Door systeem gereserveerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventilatorr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-08 13:21
Hallo,

Ik ben net klaar met het bouwen van mijn nieuwe pc. Ik heb windows geinstalleerd op mijn SSD (samsung 830 64gb) en heb nog een Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB voor opslag.

Eerst werd de Western Digital niet weergeven in deze computer. Ik heb in apparaatbeheer een pad aangemaakt dus nu staat hij er wel. Mijn probleem is dat er nu staat: Door systeem gereserveerd (E), en daaronder: 70 MB van 99MB beschikbaar. Hoe zorg ik dat hij volledig beschikbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Windows 7 gebruikt dat stukje voor dingen als de bootloader e.d. Als je opnieuw installeerd en je zorgt dat er één grote partitie op de schijf staat en je laat Windows daarop installeren, dan zal er geen kleine eerste partitie worden aangemaakt.

Ik neem tenminste toch even aan dat je gebruik maakt van Windows 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Je kan de driveletter er gewoon van af halen om die partitie niet zichtbaar te maken

*edit*
Maar heb je op die Western Digital eerst Windows geinstalleerd gehad?

[ Voor 32% gewijzigd door mickjuh op 09-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventilatorr
ik heb windows op de ssd staan. dit staat op mijn gewone schijf. dat ik die 100MB mis is niet erg, maar hoe kom ik nu aan die andere 464,9GGB?

EDIT: nee, windows staat op de ssd. beide schijven zijn nieuw.

[ Voor 18% gewijzigd door ventilatorr op 09-05-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Als je rechtermuis klik doet op Deze Computer en kiest voor manage/computerbeheer. Ga naar Opslag/Schijfbeheer.

Als het goed is zie je daar 2 harde schijven in de lijst staan en kun je de Western Digital van 465GB in zijn geheel (snel)formateren. Als het goed is maakt hij die gereserveerde systeempartitie ook op je SSD aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventilatorr
Ik had het al gevonden, ik ben een idioot...

Ik heb een tweede partitie op de Western Digital gemaakt en het pad naar de systeempartitie verwijdert.
Pagina: 1