Alright, dus, ik wou een leuk HTPC systeempje bouwen, met nog wat redelijke grafische performance. Ik vroeg me dan ook af hoe ik in godsnaam het voor elkaar zou krijgen om een leuke APU te kopen (zoals een AMD A8 3850) en dan dual graphics in te schakelen. Je kunt blijkbaar softwarematige CrossfireX gebruiken tussen de APU en de GPU, maar lang niet alle GPUs ondersteunen deze functie. Wat is de sterkste GPU die nog in een low profile kast past om Dual Graphics te gebruiken met een socket FM1 APU? Zijn er restricties qua moederbord/chipset/etc.?
Ik heb zelf op google, youtube en tweakers gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Iemand die mij zou willen helpen hiermee?
Edit: Tevens werd mij verteld dat als ik de iGPU gebruik dat het handig is dat ik RAM geheugen koop met een hoge frequentie. Is hier iets van waar? De prijzen voor DDR3- 2000 RAM zijn redelijk fatsoenlijk, maar als het niks uitmaakt zou ik net zo goed 1333 of 1600 kunnen kopen.
Edit 2: Link naar wenslijst toegevoegd. Als iemand daar nog wat op aan wil merken, doe vooral je best. Kan altijd kritiek gebruiken.
Ik heb zelf op google, youtube en tweakers gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Iemand die mij zou willen helpen hiermee?
Edit: Tevens werd mij verteld dat als ik de iGPU gebruik dat het handig is dat ik RAM geheugen koop met een hoge frequentie. Is hier iets van waar? De prijzen voor DDR3- 2000 RAM zijn redelijk fatsoenlijk, maar als het niks uitmaakt zou ik net zo goed 1333 of 1600 kunnen kopen.
Edit 2: Link naar wenslijst toegevoegd. Als iemand daar nog wat op aan wil merken, doe vooral je best. Kan altijd kritiek gebruiken.
[ Voor 24% gewijzigd door TNT LotLP op 09-05-2012 15:06 ]