[W7] Error 500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Ik heb vandaag een vraag binnen gekregen waarin een gebruiker aangeeft dat hij geen verbinding kan maken met elk willekeurige webpagina. Toevallig moest ik ook op dezelfde locatie aanwezig zijn.

Hieruit bleek dat de gebruiker bij elk willekeurige webpagina een de foutmelding 'Error 500' krijgt. Als ik google op Error 500, laat elke bron zien dat het een server-gerelateerd probleem is. Alleen lijkt mij dit heel sterk aangezien de collega's van deze gebruiker wél bij dezelfde webpagina's kunnen komen zonder probleem.

- Ik heb gekeken of een firewall verbindingen tegenhield, maar dit bleek niet het geval. (Op het netwerk zelf zit de firewall)
- Geprobeerd om met ipconfig de DNS cache te legen en vervolgens een nieuw ip adres toe te wijzen, mocht ook niet baten.
- Verder heb ik geprobeerd om met andere DNS instellingen verbinding te maken, maar dit mocht ook niet werken. Het netwerk waar ze in zitten laat dit niet toe.
- Als laatste heb ik geprobeerd om de IP stack te resetten, maar dit mocht ook niet baten.

Verder kon ik niet zoveel interessant vinden in de gebruiker zijn internet settings. Verder heb ik aangegeven om proberen firefox te installeren, misschien dat het in dat geval wel werkt. (Via een andere gebruiker zijn pc)

Heeft iemand hier een advies van wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
hosts bestand geleegd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Nog niet, maar dat zou ik nog kunnen proberen. In dit geval zal ik dan van een andere gebruiker zijn hosts controleren met de bestanden van degene met het probleem. Ik kan in ieder geval niet zomaar records verwijderen, aangezien een aantal applicaties hier direct gebruik van maken.