Nieuwe externe case of hdd overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
De poort op mn WD Elements 2,5" 1TB is altijd al instabiel geweest, als je de kabel aanraakte kon hij al de verbinding verbreken. De usb-poort is wel goed, want daar kon ik gewoon aan zitten zonder dat er iets gebeurde.
Maar gister kreeg de kleine poort aan de hdd een tik waarbij de verbinding verbroken werd.

Irritant, maar normaal gesproken deed hij het weer als ik hem opnieuw bevestigde. Nu niet. Hij word nog herkend maar hij kan niet gelezen worden.

Nu twijfel ik of het nou de kabel of de poort kapot is, of misschien wel de hdd zelf?
Hoe kan ik dit testen?

Ik probeerde al de hdd uit de WD case te halen en hem in mijn andere third party case te doen. Maar ik zag dat de WD schijf een hele andere aansluiting heeft. Ik zou dus een WD case moeten hebben om te testen of het aan de bekabeling of poort ligt. (?) Ik kan die helaas niet vinden, verkoopt Western Digital losse cases met hun aansluiting?

Volgens mij staat er zo'n 750gb aan foto's, videos/films op. Van ongeveer 90% hiervan heb ik een backup, maar ik heb de laatste paar weken geen backup gedaan, dus die bestanden wil ik wel terug.

Als de hdd kapot blijkt te zijn, bestaat er dan een mogelijkheid om de laatst toegevoegde bestanden te recoveren?
Recuva 'ziet' de schijf niet eens, dus dat ging niet werken en File Scavenger is al de hele dag bezig, maar die vind niet zo veel nuttigs.. Hij is op 30% en heeft pas 37 files gevonden die me allemaal niets zeggen.

Dus eigenlijk 2 vragen:
- Hoe test ik de vreemde WD aansluiting om te kijken of de poort kapot is? (past niet op normale externe enclosure)
- Als het de hdd is, hoe kan ik alleen bestanden van de afgelopen tijd recoveren?

Ik gebruik Mac OS X Lion en Win 7, dus qua recovery programma's maakt het niet uit.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat voor aansluiting is het denk je? Kan je misschien een foto posten van de connector?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Scirocco
Boven de normale aansluiting op een 2,5" externe drive, onder de WD aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7238/7165367910_b238b1f2dd_z.jpg

• Scirocco
Kan iemand mij helpen met deze WD aansluiting?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
WD heeft bij die disks gewoon de USB-aansluiting rechtstreeks op de harddiskprint gesoldeerd. De USB interface zit gewoon in de harddisk geintegreerd en is niet los te koppelen.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Is de aansluiting die je op de foto ziet ook de aansluiting die uit de case stak? Zoniet kan je eens proberen rechtstreeks aan te sluiten op die connector.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-01 12:57
Er is inderdaad bij deze disk enkel een usb connector nodig om te verbinden met de pc. Er zit dus geen elektronica in de case en een vervangende case is daarmee nutteloos. Het lijkt me sterk dat de pcb kapot is, want hij heeft altijd gewerkt. De problemen kwamen echter pas als je op de connector tikte (als ik het goed begrijp. ) Het lijkt me daardoor gewoon een connector probleem. Een kennis van mij had onlangs hetzelfde probleem doordat hij de hardeschijf constant los liet bungelen aan de connector. Ik heb dit toen opgelost door er een losse connector aan te solderen en vervolgens de data te recoveren. De connector herstellen ging destijds niet doordat de sporen waren beschadigt.

Ik zou dit proberen aangezien professionele recovery behoorlijk duur is. Mits je de soldeer skills heb natuurlijk. :+

[ Voor 9% gewijzigd door zynex op 10-05-2012 16:49 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:49
Denk dat die er geweest is :)

Tenzij je zelf kan solderen, en mocht je garantie hebben ben je alsnog alles kwijt.

• Scirocco
Helaas geen soldeer skills in huis ;(
Eens vragen aan de computershop om de hoek..

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1