Asrock 870 Extreme 3 issues na extra geheugen

Pagina: 1
Acties:

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Topicstarter
Al geruime tijd draai ik met het volgende systeem:

Asrock 870 extreme 3
2*2 GB Corsair XMS3 CMX4GX3A1600C9 ( op 666.7 mhz)
OCZ Modstream 600W (3e exemplaar! 1e DOA, 2e stuk nadat PC een keer uitgezet was en niet meer wou booten, systeem draait praktisch 24/7)
AMD 1075 X6

Echter wou ik nu dus meer geheugen bijplaatsen, en nog een setje van 2*2GB erbij gekocht (zelfde geheugen).

Wou gelijk niet meer booten, helemaal NIKS. Geen error code, cpu fan spint niet op.
Reepjes eruit gehaald en 10 min gewacht, toen wou hij weer booten.

Vervolgens 1 reep in A2 gedaan, boot prima, W7 etc ook alles prima en detecteerd ook 6gb.
Vervolgens andere reep in A2 gedaan, wederom prima.

Vervolgens 1 reep in B2 gedaan (nog steeds 6gb totaal) en weer NIKS.
Wou gelijk weer niet booten, na 10 min wil hij weer met 6gb booten, A1/B1/A2 slots bezet.

Wat kan dit zijn?

Als de stroom achterop de voeding aanstaat lijkt het alsof er een soort secondewijzer elke 2 sec verspringt. (heel zacht tikken).

[ Voor 5% gewijzigd door JBplap op 09-05-2012 19:25 ]

Verwijderd

Mag mij vergissen, maar jou type geheugen komt niet in het ASRock 870 Extreme3 QVL Rev 1.01 22/10/2010
voor.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap