Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem hdmi laptop. Tv aan en uit, dan geluid via hdmi weg

Pagina: 1
Acties:

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb hier een laptopje met een AMD videokaart, welke via hdmi op de tv aangesloten is.
Nu werkt dit goed. Ook het geluid komt erdoorheen, maar als de t.v. een keer uit en aangaat, dan komt het beeld wel terug van de laptop. Maar het geluid niet meer ??!!

Bij de geluidsinstellingen staat AMD HDMI OUTPUT op niet ingeplugged. Terwijl de hdmi kabel er duidelijk inzit natuurlijk :)

Enigste wat ik kan doen is heel de boel weer even restarten, maar dat is helemaal niet praktisch natuurlijk..

Wie weet hoe je dit kan oplossen?

Verwijderd

Begin eens met wat specs te geven, zo kunnen we geen zinnig antwoord geven.

• chokolademan2
Ok dat is een goede opmerking :)
Het is bij elke t.v. welke hdmi heeft, dus dat is merk onafhankelijk.
De laptop draait windows 7 x64.
En de videokaart wat hdmi uitstuurt, is een Radeon HD 6310, welke zit in een Acer Aspire 522.

Ik vermoed dat het een amd kwaaltje is, bij wat rondgooglen zag ik het probleem meer opduiken.

Waar het denk ik op neerkomt is dat de tv uitgaat en de laptop reconnect niet goed.
Het hdmi signaal wordt dan offline gezet door de tv en de laptop zal het natuurlijk dan ook offline zetten.
Als ik de tv weer aanzet, dan wordt het niet goed geinitialliseerd. Bij de Playback Devices van het geluid zie je wel AMD HDMI OUTPUT staan, maar helaas staat er bij 'Unplugged'.

Dus hij denkt dat de hdmi kabel niet in de t.v. zit, als ie een keer uit/aan is geweest.
En daarom wil ie geen geluid erdoorheen sturen.

Nu zag ik ergens op het wijde web, dat een andere persoon dit gedeelte van de hardware een reset kon geven, zodat de hdmi kabel wel als normaal ingeplugged kan zien. Waarna hij meteen geluid kon krijgen.

Weet iemand hoe ik het geluidsgedeelte, of het hdmi onderdeel kan resetten binnenin windows?
Of een andere soort oplossing natuurlijk..

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Welke drivers draai je???

Johann Sebastian Bach

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Ik heb dit probleem ook met mijn desktop kaart, Het is zwaar irritant maar de kabel repluggen werkt altijd. heb zelf verder ook geen oplossing kunnen vinden

Speedydown.nl !!!

• chokolademan2
Hij zegt hier versie: 8.961-120405a-137224C-ATI
Een paar dagen terug is ie nog geupdated, dus de nieuwste.
speedydown schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:35:
Ik heb dit probleem ook met mijn desktop kaart, Het is zwaar irritant maar de kabel repluggen werkt altijd. heb zelf verder ook geen oplossing kunnen vinden
Volgens mij heb ik een oplossing. Met een tool, gratis van microsoft, DEVCON, kan je met een commandline hardware restarten, aan en uitzetten, zonder dat je dus handmatig je kabel eruit/erin hoeft te doen :)

Nu werkt ie dus zo: DEVCON RESTART 'Hardware Id'

Nu heeft mijn amd output hdmi als hardware id volgens de device manager:

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA01&SUBSYS_00AA0100&REV_1002

Wie weet welk gedeelte van deze hardware id devcon nodig heeft?
Pagina: 1