Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds kort in het bezit van een Buffalo Linkstation Duo Pro. Eigenlijk doet hij precies wat ik wil, en ben ik er blij mee. Het probleem wat er is, is dat ik graag de films die er op staan wil streamen via webacces. Via het web kan ik de NAS benaderen en zie ik ook alle bestanden/films die er op staan. Als ik een film aanklik heb ik twee opties: openen, en opslaan als. Als ik opslaan doe, dan download hij dus de hele film. Dat is ok, maar dat wil ik niet. Wat ik dan doe is: openen kiezen. Dan kan ik kiezen met welke player ik de film wil afspelen. Ik heb al diverse players geprobeerd, MPC, VLC, Mediaplayer..... Echter ook dan gaat hij eerst het hele bestand downloaden voor er afgespeeld wordt.

De vraag is dus: hoe krijg ik het nu voor elkaar dat i.p.v. dat het hele bestand/film gedownload wordt, er meteen gestreamed wordt. De bedoeling is dat ik extern op vakantie via mijn laptop films kan kijken zonder dat ik eerst het hele bestand hoef te downloaden.

Setup is: modem==>router==>NAS. Alles bedraad

Wie duwt mij even in de goede richting.

Nog even een kleine aanvulling. Verbinding gaat via www.buffalonas.com en dat schijnt een peer to peer connectie te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 20:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat het gedownloade bestand geen mogelijkheid bied tot streaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:28:
Wellicht dat het gedownloade bestand geen mogelijkheid bied tot streaming?
Normale standaard MKV's zou toch geen probleem moeten zijn