Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid via NAS over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
Situatieschets:
Meterkast: NAS + router, aan de synology DS211 zit een USB geluidskaart (Creative X-Fi HD)
Nu vraag ik me af hoe ik het beste het geluid op zolder (2e verdieping) kan krijgen.
- Ik kan geluidskabels trekken en daar tulpen aan solderen, alleen kan ik niet solderen (heb ook geen bout, en ook nooit nodig)
- Ik kan van USB naar RJ45 gaan en op zolder RJ45 naar USB terug (bestaat dit? Ik kom alleen de devolo dlan usb extender tegen die usb naar RJ45 gaat). Heeft dit echter genoeg bandbreedte om de Creative X-Fi boven aan te sluiten?
- Ik heb een devolo dlan audio extender (via stopcontact dus), alleen wordt deze niet herkend als geluidskaart en dus werkt mijn DS audio niet.

Bedoeling is om via mijn android telefoon automatisch muziek te spelen op zolder. NAS -> Creative -> boxen werkt perfect. Alleen is een USB kabel niet zo lang ;)

Iemand enig idee welke opties mogelijk zijn? Zijn er meer dan deze drie?

Verwijderd

Paultje3181 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:11:
- Ik kan van USB naar RJ45 gaan en op zolder RJ45 naar USB terug (bestaat dit? Ik kom alleen de devolo dlan usb extender tegen die usb naar RJ45 gaat). Heeft dit echter genoeg bandbreedte om de Creative X-Fi boven aan te sluiten?
http://www.ebay.nl/sch/i....rksid=p3286.c0.m270.l1313

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 23:45

Thapous

Nee toch niet.

Lange kabels voor geluid gaat niet heel goed werken aangezien het maar beperkt versterkt word vanuit de geluidskaart, dan zou je er al een versterker tussen moeten gooien.

Herkent de synology de geluidskaart? En kun je dan muziek afspelen met je synology? Ik neem aan dat je dat hebt uitgezocht omdat je in je laatste optie aangeeft dat je audio niet werkt. Maar ik vind het iig een ietwat vreemde combinatie.

//Thapous

• FireDrunk
  • Laatst online: 10:33
Zo'n USB->RJ45 verloopje werkt prima, er word namelijk helemaal geen Ethernet gepraat over die kabel, maar gewoon USB. Alleen leent RJ45 (CAT5/6) zich veel beter voor lange afstanden.

Je kan gewoon 480Mbit (minus protocol overhead) over zo'n RJ45 kabeltje praten, en ja dat is dus genoeg voor een X-Fi HD. Er is misschien een kleine kans op wat vertraging, maar ik denk dat je dat niet merkt.

[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 09-05-2012 18:23 ]

Even niets...

• Paultje3181
  • Laatst online: 15:25
Met de creative werkt het zonder problemen. Met de dlan audio extender niet. Hiervoor moeten linux drivers waarschijnlijk geinstalleerd worden, en zijn die er niet voor arm-processoren. Ik zal eens verder kijken voor de verloopjes... De afstand voor de audio kabel zal ongeveer 20m zijn en er komt een versterker aan, dus dat is geen probleem...