goeie PC heb, echt nooit meer op mn console game. A, die games zijn 3x zo duur, B pc gamen heeft hetzelfde aanbod + meer(indie games) + goedkoper. DIe xbox staat er ondertussen gewoon voor mn vriendin, die gamed(gamet/gamede?) er nog wel regelmatig op! SOwieso zou ik een ps3 niet zo snel verkopen die gaat nog wel even mee. Maar een leuke game PC naast een console is wel een behoorlijke aanrader (mijn ervaring dus) en uiteindelijk gaat het console gamen je dan tegenstaan door de beperkingen etc. Ook dingen als DLC etc zijn altijd veel prijziger op consoles en hiernaast staat digitale distributie voor consoles nog compleet in de kinderschoenen. Ik kan op mijn pc een game kopen en letterlijk binnen 4 minuten spelen(tegen 1/3 van de prijs wat ie op de console kost).

Maar zoals je kunt zien, mijn grootste argument was voornamelijk dat console gamen echt heel veel duurder is dan PC gamen terwijl je er veel minder voor krijgt. AAA titels voor consoles blijven echt heel duur, op de pc zijn ze na 1 maand al vaak 33% in prijs gezakt (op zn minst) en is de startprijs ook al lager.

Edit: overigens als je een ps3 hebt zul je wel een redelijke tv hebben. Kan je ook nog altijd je PC op aansluiten. Scheelt weer een monitor.
Ja je hebt ook gelijk, games zijn pittig duur inderdaad en dat blijven ze vaak ook nog even. Momenteel game ik veel call of duty mw3 ik vind het er niet echt super mooi uitzien ofzo, vooral de multiplayer. Ik game momenteel wel met een HD ready lcd tv met hdmi kabel(81cm)...

Ik denk dat ik toch maar een game pc ga aanschaffen ( max € 700 ) en dan daar verder op ga gamen. misschien die ps3 nog verkopen in de toekomst. Kabeltje naar me tv vanaf de pc en ik kan ook blue rays kijken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Kijk hier anders eens om voor nog geen 700 euro een PC samen te stellen waar je prima kan op gamen.

Het belangrijkste is dat je je PS3 niet verkoopt. Het leukste is om de combo van en een game PC en een console te hebben. Best of two worlds!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk de knoop doorgehakt! PS3 is inmiddels verkocht.
De pc is in de maak en verwacht ik einde van deze maand.
Alle hardware is al aangeschaft.

oa een acer 27 inch full hd led scherm, logitech g110, logitech logitech g300 en een leuk 2.1 setje.

Bedankt voor alle informatie en meningen!
Pagina: 1