Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RabbiXO
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-07-2021
Beste Tweakers,

Ter afronding van mijn opleiding Communicatie Beleid en Management aan de UU schrijf ik mijn scriptie over de invloed van hacktivisme op de Nederlandse maatschappij. Hiervoor maak ik onder andere een context-analyse van hacktivisme in Nederland, waarin breder wordt ingegaan op het onderwerp van cybersecurity. Voor dit topic versta ik onder hacktivisme buitenparlementaire actie om politieke of ideologische verandering te bewerkstelligen, gebruikmakend van het internet en dan met name via hacktechnieken. Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld Anonymous. Mijn vraag is; Welke rol speelt hacktivisme in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een hele goeie. Het laat zien dat de totale afhankelijkheid van alles maar te willen automatiseren zeer gevoelig is.

Omdat in Nederland men "de put pas delft als het kalf verdronken is" laat het ook elke keer opnieuw zien dat je niet voor vanzelfsprekend kan beschouwen als er een stekker + internetverbinding is. Stuxnet is daar een mooi voorbeeld van. Hoewel dit niet via het internet binnen kwam maar via een USB-stick (waarschjinlijk), is techniek behalve ontlastend, zeer gevaarlijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RabbiXO, welkom op GoT :) . Na overleg in de W&L-crew vinden we dit geen onderwerp voor Wetenschap & Levensbeschouwing (zie het WL beleid voor meer informatie).

Verder is ook de startpost onvoldoende voor een discussie. Door alleen een open vraag te stellen, zonder een stelling in te nemen en te onderbouwen, lijkt het er teveel op dat je verwacht dat anderen je vraag gaan beantwoorden, en dan is het teveel huiswerk zonder inzet van de vrager.

Mocht je toch vinden dat je hier een discussiewaardig topic van kunt maken, waarbij je zelf ook deelneemt aan de discussie, dan kun je een een DM aan Albantar en mijzelf sturen, met daarin een opzet voor de startpost. Deze versie van het topic voldoet echter niet aan de eisen van W&L, vandaar een slotje :) .

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 09-05-2012 19:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.