Competitive shooters, waar vind ik ze?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan ze nog?

Ja, cs 1.6, quake live.. daar houd het voor mij bij op. Maar wat mij betreft is dit nu ook een langzame dood.

Vroeger heb ik altijd 1.6 gespeelt op redelijk hoog niveau. Elke shooter die ik nu aanraak is slecht in vergelijking met de oude shooters. Ik denk dat veel spelers die van competitive games houden, en CS hebben aangeraakt op hoog niveau hier het wel mee eens zijn. Ik zal niet zeggen dat ik de beste was, of ben, of zal zijn. Ik was geen wereldspeler. Maar ik heb het hoge niveau kunnen proeven. Sindsdien is elk ander spel voor mij gewoon niet leuk meer.

Ik heb COD, battlefield, MoH en diverse andere spellen geprobeerd. Het zijn zeker spellen die vermaak hebben. Maar niet competitive gericht. Luck factor is mij te groot bij CoD en 30 vs 30 in battlefield is al helemaal geen eerlijke strijd waar je je skills kunt meten.

Ik hou van competive gaming, dat is ook wat ik zoek in een shooter. Reden van dit topic is eigelijk om te vragen of ze nog bestaan? Ik zie op dreamhack competities met prijzengeld alleen maar LoL, BLH, Starcraft e.d. `
Ja, cs 1.6 en quake live wordt dan nog wel gespeelt maar voor mij begint dit oude meuk te worden.

Ik ben erg benieuwd of hier mensen leuke upcoming games kunnen noemen waarbij je je skill echt goed kunt meten met andere spelers. Misschien underground games die minder populair zijn maar zeker leuk om te spelen. Games waarbij quickplay echt belangrijk is, snelle movement e.d.

Groetjes

P.S. CS:GO heeft potentie, maar dat dachten ze ook bij source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
CS:GO is echt geweldig. Ik zit in de beta, en het pakt het beste van Source en 1.6 en gooit het samen. Vrij competitief gericht ook. Maar dit is mijn mening.

Je kan ook Unreal Tournament of Quake proberen. Quake Live heeft aardig wat spelers. UT is vrijwel dood (zowel 2004 als UT3) helaas.

Misschien kan je Warsow ook uitchecken. Een gratis competitive FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook zeer benieuwd naar CS:GO. Hoe ben je aan een beta key gekomen?

Warsow heb ik geprobeerd. het is leuk. maar eigelijk exact quake.

Wat ik eigenlijk mis bij de meeste games van deze tijd is een soort community waar je gewoon je "wars" kan zoeken met je teampje.

Unreal kan k nog proberen. Heb het vroeger gespeelt. Maar nogmaals, hier mis je (volgens mij) een community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik ben er via-via aangekomen. Valve geeft iedere vrijdag een x aantal keys uit. Meeste mensen krijgen gelijk 2 keys, 1tje die ze dus door kunnen geven. Je kon via een enquete toegang krijgen tot de beta. Moet je maar eventjes opzoeken op Google!

En ik voel je pijn haha. Die "oude" communities zijn vrij dood. Ik kan je evt. wel Armed Assault (ArmA) aanraden, maar dat is niet echt iets wat je zoekt. Alhoewel de communities hier wel vrij goed en proffesioneel zijn (soms té :D) is het totaal geen game alá CS/Quake/UT etc maar een oorlogssimulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

assaultcube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:01

Shabbaman

Got love?

Op Insomnia was er ook nog een TF2-competitie, maar de kans dat je in een team terechtkomt dat ook daadwerkelijk geld gaat winnen met TF2 schat ik niet zo hoog in. Je kan in ieder geval zo in een team stappen als je dat zou willen, en tegenstanders voor PCW's vinden is ook eenvoudig.Tribes 2 zou zomaar "the next big thing" kunnen worden (tot CS:GO er is ;) ). Tenminste, Tribes 1 had wel een redelijke schare volgers, en het is wel een redelijk toeschouwersspel. Je kan BF3 ook wel 6v6 spelen, dat was op Insomnia ook het format.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

BF3 is nu aan het opkomen pas met Gameportals in america. waarbij je mensen kunt uitdagen etc.
30 vs 30 zal je nooit krijgen competief het zijn meestal matches van 4v4 tot en met 12v12

CS1.6 en CSS zijn inderdaad dood aan het gaan doordat er te veel duitsehackerteams aanwezig zijn.
CS:GO zal het zelfde effect hebben als CSS en ik verwacht niet dat het zo groot succes gaat worden, want het blijft Counter-strike in een nieuw jasje en daar zijn de meeste gamers wel klaar mee.

Quake wordt nog steeds vol op gespeeld en zal nog wel even zo blijven.

Team Fortress 2, het is een cartoon game om het zo maar even te noemen, maar de game wordt ernorm veel competief gespeeld. komt heel wat bij kijken en het is vrij easy om je aan te melden voor 6v6(normaal) of Highlander 9v9. www.etf2l.org

Left4dead2 wordt ook wel redelijk gespeeld.

maar verder is er helemaal niks meer. van de nieuwste games heb je alleen BF3 en dat is zeer lastig om binnen te komen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Denk dat je een tijdmachine nodig hebt die je terugbrengt naar <2005. :p

Maar zonder gekheid. Tribes: Ascend heeft potentie en is fast paced genoeg. Het is free2play (zonder echt pay2win te worden), dus je kan het altijd proberen. Wel wat pitteriger om in te komen omdat het wat anders speelt als een CS of zelfs Quake.

Anders wachten op CS:GO om te zien of dat wat wordt, TF2 zoals genoemd, BF3 squad rush (= 4v4) of de overstap maken naar een MOBA game of Starcraft2. :X

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik deel je mening. Vroeger enigszins CS en Q3 gespeeld maar toch wel een jaar of 3-4 al mijn vrije tijd in UT99 gestoken en in de top meegedraaid. Helaas zijn dat soort games er niet meer. Het is allemaal veel commerciëler en makkelijker geworden. Aim assists, kill streak bommenwerpers en geluk spelen nu een grote rol waardoor het voor de pro's geen motivatie meer biedt om erg goed te worden.

Hopelijk CS:GO die daar verandering in brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Aghanim schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:55:
Ik deel je mening. Vroeger enigszins CS en Q3 gespeeld maar toch wel een jaar of 3-4 al mijn vrije tijd in UT99 gestoken en in de top meegedraaid. Helaas zijn dat soort games er niet meer. Het is allemaal veel commerciëler en makkelijker geworden. Aim assists, kill streak bommenwerpers en geluk spelen nu een grote rol waardoor het voor de pro's geen motivatie meer biedt om erg goed te worden.

Hopelijk CS:GO die daar verandering in brengt :)
Aim assist heb je alleen op de consoles en niet op de pc's
maar ze hebben zoveel dingen toegevoegd dat het makkelijker wordt.
zoals bij MW3 killingstreaks, bij BF3 zijn jets sterker gemaakt etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Pykow op 09-05-2012 15:58 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
Gundogan schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:51:
Denk dat je een tijdmachine nodig hebt die je terugbrengt naar <2005. :p

Maar zonder gekheid. Tribes: Ascend heeft potentie en is fast paced genoeg. Het is free2play (zonder echt pay2win te worden), dus je kan het altijd proberen. Wel wat pitteriger om in te komen omdat het wat anders speelt als een CS of zelfs Quake.

Anders wachten op CS:GO om te zien of dat wat wordt, TF2 zoals genoemd, BF3 squad rush (= 4v4) of de overstap maken naar een MOBA game of Starcraft2. :X
Tribes speelt heerlijk en kan best moeilijk zijn, ik geloof ook dat er al wedstrijden van geweest zijn.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Pykow schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:57:
[...]

Aim assist heb je alleen op de consoles en niet op de pc's
als ik nu BF3 speel of CSS, dan merk ik geen verschil qua aim
Moet wel zeggen dat aimen en recoil wel wat makkelijk wordt. Vroeger had je Day of Defeat waar je met 4x schieten met je BAR al tegen het plafon keek als je je muis niet omlaag trok. Nu trekt je wapen automatisch weer naar beneden in games als CoD en BF3 omdat het denk ik anders te moeilijk wordt voor met name de console spelers (met een pookje lijkt me dat lastiger dan met de muis).

En er moet ook te veel gesleuteld worden om games competitief te maken. In CoD moet je eerst alle perks en killstreaks en de helft van alle wapens er uit gooien om het een beetje interessant te maken bijvoorbeeld. Ontwikkelaars gaan meer voor de hoeveelheid content, niet voor de kwaliteit van de content helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 09-05-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 01:06
Tribes is tof en de nieuwe blacklight: retribution is lekker competitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tribes kan ik je niet aanraden het is pay 2win.

DOTA/HoN(arena games)
Starcraft 2
Team fortress 2

[ Voor 36% gewijzigd door Postius op 09-05-2012 19:08 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Postius schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:06:

DOTA/HoN(arena games)
Starcraft 2
Team fortress 2
Iedereen zegt Tribes is niet pay2win, jij wel. Maar zonder argumenten gaat niemand dat advies serieus nemen ;) Vertel eens waarom? Doet TF2 dat ook niet? Volgens mij wel namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:06:

DOTA/HoN(arena games)
Starcraft 2
Team fortress 2
Tribes is dus niet pay2win...

De competitive scene van Tribes Ascend moet nog op gang komen, in de US is er inmiddels al wel een tournament bij NASL.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
TF2 is ook niet P2W. Wat je wel kan overrompelen aan het begin is dat er nu zoveel verschillende wapens zijn en iedereen er mee lijkt rond te lopen.
Als je die allemaal zou willen krijgen ben je wel even bezig met drops, traden en craften. Hierdoor krijgen nieuwe spelers al snel de impressie dat ze gelijk naar de store moeten rennen om al die gekke, coole en hippe wapens te krijgen. NIET DOEN! Je hebt ze (A) niet nodig, (B) de meeste zijn helemaal niet zo cool (meeste zijn down/side grades) en (C) met drops vind je er na een paar uur meestal wel genoeg. Paar uur in de week spelen en je hebt eind van de maand al een aardige stapel

Met de standaard wapens kan je nog steeds uit de voeten. Tel daarbij nog de de wapens die je met class achievments kan verdienen (9x3=27) en je hebt al een aardige collectie die voor de meeste zaken voldoen. Traden voor andere wapens kan meestal ook. Standaard rate is 1 scrap ( 2 weps) voor een ander wapen. Geloof me, je kan het gewoon spelen zonder een enkele stap in de store te zetten.

Wat betreft comp. Daar zijn een hoop wapens simpelweg verboden omdat ze het spel niet ten goede komen.

Oh ja, doe als het kan wel een hoed op. ;)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Laatst online: 21:11
Tribes ascend, Give back year 2005 :( C&C Renegade en tv2.

Momenteel lijk mij de besten kansen in bf3 of tribes ascend te liggen.

Echter zijn sommige mensen met een argument van tribes is pay2win gekomen dit is niet waar. het unlocken kan sneller kaan als je alles met gold koopt , maar naar zon 30 uur /play tehebben heb je toch aardig wat klassen complete gespeeld. de mesten mensen kopen geen wapens of items met hun gold echtet alleen exp boost.

Zoek een team die jouw als een bepaalde rol wil hebben van HOF ( heavy on flag ) of capper , clearer , sniper. En maak je builds in die classes het eerste af.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Echte competitieve shooters, dat is gewoon lastig.
Als je een beetje kijkt naar de scene dan zie je dat bijvoorbeeld cs1.6 nog helemaal niet zo dood is als men denkt. Het is nog gewoon aanwezig op LANs en evenementen.
Dat het langzaam dood aan het gaan is, dat is waar.. en niet zo gek na al die jaren.
CSS is nog wel redelijk stabiel, 1.6ers zullen natuurlijk geen goed woord vertellen over CSS maar naast 1.6 doet CSS het op zich niet zo heel slecht.

Pykow hoef je niet meer serieus te nemen:
CS1.6 en CSS zijn inderdaad dood aan het gaan doordat er te veel duitsehackerteams aanwezig zijn.
Wat is dat voor redenatie? Duitse hackerteams? Racisme ten top en verder zonder enige onderbouwing :)

Verder kan CS:GO wel iets worden, ik hoor nu wel positieve reacties vanuit 1.6 en uit de CSS scene.. Dat is natuurlijk altijd mooi, echter zullen mensen eens moeten stoppen met vergelijken. Je krijgt toch nooit een game meer als 1.6 waar je door 2-3 meter beton kan schieten. Face it, die tijd is gepasseerd, sta maar eens open voor iets nieuws.

Dan heb je natuurlijk nog CoD4, dit word ook vrij actief gespeeld. Misschien wel een betere scene als 1.6 of source in de Benelux.

Verder heb je wat onbekendere games misschien. Denk hierbij aan crossfire, die wel in de ESL major series zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:24:

Quake wordt nog steeds vol op gespeeld en zal nog wel even zo blijven.
Welke Quake word er nog gespeeld? :) Helaas denk geen Quake2 CTF meer maar wat word er nog gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:40:
[...]

Welke Quake word er nog gespeeld? :) Helaas denk geen Quake2 CTF meer maar wat word er nog gespeeld?
www.quakelive.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Tribes ascend is de enige nieuwe dat naar mijn mening een beetje serieus genomen kan worden op competitief gebied.

Daarnaast heb ik gewoon weer UT2004 geïnstalleerd, er zijn nog een aantal goede TAM servers online. Maar wees gewaarschuwd, voor een niet-UT2004 spelend geschiedenis ligt het niveau nu wel echt heel erg hoog :+

Edit-
TAM staat voor Team Arena Master, een beetje zoals rocket arena voor Q3.. 2 teams, iedereen 90 health/shield alle wapens met standaard ammo. Doorgaan tot er 1 speler overblijft. Iedereen gelijke kansen en de beste blijft staan. Niets anders dan skill dus :)

[ Voor 29% gewijzigd door Glopes op 10-05-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik speel nog regelmatig Urban Terror.. let niet op de graphics ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die heb ik tijdje gespeeld...toch maar weer is stiekem naar kijken. Mis m'n rail en rockets nog geregeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ze zijn er nog wel, maar de community's zijn vaak heel klein waardoor het weer lastig wordt om leuke servers te vinden. Maar je zou eens hier naar kunnen kijken:
http://www.warsow.net/
http://www.xonotic.org/
http://www.nexuiz.com/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Tribes ascend // Quake live.

Persoonlijk zou ik voor Tribes gaan, bij Quake heb ik namelijk het gevoel dat ik een veredelde browser game speel :$ .

Dat pay2win argument komt van iemand die SC & Dota als competitive shooters neerzet. 7(8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Sak3d op 10-05-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Laatst online: 19-09 15:23
Sak3d schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:40:
Tribes ascend // Quake live.

Persoonlijk zou ik voor Tribes gaan, bij Quake heb ik namelijk het gevoel dat ik een veredelde browser game speel :$ .

[video]

Dat pay2win argument komt van iemand die SC & Dota als competitive shooters neerzet. 7(8)7
Inderdaad, met betalen heb je alles wat sneller maar echt voorsprong of betere items kun je dacht ik niet krijgen in Tribes.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Zethiel schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:55:
[...]

Inderdaad, met betalen heb je alles wat sneller maar echt voorsprong of betere items kun je dacht ik niet krijgen in Tribes.
Alles is ook door speeltijd te unlocken ja. En als je geen speeltijd in de game steekt raak je alsnog niets :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Laatst online: 21:11
Heb zelf 2 acounts in tribes 1 lvl 22 , waar ik 1x gold heb opgekocht 8 euro en via de facebook 250g extra.
lvl 22 heb ik 3 classes rond de 80% twee op 100% de rest is rond de 60%.

Acount 2 rank 13.
Solider 80% , Pahtfiner 66% , Jugger 60% de andere classes speel ik niet en vaak gebruik ik ook sommige items niet.
in shooters warvoor je 50 of 60 euro betaalt duurt het toch ook even voordat je al je items hebt?AK-47 in mw2 pas op lvl 70 dan moet je toch 20 uurtjes schieten +- ( o.a cod , bf3 , homefront ,)

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49
BF3 niet competatief? Probeer maar eens Squad Rush 4 vs 4 op de ESL ladder dan zal je zien hoe competatief dit is.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhindrik schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:26:
BF3 niet competatief? Probeer maar eens Squad Rush 4 vs 4 op de ESL ladder dan zal je zien hoe competatief dit is.
Totaal niet mee eens. Er zijn zoveel factoren die in BF3 ervoor zorgen dat een serieuze clanmatch gewoon niet mogelijk is.

Vooral als je kijkt naar de voorgangers BF3, BFV en natuurlijk BF:1942.

Eerlijk gezegd denk ik dat het competieve in shooters wel dood is. En remakesvan oudere shooters vind ik ook maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:12:
[...]
Er zijn zoveel factoren die in BF3 ervoor zorgen dat een serieuze clanmatch gewoon niet mogelijk is.
Zoals welke factoren?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tribes is zo hard pay 2 win, dat mensen dat niet inzien. Maar goed het zijn dit soort mensen waardoor games niet meer competief zijn. Niks mis mee natuurlijk al wordt er dan een groep spelers uitgesloten.

Tribes is p2w om de simpele redenen dat jij met unlocks echt veel en veel effectiever bent. Die wapens zijn ook een stuk sterker en beter. Als je niks koopt en een free account hebt moet je godsonmogelijk lang spelen om alles een beetje normaal vrij te spelen. Het is pay 2 win, maar dat maakt niet uit want mensen spelen het wel aangezien er niet meer echt competitieve shooters zijn.

En als je denkt dat ik starcraft 2 als shooter neerzet....dan ben je te dom om te posten eigelijk, maar goed we zitten hier op het casual gaming forum. Voor serieuzere suggesties moet je op andere fora zijn. Zoals ik in een andere post al zeg, mensen vinden Pay 2 Win tegenwoordig niet meer erg. Het is allround goed geaccepteerd en als je maar iets anders beweerd (onderbouwd of niet doet er niet eens toe) dan snap je er niks van...right.

[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 10-05-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Tribes Ascend Pay2Win? Letterlijk _alle_ upgrades kan je zo krijgen zonder ook maar 1 euro uit te geven. Sterker nog, met goud kan je alleen dingen vrij spelen en niet upgraden, daar heb je nog steeds exp voor nodig.
Ik speel T:A misschien een paar uurtjes per week en kan aardig meekomen met mijn "standaard" wapens. Daarnaast speel je snel dingen vrij als je er maar wat uren in stopt, wat je sowieso al moet doen als je "pro" wilt worden.
T:A is echt geen p2w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik hoop echt dat CS:GO het échte CS gevoel weer een beetje terug kan brengen.
De beste shooter die ik ooit gespeeld heb is en blijft CS 1.6. Er is helaas nooit een goede opvolger voor gekomen. Shooters als BF3 en CoD zijn meer bezig met stats en achievements dus dat is ook niet echt een optie nee.

Ik wacht btw al maanden op een CS:GO beta key. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
SOEFuture schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:29:
Tribes Ascend Pay2Win? Letterlijk _alle_ upgrades kan je zo krijgen zonder ook maar 1 euro uit te geven. Sterker nog, met goud kan je alleen dingen vrij spelen en niet upgraden, daar heb je nog steeds exp voor nodig.
Ik speel T:A misschien een paar uurtjes per week en kan aardig meekomen met mijn "standaard" wapens. Daarnaast speel je snel dingen vrij als je er maar wat uren in stopt, wat je sowieso al moet doen als je "pro" wilt worden.
T:A is echt geen p2w.
Dat jij de term p2w niet snapt is wat anders. We hebben het hier over compitieve games niet even leuk raggen een paar uurtjes in de week, waar jij op doelt.

En je kan alle upgrades kopen en dan ben je veel effectiever. Als je denkt van niet dat mag, maar dan denk ik dat je ook niet echt inzicht hebt in hoe tribes werkt, maar dat is een andere discussie. en ik heb vaak genoeg in de top 3 gestaan met alleen standaard gear? En? is het nog steeds pay 2 win. Je kan betalen voor betere gear die aantoonbaar beter en effectiever is, of 100+ uur spelen. Geheel gelijke kansen.

Maar goed nogmaals @ topic start, tweakers is niet de beste plek om een goeie clan shooter te vinden, het is hier casual gaming galore. Ik zou een wat serieuzer game forum opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 22:01

Shabbaman

Got love?

100+ uur spelen is toch niet zo veel? Voordat je een spel goed genoeg doorhebt om überhaupt te gaan nadenken over comp lijkt me dat toch wel het absolute minimum.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Postius schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:08:
[...]

Dat jij de term p2w niet snapt is wat anders. We hebben het hier over compitieve games niet even leuk raggen een paar uurtjes in de week, waar jij op doelt.

En je kan alle upgrades kopen en dan ben je veel effectiever. Als je denkt van niet dat mag, maar dan denk ik dat je ook niet echt inzicht hebt in hoe tribes werkt, maar dat is een andere discussie. en ik heb vaak genoeg in de top 3 gestaan met alleen standaard gear? En? is het nog steeds pay 2 win. Je kan betalen voor betere gear die aantoonbaar beter en effectiever is, of 100+ uur spelen. Geheel gelijke kansen.

Maar goed nogmaals @ topic start, tweakers is niet de beste plek om een goeie clan shooter te vinden, het is hier casual gaming galore. Ik zou een wat serieuzer game forum opzoeken.
Dan zijn alle games waar je iets moet unlocken play2win en als je er voor kan betalen na de aanschafprijs pay2win.

En bij Tribes is op dit moment alleen de extra Raider gear echt een upgrade (hoewel dat ook te betwisten valt: de arx buster is veel beter om mee te baserapen dan de plasma gun bijvoorbeeld). Rest zijn allemaal sidesteps (erg dure sidesteps, maar je hoeft ze niet te hebben). De upgrades voor de standaard classes en de extra classes zijn allemaal ongeveer even snel te halen als in andere games.

Ik begrijp je wel een beetje hoor. Je wilt eigenlijk altijd vanaf het begin alles hebben in competitief verband en niet eerst 100 uur ergens instoppen zodat je alles hebt. Helaas weten ontwikkelaars dat een unlock systeem mensen bezig houdt en beter verkoopt. Dat killed competitief gaming wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Wel eens Project Reality gedaan? Is een BF2 mod die hoog realisme bevat. Heb ik ook veel gespeeld met mensen die in het leger zaten, die zeiden dat deze game het dichtst bij de realiteit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Gundogan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:26:
[...]

Dan zijn alle games waar je iets moet unlocken play2win en als je er voor kan betalen na de aanschafprijs pay2win.

En bij Tribes is op dit moment alleen de extra Raider gear echt een upgrade (hoewel dat ook te betwisten valt: de arc buster is veel beter om mee te baserapen dan de plasma gun bijvoorbeeld). Rest zijn allemaal sidesteps (erg dure sidesteps, maar je hoeft ze niet te hebben). De upgrades voor de standaard classes en de extra classes zijn allemaal ongeveer even snel te halen als in andere games.

Ik begrijp je wel een beetje hoor. Je wilt eigenlijk altijd vanaf het begin alles hebben in competitief verband en niet eerst 100 uur ergens instoppen zodat je alles hebt. Helaas weten ontwikkelaars dat een unlock systeem mensen bezig houdt en beter verkoopt. Dat killed competitief gaming wel.
Euh, ja dat klopt inderdaad. Erg veel spellen geven tegenwoordig voordeel aan de speler die het langste speelt. En van ontwikkelaar kant snap ik het prima, harcore clan games is gewoon een veels te kleine oninteresante markt. Maar als de topicstarter opzoek naar een oldskool goeie clan shooter kan je toch gewoon niet met drogen ogen beweren dat tribes:ascend hier goed voor is? Zet het systeem van UT af tegen die van T:A. Misschien voor de "nieuwe" generatie gamers, die de echte Unreal Tournament en Quake 3 niet hebben meegemaakt, die opgegroeid zijn met killstreaks en online levellen en xp vergaren, waar skills sowieso ondergeschikt worden gemaakt omdat er meer verkocht moet worden.

Maar een engineer zonder die thumper? ;w Om nog maar te zwijgen van speed/armour/health upgrades. Je bent in tribes gewoon veel effectiever als je alles hebt unlocked, als is het alleen maar omdat je 10x zoveel tactische opties hebt. Daarnaast zijn sommige wapens die je kan unlocken, ronduit beter.

@hieronder: Quake wars is dood, enemy territory ook eigenlijk en daar wil je echt niet aan beginnen, al was dat vroeger wel echt verschrikkelijk geniaal, ik denk nog met erg veel weemoed terug aan de ronduit brilliante mappen van ET. Maar ik kreeg de indruk dat enemy territory eigelijk ook aan het doodbloeden is en enkel door een vast groepje mensen nu nog onderling gespeeld wordt. Ik zou als ik de TS was wachten op CS:GO.

Overigens: Red orchestra 2 is misschien een goede, maar die is niet echt populair. Maar qua realisme erg sterk en ook vrij serieuze clans.

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 10-05-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt iets competitiefs wilt dat meer is dan deathmatch, capture the flag of conquest: Wolfenstein: Enemy Territory

Dagelijks talloze toernooien tussen clans ed, meer informatie via:
http://www.gamestv.org/
http://www.crossfire.nu/
http://clanbase.ggl.com/
http://www.esl.eu/eu/#/eu/et/

Al ben je misschien wat laat als je nu wilt instappen, want je gaat helemaal vermorzeld worden door de veteranen. Hoewel je bij deze game ook zonder een goede aim een bijdrage aan je team kunt leveren, zullen de betere clans je niet zonder accepteren.

En als je wat moderners met vergelijkbare gameplay wilt: ETQW. Geen idee hoe actief men daar is qua competities.

EDIT: goede filmpjes met beelden van Crossfire Lan en EuroCup ed:
YouTube: Wolfenstein ET: mAus EuroCup XVI Grand Final (HD)
YouTube: Requiem - Wolfenstein ET - AllProGamers
YouTube: Aiming by Ganon [HD] Wolfenstein: Enemy Territory

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:31:
[...]

Euh, ja dat klopt inderdaad. Erg veel spellen geven tegenwoordig voordeel aan de speler die het langste speelt. En van ontwikkelaar kant snap ik het prima, harcore clan games is gewoon een veels te kleine oninteresante markt.
Hi-rez Studios is trouwens zelf Tribes Ascend aan het pushen in de e-sports scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Pro mod voor COD geen uitkomst?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unbalanced, te kleine maps, inzet van voertuigen is vaak waardeloos. Wellicht ben ik wat bevooroordeeld. Ik vergelijk het heel sterk met de oude BF spellen waar ik met de grootste cups heb meegedaan. Daar was de gameplay een stuk geschikter voor clanwars. En die werden toen ook veel meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik denk dat een competitieve shooter niet perse van het spel afhangt, maar vooral van de scene die zich eromheen vormt. Waarom was cs 1.3 tot 1.6 zo groot? De scene groeide en groeide rondom dat spel omdat het gewoon HET spel was destijds naast quake.

Nu zie je grote versplintering in allerlei verschillende spellen (waar valve zelf ook vrolijk aan meewerkte door een matige cs:s te introduceren ($) ) waardoor er gewoon geen grote, competitieve scene meer ontstaat. Vooral series als CoD en bf brengen ieder jaar een nieuwe versie ($).. wat verwacht je dan voor scene opbouw? 0,0 natuurlijk want er blijven altijd laggers in oude versies hangen. Vanuit een commercieel oogpunt superfijn voor het bedrijf want al die gamers kopen ieder jaar weer een nieuwe versie, maar voor loyalty not so much.
Volgens mij heb ik cs1.0 oid gekocht voor 20gulden inclusief hl1 ofzo? Ik heb echt geen idee meer maar het was niet veel meer dan dat en dat speelde je dan vele jaren zonder ook maar een gulden/euro meer te betalen.

Nu komt CS:GO eraan maar volgens mij is CS2 ook al aagekondigd dus tja? Een spel moet gewoon minstens een jaar of 5 krijgen denk ik om een scene op te bouwen, spelers op te skillen, tournooien te realiseren, etc.

Ow en esports pushen door geld in toernooien te pompen werkt ook echt niet on the long run *kuch* painkiller *kuch*

Maar hoe lossen we het wel op? Ik denk door collectief te kiezen voor een spel/mod/whatever en die te supporten/promoten. Het moet vanuit de spelers komen en niet vanuit de publishers want die boeien het toch niks (Uitzonderingen daargelaten).

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:26:
[...]

En bij Tribes is op dit moment alleen de extra Raider gear echt een upgrade (hoewel dat ook te betwisten valt: de arx buster is veel beter om mee te baserapen dan de plasma gun bijvoorbeeld). Rest zijn allemaal sidesteps (erg dure sidesteps, maar je hoeft ze niet te hebben). De upgrades voor de standaard classes en de extra classes zijn allemaal ongeveer even snel te halen als in andere games.

Ik weet niks van Tribes, maar even in het algemeen over shooters:

Bij competitieve matches hoort men natuurlijk met precies dezelfde 'gear' of wat dan ook te werken. Als een spel die mogelijkheid niet biedt, is het niet geschikt voor competitie.
Die upgrades/unlocks en gears zijn meer aardigheidjes voor casual online gaming op public servers, tenzij deze tijdens de match zelf verworven kunnen worden door goed te spelen en bij elke nieuwe matchup/round gereset worden.

Dit topic gaat over spelen in competitie; dit kan weliswaar ook op public servers, maar dan hoort de server zo ingesteld te zijn dat iedere deelnemer met dezelfde gear/skills/etc start, unlocks zijn uitgeschakeld of spelers allen dezelfde kansen heeft tot het verkrijgen van deze upgrades tijdens de match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:
[...]
Unbalanced, te kleine maps, inzet van voertuigen is vaak waardeloos. Wellicht ben ik wat bevooroordeeld. Ik vergelijk het heel sterk met de oude BF spellen waar ik met de grootste cups heb meegedaan. Daar was de gameplay een stuk geschikter voor clanwars. En die werden toen ook veel meer gespeeld.
Zou je toch eens moeten lezen, want mijn punt ging over Squad rush 4vs4, daar heb je geen voertuigen in, en de maps zijn best groot voor 4vs4.

En de mensen die daar in spelen zit wel degelijk in de top van de BF3 spelers. Dus unbalanced is het ook niet.

Daarnaast als je serieus clan vs clan wilt spelen, speel je vaak alleen infantry only maps. En met voertuigen kan je ook afspraken over maken.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:48:
[...]

Ik weet niks van Tribes, maar even in het algemeen over shooters:

Bij competitieve matches hoort men natuurlijk met precies dezelfde 'gear' of wat dan ook te werken. Als een spel die mogelijkheid niet biedt, is het niet geschikt voor competitie.
Die upgrades/unlocks en gears zijn meer aardigheidjes voor casual online gaming op public servers, tenzij deze tijdens de match zelf verworven kunnen worden door goed te spelen en bij elke nieuwe matchup/round gereset worden.

Dit topic gaat over spelen in competitie; dit kan weliswaar ook op public servers, maar dan hoort de server zo ingesteld te zijn dat iedere deelnemer met dezelfde gear/skills/etc start, unlocks zijn uitgeschakeld of spelers allen dezelfde kansen heeft tot het verkrijgen van deze upgrades tijdens de match.
Tribes heeft custom servers waar je natuurlijk veel meer kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhindrik schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:43:

Zou je toch eens moeten lezen, want mijn punt ging over Squad rush 4vs4, daar heb je geen voertuigen in, en de maps zijn best groot voor 4vs4.
Ik vind het maar een laffe gamemode.
En de mensen die daar in spelen zit wel degelijk in de top van de BF3 spelers. Dus unbalanced is het ook niet.
Dat zegt alleen wat over het publiek dat nu nog BF speelt.
Daarnaast als je serieus clan vs clan wilt spelen, speel je vaak alleen infantry only maps.
Slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Wil je een leuke competitive shooter hebben? Dan raad ik je cod4 promod aan ;)
Worden nog redelijk veel competities in gehouden, ook nog wel redelijk actief.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog geen Nexuiz voorbij horen komen is net uit op steam voor 10 euro moet nog wat aan gebeuren en de dedicated komen vandaag maar speelt erg lekker: http://store.steampowered.com/app/96800/

Kan zeker wat worden en is gemaakt door 9 man sterk maar mist nog advertisment, ik kwam er ook met toeval bij steam op terecht.

Eerste toernooi staat ook al: http://www.360icons.com/p...ima-Nexuiz-PC-Tournament/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:56:
Heb nog geen Nexuiz voorbij horen komen is net uit op steam voor 10 euro moet nog wat aan gebeuren en de dedicated komen vandaag maar speelt erg lekker: http://store.steampowered.com/app/96800/

Kan zeker wat worden en is gemaakt door 9 man sterk maar mist nog advertisment, ik kwam er ook met toeval bij steam op terecht.

Eerste toernooi staat ook al: http://www.360icons.com/p...ima-Nexuiz-PC-Tournament/
Dacht dat hij wel genoemd was, heb hem voor zover ik me kan herinneren uit dit topic. Maar gaaf dat er dedicated servers komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanacht uitgekomen de game verdient toch wel iets meer aandacht dan het nu krijgt mijns inziens zie: http://forums.nexuiz.com/...-patch-notes-may-15-2012/ voor de patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:02
CS:GO gaat compentief niet over CS 1.6 en CSS heen in mijn ogen, wat voor mij toch wel de leukste/belangerijkste competieve games zijn :) (cs:go is natuurlijk nog een beta die in mijn ogen vies tegenvalt)

Ook een goede competieve game is natuurlijk call of duty 4 promod :)

[ Voor 13% gewijzigd door JordyPSC op 16-05-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:05:
vanacht uitgekomen de game verdient toch wel iets meer aandacht dan het nu krijgt mijns inziens zie: http://forums.nexuiz.com/...-patch-notes-may-15-2012/ voor de patch notes
Net ff rondje gespeeld op een server in Rotterdam! SPeelt lekker weg. Enige puntje voor mij is dat je de characters niet echt hoort lopen ofzo, of ligt dat aan mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ja meestal jump/strafe je en dat hoor je duidelijk, je moet de rotterdam super-nex only server is proberen die is goed bevolkt en erg leuk om de nex onder de knie te krijgen.
Als je weer is gaat spelen laat me weten via steam: http://steamcommunity.com/id/Ant0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik denk dat hit reg en de feel van een game ook erg belangrijk is voor de TS. Als ex cs 1.6 speler vind ik tf2 wel fijn. Maar zoiets als cs 1.6 heb je ATM niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Sterker nog, competitive shooters zijn erg gewoon niet echt meer. Niet met de inslag van CS en UT en Quake Arena. De beste en populairstse is al 10 jaar CS

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 17-05-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sinds het verdwijnen van dit type shooter ben ik eigenlijk vrijwel gestopt met gamen. Soms denk ik nog terug aan die tijden van weleer. Naast CS, UT, Quake, Tactical Ops, ben ik ook fervent speler van SoF2 geweest. Dit was een van de laatste shooters waar ik echt actief was. Na een overstroming van botservers kwam daar het einde in zicht voor mij, helaas. Een van de weinige shooters die mij nog wel trekt is TF2.
Ik vind het wel moeilijk uit te drukken welke elementen deze shooters precies hadden die ik nu niet terug kan vinden in de shooters van tegenwoordig. Als ik terug kijk naar videos van competities van vroeger, kan ik mij niet echt voorstellen wat er beter zou kunnen aan die spellen. De 'skill ceiling' is zo ontzettend hoog bij deze games en daarnaast is het gevoel van 'immersion' echt ongeëvenaard bijna bij deze games.
Dus ik snap op zich wel dat de game ontwikkelaars, met hun drang naar een nieuw verkoopbaar concept, komen met een streven naar een mooier en meer realistisch concept van een shooter, met innovaties erin verwerkt zoals bijvoorbeeld een experience points systeem, bepaalde perks en dergelijke.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat juist het iets eenvoudigere shooter model, waarin dingen als gold/experience points en allerlei andere uitbreidingen geen rol spelen, mij meer het gevoel geven dat er gewedijverd wordt op basis van pure skill t.o.v. andere aspecten die mogelijk een rol spelen. Maar ik snap wel dat de meningen hierover verdeeld kunnen zijn. Het gevoel van skill heb ik simpelweg minder bij het tactisch inzetten van een airstrike of het neer laten storten van een jet.
Daarnaast is het inderdaad ook de 'feeling' bij die games die je eigenlijk niet meer echt kan vinden. Een game ontwikkelaar kan een hyperrealistisch game model maken van een Barrett M82, de wereld overvliegen om het perfecte geluid te verkrijgen voor dit geweer en het character model er perfect op laten reageren als je het zware geweer aan het dragen bent, maar uiteindelijk krijg je gewoon een zeer traag onhandig ding. Ik snap op zich wel dat het genuanceerder ligt dan dat, maar de trend is wel enigszins zichtbaar in de games van nu.
Maar het trieste is eigenlijk dat het allemaal niet uitmaakt. De wensen van de markt laten zich kennen in het kas succes van de nieuwe concepten zoals CoD en BF3. Dit zelfde succes zul je minder snel treffen bij de oudere shooter concepten. Ik denk ook dat CS:GO niet CS 1.6 zal overstijgen en lees ook van de pro's dat zij nog niet allen enthousiast zijn met vernieuwing. Een ander aspect is dat de nieuwe generatie gamers ook voor een groot deel op consoles actief zijn en niet hetzelfde enthousiasme delen voor oude competitive shooters. Maar om een concept in leven te houden zal vernieuwing moeten verkopen, en ik zie dit eigenlijk relatief minder goed gaan t.o.v. de nieuwe generatie shooters. Ik moet toegeven dat het zeer mooie en goede shooters zijn, maar het gemis van de oude vertrouwde competitve shooter blijft.
Eigenlijk ook wel een contradictio in terminis, het verlangen naar een oude vertrouwde shooter en het idee dat dit concept vernieuwing moet tonen om voort te bestaan om dit verlangen te bevredigen. Ik denk dat dit ook de essentie is van het probleem. Als ik kijk waar men nou eigenlijk naar verlangt, is het niet zozeer een nieuw concept of een vernieuwde game, maar simpelweg het herleven van die oude tijden en eigenlijk een behoud van de zaken zoals ze waren. Ik denk hierbij dat in een wereld die zo onderhevig is aan verandering zoals de gamewereld, dit een ijdele hoop is. Maar treurt niet, men zegt immers dat tussen hoop en herinnering uw gelukt bloeit.

Excuses, ik zie dat ik vrij lang van stof ben vandaag. Het zijn de subtiele kenmerken van scriptie ontwijkend gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar wel goed omschreven ;)

Kan het trouwens ook zo zijn dat er tegenwoordig te veel parameters in een shooter zitten en daardoor dus niet alleen vanaf hangt hoe goed je met de muis + toetsenbord bent?

Of is zelfs de informatie die je krijgt tegenwoordig op je hud, gewoon simpelweg te veel.. we zijn de hele dag al bezig met informatie in ons op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
GTA3 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:48:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat juist het iets eenvoudigere shooter model, waarin dingen als gold/experience points en allerlei andere uitbreidingen geen rol spelen, mij meer het gevoel geven dat er gewedijverd wordt op basis van pure skill t.o.v. andere aspecten die mogelijk een rol spelen.
Falcon schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:55:
Kan het trouwens ook zo zijn dat er tegenwoordig te veel parameters in een shooter zitten en daardoor dus niet alleen vanaf hangt hoe goed je met de muis + toetsenbord bent?

Of is zelfs de informatie die je krijgt tegenwoordig op je hud, gewoon simpelweg te veel.. we zijn de hele dag al bezig met informatie in ons op te nemen.
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Niks lekkerder dan na een lange werkdag even een uurtje hersenloos knallen. Zo speel ik BF3 dan ook vaak. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

agoNITE schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:43:
[...]

[...]

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Niks lekkerder dan na een lange werkdag even een uurtje hersenloos knallen. Zo speel ik BF3 dan ook vaak. :p
Oftewel: het komt er op neer dat de spellen niet per definitie slechter zijn geworden, of minder competetief, maar dat "wij" er uit gegroeid zijn vanwege een drukker leven en dus de tijd niet meer kunnen opbrengen om mee te draaien in de nieuwe games.

Moe na een dag hard werken, weinig concentratie over om aan de HUD te besteden, te weinig tijd in totaal om punten op te bouwen, etc...

Maaruh, had iemand Urban Terror al aangedragen?

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 19-05-2012 10:06 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 10:08
Djmaddox schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:26:
Wel eens Project Reality gedaan? Is een BF2 mod die hoog realisme bevat. Heb ik ook veel gespeeld met mensen die in het leger zaten, die zeiden dat deze game het dichtst bij de realiteit kwam.
PR is denk ik wat meer voor die op zoek zijn naar maximale immersion. Hoewel er nu wel een tournooi loopt waarbij 2 teams elke 2 weken het tegen elkaar opnemen in een 64 v 64 player battle. Voor meer info: http://tartournament.com/

Er zijn ook af en toe community events. Een paar weken terug was er 100 v 100 player pr vietnam event, was erg vet. Is wel indrukwekkend als er opeens een stuk of 10 hueys op je af komen :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U3Jm9DOeBxs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24

Moest dit even posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat de les hier is dat er twee dingen veranderd zijn : de spellen en jezelf. De 'generieke' FPS van 2008-2012 is niet dezelfde 'generieke' FPS als die uit 1998-2002. Daarbij komt het feit dat naarmate je ouder wordt je meestal minder tijd overhoudt of zin hebt om er veel tijd&moeite in te steken.

In andere woorden: Gefeliciteerd, je bent oud :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

McKaamos schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:02:
[...]
Maaruh, had iemand Urban Terror al aangedragen?
Yep :) .. door moi.. 1 van de weinige games die fatsoenlijk draait op een iMac 2006 ;)

Pagina: 1