Toon posts:

fout verbinden nas andere pc wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleempje met het verbinding maken met mijn nas.
Een tijdje terug had ik hem ingesteld als netwerkschijf op mijn pc, maar plots kan ik er op die manier geen verbinding meer mee maken. Een ftp verbinding maken is wel mogelijk.
Daarnaast staat de nas op een andere pc ook als netwerkschijf ingesteld en daar werkt het wel gewoon. Ook kan ik via mn android gewoon verbinding maken.

Bij foutcode geeft hij aan: "kan de netwerklocatie niet bereiken". Dat is toch raar aangezien het via ftp wel wil?
Iemand een idee, waar ik iets niet goed doe?

Extra info:
NAS = D-link DNS320
Router = TP-link tl-wr1043nd
NAS zit op ip: //192.168.1.15/

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:28
Ik zou eens \\192.168.1.15\ proberen ipv //192.168.1.15/

Verwijderd

Topicstarter
foutje, uiteraard had ik dat:P

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Kan je via je web browser naar de GUI van je NAS? (dan heb je al twee protocollen die werken).

Op zich is er niets vreemds aan, aangezien je met verschillende protocollen werkt.
Lees anders een dit artikel, wellicht ook bij jou van toepassing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:38:
Ik zou eens \\192.168.1.15\ proberen ipv //192.168.1.15/
Waarom? Een adres bevat toch echt gewoon de dubbel-slash en nooit de dubbel back-slash.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Bij een ftp adres kun je gewoon de // gebruiken, net zoals bij http. Als je gaat zoeken naar een server moet je de \\ gebruiken. Ik heb zelf een netgear stora met weleens hetzelfde probleem. Een reset en alles staat weer goed.

• lier

lier

MikroTik nerd

Techneut schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:36:
Waarom? Een adres bevat toch echt gewoon de dubbel-slash en nooit de dubbel back-slash.
Een URL misschien wel, maar we hebben het hier over UNC paden (het gaat hierbij volgens mij om een Windows computer):
Paden

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-02 14:00
zoals al gezegd, probeer eens met \\<ipaddress>. Als dat niet werkt, probeer eens op de admin interface te komen van je NAS? (zowel naam als IPaddress proberen).

Als het via IP address wél werkt zal je eens moeten nakijken of de naam wel resolved naar het correcte IP address. Als het zowel via IP address als naam niet werkt, kijk eens of de TCP/IP NetBios Helper service draait op je PC?

Verwijderd

Topicstarter
gressensn schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:53:
zoals al gezegd, probeer eens met \\<ipaddress>. Als dat niet werkt, probeer eens op de admin interface te komen van je NAS? (zowel naam als IPaddress proberen).

Als het via IP address wél werkt zal je eens moeten nakijken of de naam wel resolved naar het correcte IP address. Als het zowel via IP address als naam niet werkt, kijk eens of de TCP/IP NetBios Helper service draait op je PC?
\\<ipadres> werkt niet: "Deze webpagina is niet gevonden"
Op de admin interface kan ik wel komen door simpelweg het IP adres in te typen in m'n adresbalk. Maar kan me niet voorstellen dat hier het probleem ligt aangezien de NAS via andere pc's wel te bereiken is..

Het IP werkt dus, alleen hoe controleer ik of de naam resolved naar het juiste IP?
TCP/IP NetBios, stond uit en die heb ik ingeschakeld -> geen resultaat..

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:28:
Het IP werkt dus, alleen hoe controleer ik of de naam resolved naar het juiste IP?
Voer een ping (of tracert of nslookup) [NaamVanJeNas] uit...
Heb je al mijn gelinkte artikel gelezen?

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-02 14:00
Welk OS draait op deze PC? En welk OS draait op de PC's waar je wél aan de shares kan?

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:17:
[...]

Voer een ping (of tracert of nslookup) [NaamVanJeNas] uit...
Heb je al mijn gelinkte artikel gelezen?
Ik heb het gelinkte artikel gelezen en de tips opgevolgd en dat werkte niet.

Als ik: tracert -j NAS doe geeft hij constant "Time out bij opdracht"
Verder lijkt hij de naam van mijn nas "NAS" wel te herkennen.

Bij ping -t NAS met 32bytes krijg ik:
Antwoord van 192.168.1.15: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

32 pakketten verzonden, 35 ontvangen, 0 verloren.

Dat werkt dus lijkt me..

Verder gaat het bij beide pc's om WIN7.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:28
Heb je hem al geprobeerd uit en aan te zetten..? Eventjes wachten tot die herstart is en dan start -> typen: "\\192.168.1.15\" (zonder quotes) -> enter.

Verwijderd

Topicstarter
nee werkt ook niet:( had ik ook al geprobeerd..
Pagina: 1