• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 20:44
Wij willen binnenkort een TV ophangen in onze winkel waar we graag live onze ijs bereiding willen laten als er ijs word gemaakt.

Achter in de ijs bereiding staat al een computer met internet (geen WIFI maar bedraad) en in de winkel zelf moet ik nog een computer aanschaffen en een scherm, maar voor ik dit ga doen wil ik eerst weten of het wel gaat werken. Kwa camera zat ik zelf te denken aan een go pro hero 2 omdat deze waterdicht is en er in de ijsbereiding aardig wat schoonmaak werkzaamheden worden gedaan en er dus veel vocht is, dus de camera moet minimaal spatwater dicht zijn. Gaat deze camera voldoen of kan ik beter een andere aanschaffen? En
hoe moet ik dit software matig gaan oplossen? Ik heb al op google gekeken alleen daar kwamen alleen maar streaming progamma's uit die het op het web plaatsen en niet in een intern netwerk.

Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 11:17

qless

...vraag maar...

Een go pro gaat niet werken met streaming helaas, maar als het toch voor lokaal gebruik is, is dan een gewone video camera met hdmi kabel en lcd tvtje niet handiger?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 20:44
het probleem is dat de ijskeuken ongeveer 30 a 40 meter achter de winkel zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Kraanwater op 10-05-2012 18:28 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-01 13:01

World Citizen

FreeReef.nl

Ik zou een netwerk camera zoeken.

Die hang je in het netwerk, en elke pc die je hebt kan het weergeven.

Dan hoef je enkel een netwerk kabel te trekken voor de camera, een wifi cam die 1080p draadloos doorstuurt, word nogal prijzig denk ik.

Dan hang je een scherm met thin client (enig sinds stevige) aan de muur...Of een losse monitor maar ik weet niet of dat kan.

EDIT: goed plan trouwens... ik wil dat wel zien die smurry van heerlijk zacht ijs .vandaar ook het 1080p gedeelte.. want het moet er wel af spatten !!

[ Voor 37% gewijzigd door World Citizen op 10-05-2012 18:40 ]

FreeReef.nl