Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Wij hebben hier sinds kort een nieuwe all-in-one oplossing, namelijk de HP Laserjet Pro 400 Color MFP. De printer, het scannen en kopiëren werkt naar behoren. Het enige probleem waar we tegen aan lopen is dat de Fax niet wil meewerken.

Wij hadden hiervoor een oude printer/fax oplossing: de HP Officejet 6310 all-in-one welke zonder probleem nogsteeds kan faxen, maar wat kuren vertoont met printen waarna we de nieuwe hebben aangeschaft.

het probleem is als volgt:

De 6310 herkent gewoon een kiestoon, en kan dus faxen. De Laserjet Pro 400 wil simpelweg niet verdergaan omdat hij geen kiestoon krijgt. Ik heb nu zelf al een dag zitten rommelen en heb mijns insziens bijna alles geprobeerd. Maar nog steeds lukt 't niet.

We gebruiken uiteraard dezelfde aansluiting. De 2 apparaten staan nu pal naast elkaar, en het overplaatsen van de telefoonaansluiting van de 400 naar de 6310 is alles wat nodig is om weer te kunnen faxen.

De setup is als volgt:

De aansluiting is ISDN van Bbeyond
Via de ISDN box gaat er een lijntje naar een Siemens SX353 ISDN telefoon.
Vanuit die telefoon komt er een analoge aansluiting welke aan de fax hangt.

Ik ga er vanuit (en heb gecontroleerd) dat de instellingen op de telefoon en de bbeyond lijn zelf goed zijn, aangezien de ene fax geen problemen heeft, en de ander wel.

Ik heb alle instellingen op de oude en de nieuwe fax nagelopen en alles wat gelijk kan staan, staat gelijk.

Ik plaats deze post in de hoop dat er hier mensen zijn die toevallig dezelfde problemen hebben gehad.

Een GoT search heeft me ook niet veel opgeleverd, afgezien van:
  • baudrate omlaaggooien
  • error correction uitzetten
  • dial-tone detection uitzetten.
Deze oplossingen heb ik allemaal nu al een aantal keren, in verschillende combinaties geprobeerd.

Ik snap het niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Zit er niet toevallig nog een centrale tussen oid? Eerst een nul draaien ofzo voor een buitenlijn? Staat dit misschien voorgeprogrammeerd in de oude printer/fax?

Hoe staat de nieuwe fax ingesteld, analoog of digitaal? Heb zelf ook wel eens lopen worstelen met 2 identieke faxen waarvan de ene het wel deed en de andere niet... bleek een van de apparaten over een UPC digitale aansluiting te zijn gebruikt en allerlei aparte instellingen te hebben.

Heb je de kabel al eens vervangen voor de kabel geleverd bij de fax? Heb je overigens ook al eens geprobeerd vanaf een andere fax naar de nieuwe te faxen om te checken of inkomend wel goed gaat?

In dit topic van HP zelf staat een heleboel troubleshoot oplossingen, daar zal bijna wel iets tussen moeten staan... het lijkt mij ook niet meer dan een instelling of een probleem met de bedrading te zijn.

http://h20000.www2.hp.com...337543&objectID=c03226960

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 09-05-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Misschien even heel wat anders maar ik zie er in de specs niet meteen iets over: is dat ding wel geschikt om op ISDN te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
SuBBaSS schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:39:
Misschien even heel wat anders maar ik zie er in de specs niet meteen iets over: is dat ding wel geschikt om op ISDN te werken?
Das een goede vraag...
ISDN
The product is an analog device that is not compatible in all digital phone environments. Digital-to-analog filters or converters may be needed for faxing functionality. If faxing issues occur in an ISDN environment, it might be necessary to contact the ISDN provider for assistance. HP does not guarantee that the product will be compatible with ISDN digital environments or digital-to-analog converters
http://h20000.www2.hp.com...337543&objectID=c03225060

Dat klopt, maar volgens ondersteund de oude fax ook niet zelf ISDN of DSL...

http://h10025.www1.hp.com...=en&product=1119598#N1122

Volgens HP eigen zeggen ondersteund geen enkele van hun faxen ISDN of DSL, altijd een microfilter nodig.

http://h10025.www1.hp.com...c=nl&cc=nl&product=303759

Er moet dus ergens een filter aanwezig zijn, misschien weggedaan met de oude fax? Maar hoeft ook niet het probleem te zijn. De TS verwacht dat de fax direct zal werken na inpluggen maar dat hoeft natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik realiseer mij natuurlijk dat de Fax niet direct hoeft te werken na oversteken van. Maar ik ging er wel vanuit dat, wanneer de instellingen gelijk zijn, er weinig problemen zouden zijn. Er is geen Filter o.i.d weggedaan toen wij de fax hebben vervangen want het enige wat ik heb gedaan is de analoge aansluiting van de ene fax in de andere gestopt.

Het feit dat de fax officieel niet met ISDN werkt was me ook bekend, maar dat de oude fax ook niet officieel met ISDN werkt wist ik ook, dus ik dacht dat de 'workaround' al in plaats was, aangezien het in de basis toch bij beide apparaten analoge aansluitingen betreft.

Ik heb inmiddels de mensen van BBeyond gemaild en kijk even wat ze te melden hebben. Ik werk hier zelf nog maar kort en heb nog niet echt een goed idee van hoe het telefoonsysteem is geregeld. Daar ga ik mij vandaag of morgen in verdiepen, zodra ik tijd heb. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelbas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05-2021
Inmiddels een vervangend apparaat ontvangen van HP :).

[ Voor 94% gewijzigd door huppelbas op 05-06-2014 13:58 ]

Pagina: 1