WD external schijf niet herkent op Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb overal liggen zoeken maar geen enkele oplossing werkt. Ik had eerst mijn 2TB WD Essential External HD aangesloten op mijn laptop (Windows XP). Deed het altijd prima daar.

Maar nu sluit ik hem aan op mijn nieuwe PC (Windows 7 64 bit op SSD). Windows herkende de schijf niet en de schijf begon nog niet eens met draaien.

Dit heb ik geprobeerd:
  • Andere USB poort geprobeerd maar dat hielp ook niet.
  • WD drivers geinstalleerd op Windows 7 (WES driver) en toen begon de WD schijf in ieder geval te draaien. Maar in computer beheer of disk management nog steeds geen schijf zichtbaar.
  • Toen heb ik m.b.v. Windows XP de laatste firmware op de WD schijf gezet en toen weer geprobeerd op Windows 7. Nog steeds niets.
  • Toen heb ik in Device Manager alles onder de "Universal Serial Bus Controllers" verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Weer niets.
  • ... Ik heb geen ideeen meer. Help :P. Ik heb die schijf echt nodig.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Andere kabel? Ik denk toch dat je pech hebt... Je kunt eventueel met een recovery progje proberen wat data terug te halen, maar dat wordt lastig als hij niet herkent wordt... Kun je in je bios wel de disk zien??
Haal de disk er eens uit en sluit die rechtstreeks op je pc aan, misschien is gewoon de sata->usb converter rip.

• HenkAjax
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04-2024
(jarig!)
Gaat het om USB 2 of 3?Ik vraag dit omdat ik vandaal mijn WD my book 3.0 2 TB terug kreeg via RMA.Alle problemen die ik had (voornamelijk USB3) zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

• SharpKnight
  • Laatst online: 02-04-2022
Werken andere USB-apparaten wel op je Windows 7 pc? Als die namelijk ook niet werken is er misschien iets mis met de USB-controller op je moederbord (ik weet niet of alle poorten op één controller zitten).

• Mr Silver
  • Laatst online: 28-11-2025
Alle andere apparaten werken op de nieuwe PC.

Ook is er niks mis met de HD zelf want die doet het wel op een andere PC met windows XP (USB2.0 poort). Daarom hoef ik de schijf er ook niet uit te halen want ik weet dat ie het doet.

Kapotte kabel... Mmm. Lijkt me ook sterk want hij doet het wel op een andere pc. Overigens werkt ie ook niet op de USB 2.0 poorten op Windows 7.

Ik heb het gevonden overigens... Echt niet te geloven. Ik heb ongeveer 12 USB poorten en ik heb er nu een gebruikt waarvan ik 100% zeker weet dat ie USB 3.0 is en nou doet ie het daar wel. Ik had deze usb-poort reeds eerder geprobeerd maar toen had ik de firmware nog niet geupgrade. Waarom ie het niet doet op de andere USB poorten (waar ik nu mijn toetsenbord op heb ingestoken zonder problemen) geen idee...

Bedankt voor alle reacties.