muziekbestanden op geheugenkaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie2328
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik heb muziekbestanden van mijn computer op een SD geheugenkaart gezet, maar als ik die op mijn telefoon (geen smartphone) wil afspelen is de oorspronkelijke volgorde (helaas!!!) omgezet in een alfabetische. Is het op 1 of andere manier mogelijk de oorspronkelijke volgorde weer aan te brengen ???

BVD Frans R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

handig om dan ook de telefoon te vermelden.
Maar grote kans is dat die gewoon de losse bestanden leest en dus alfabetische volgorde aanhoudt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie2328
Het is een Sony Ericsson W100i. Het ligt dan aan de telefoon en niet aan de (soort) geheugenkaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Geheugenkaart is gewoon een data storage. En is verder gewoon 'Dom'. Het biedt data aan.
Het OS wat op een telefoon draait die moet die data uitlezen. En dus eventueel de ID-3 tag waarin de nummer volgorde staat.

Ken de SE w100i niet. Maar je zou het ergens in je opties moeten kunnen zoeken.
Hij leest wel goed de ID-3 tags uit?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie2328
Ik ben niet zo thuis in de comp wereld, wat is een ID-3 tag en waar zou ik dat op mijn telefoon in kunnen stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je kan google gebruiken om meer te weten over id3 tags.
Maar kort gezegd: Dit is 'extra' data wat in het bestand geschreven wordt. Dit bevat dan titel. artiest en album nummer bv. Hiermee kan je behalve de titel van een nummer ook bv aangeven dat het track 01 is.

Hiervoor heb je verschillende editors voor windows.
Of je telefoon er mee overweg kan staat in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nee Sony Ericsson leest geen I3D tags uit, maar houdt zijn eigen volgorde aan (dus op aflabet)
Het handigste is om een eigen draailijst te maken in je music lijst.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
Je kunt natuurlijk de tracks voorzien van "xx - " als bestandsnaam.
Waar xx natuurlijk een nummer is. Precies in de alfabetische volgorde die je wilt.

Als je geen playlists kan maken op je telefoon zijn je kansen op andere methoden op.
Pagina: 1